Kirjoittaja Aihe: California 1100 startti+ryyppy  (Luettu 2645 kertaa)

Elias R

  • Viestejä: 15
California 1100 startti+ryyppy
« : Heinäkuu 22, 2014, 22:27:23 ip »
Moro kaikki Guzzistit !

Olen vastikään aloittanut moottoripyöräilyn ja hankkinut ensimmäiseksi pyöräksi California Stone 1100:sen (vm.2004).
Koska ei pyöristä kokemuksia paljoa ole, aloittelijan kysymykseni kuuluukin näin:

Kylmänä startatessa ryyppyä saa käyttää hyvän aikaa näilläkin keleillä ennenkuin tyhjäkäynti tasaantuu ja pyörä yleensä pysyy käynnissä ilman ryyppyä, muuten tuntuu tukehtuvan. Onko säädöissä vikaa vai onko oletusarvoisesti näin?

Kiitoksia !  ;D

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1100 startti+ryyppy
« Vastaus #1 : Heinäkuu 22, 2014, 23:23:13 ip »
Se "ryyppy" avaa vain vähän kaasuläppää, tekemättä mitään muuta. Omastani olen tuon säätänyt siten, että sillä ei ole enää käyttöä. Käynnistäessä pyöritä startilla ja kierrä nopeasti reilun kädellisen kaasua. Jää käyntiin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: California 1100 startti+ryyppy
« Vastaus #2 : Heinäkuu 22, 2014, 23:52:59 ip »
Jos lämmennyt kone kuitenkin käy tyhjäkäyntiä hyvin mutta kylmä kone vaatii tyhjäkäynnin korottimen käyttöä voi olla tarpeen säätää tyhjäkäyntiseosta. (Vrt. edellinen ohje.) Sitä ennen on kuitenkin tarkistettava läppärunkojen balanssi, uudet tulpat ja oikeat venttiilivälykset. Jos haluat olla omatoiminen tarvitset kaksi alipainemittaria kaasuläppien synkronointiin tai teetät sen huollossa. (Vaatii merkkihuollon osaamista.)
Syvällisempää omatoimisäätöä voit ryhtyä tekemään GuzziDiagilla. Tällä samalla foorumilla on siihen ohjeistus: http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=3793.0
Jos kiinostuit ja haluat perehtyä aiheeseen niin pystyt tekemään runsaasti tutkimusta (Vianetsintä ja asetusten alkuarvoihin asettaminen.) pyöräsi "sielunelämään" ja jos haluat vielä mennä syvemmälle niin myös on mahdollisuus muuttaa pyörän luonnetta. Joko valmiita tiedostoja käyttämällä tai itse harkitusti säätämällä. Normaali tietotekniikan hallinta riittää.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: California 1100 startti+ryyppy
« Vastaus #3 : Heinäkuu 23, 2014, 00:38:18 ap »
Lainaus
kierrä nopeasti reilun kädellisen kaasua
Muuten ei nykykartoilla omanikaan kylmänä oikein käynnisty. Kun kyse on ruiskupelistä, täytynee tarkkaan ottaen olla kyse siitä, että kartat eivät ole tältä osin ihan optimaalisia.

Kun "ryyppyvipu" ei siis olekaan seosta rikastava vipu, vaan pelkästään "käsikaasu" (jota käyttämällä voi joskus lepuuttaa matka-ajossa kaasukättä...), rikastaako se siis oikeasti vai ei?  Kun kaasuläpät avautuvat lisää, saa moottori enemmän ilmaa mutta samalla myös vastaavasti ruiskusuuttimet pistävät enemmän polttoainetta sekaan.  Nyt jos antaa "äkkitäräyksen" kaasua, kipaisevat läpät auki ja ruiskut täräyttävät kunnolla bensaa sekaan (vrt kaasuttimen kiihdytyspumppu). => Kone käynnistyy.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: California 1100 startti+ryyppy
« Vastaus #4 : Heinäkuu 23, 2014, 07:59:17 ap »
Siinä mielessä rikastaa, että menee kiihdytyspumppukartalle. Rikastus on siis hetkellinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.