Kirjoittaja Aihe: *** H4 Guzzin sykkeessä ***  (Luettu 8674 kertaa)

puolapek

  • Viestejä: 40
*** H4 Guzzin sykkeessä ***
« : Elokuu 30, 2006, 01:53:09 ap »
Uusi H4-polttimo haussa. Mites on, mahtavatko tavalliset autoon tarkoitetut H4-polttimot kestää Guzzissa vai pitäisikö suosiolla hankkia tärinää paremmin kestävät heavy duty polttimot ?

Eli minkäslaisia polttimoita olette Guzzeissanne käyttäneet ja miten ovat kestäneet ?

Illat hämärtyvät:O...

I.H.

  • Viestejä: 1 264
*** H4 Guzzin sykkeessä ***
« Vastaus #1 : Elokuu 30, 2006, 02:50:03 ap »
Philipsillä on kaksi moottoripyöriin tarkoitettua H4-polttimoa , MotoVision ja Extra Duty. Hankin MotoVision-polttimon enkä ole katunut,antaa todella hyvän valokeilan ja tulet paremmin nähdyksi muille tiellä liikkujille.

Lähemmin täältä www.philips.fi /valaistus/autolamput/2-pyöräiset ajoneuvot
Titaniumin kuski

puolapek

  • Viestejä: 40
*** H4 Guzzin sykkeessä ***
« Vastaus #2 : Elokuu 30, 2006, 04:11:17 ap »
Tuota MotoVisionia olen itsekin harkinnut, mutta en vain ole vielä onnistunut täällä Tampereen suunnalta mistään löytämään niitä!

Mistä liikkeestä I.H. omasi ostit ?

 

I.H.

  • Viestejä: 1 264
*** H4 Guzzin sykkeessä ***
« Vastaus #3 : Elokuu 30, 2006, 04:37:52 ap »
MP-Team Saloselta , Turusta
Titaniumin kuski

Rauno

  • Viestejä: 186
*** H4 Guzzin sykkeessä ***
« Vastaus #4 : Elokuu 30, 2006, 04:42:14 ap »
TAMPERE
RM HEINO

TAMPERE
JJ-MOTORING


Noista paikoista pitäisi löytyä.

T Rauno
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2006, 04:43:00 ap kirjoittanut Rauno »

BMW

  • Viestejä: 338
*** H4 Guzzin sykkeessä ***
« Vastaus #5 : Elokuu 30, 2006, 09:44:58 ap »
En tiä. Kyllä muullon aina tavalliset auton polttimot kestäny ja toiminu. En oo ees aatellu että ois moottoripyöriin omia. Etelliseen R65 Bemariin en tainnu kymmenen vuoden aikana vaihtaa yhtään polttimoo. Enkä oo nykyseen R80/7 Bemariinkan viiden vuoden aikana. Ei sunkan Guzzi sen kummempi polttimon syöjä oo kun Bemarikaan.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
*** H4 Guzzin sykkeessä ***
« Vastaus #6 : Elokuu 30, 2006, 12:19:37 ip »
Moi. En ole kiinnittänyt juurikaan huomiota polttimon merkkiin. Vain kaikkein arveluttavimmat halpismerkit olen ohittanut. Joku Osrami on nyt käytössä. Ja valolla on virran syöttö releellä sekä Bilteman lataussäädin pukaa 14V+. Lisäksi umpio, Saturnus made in Jugoslavia:D, vapisee katteen kiinnitysrautojen päässä ja antaa paremman valon kuin vastaava Hella. Umpioita on itseasiassa tainnut kulua vuosien varrella enemmän kuin polttimoita? Kiinnikkeet repeää kaikista merkeistä! Lasikuitukittivahvike auttaa kun laittaa heti uutena. Eli kyllä polttimolla olen ajellut useamman kesän. Kaikista umpioista olen, vahingosta viisastuneena, poistanut jo uutena varjostimen. Se tipahtaa muuten ensimmäisenä. Noiden erikoispolttimoiden suurempi (ainakin mainostettu) valoteho perustuu ainakin osittain siihen, että nykyautojen lataussäätimet ja sähköt muutenkin ovat aika hyviä. Tällöin voidaan polttimon ylijännitteen sietomarginaalia pienentää. Eli tehdään polttimo toimimaan hieman pienemmällä nimellisjännitteellä, jolloin hehkulanka käy kuumempana ja valokin on kirkkaampi, valkoisemp, sinisempi jne. Mitenkähän lie Guzzin jännitteet? Periaatteessa nämä polttimot ovat lyhytikäisempiä. Samansuuntaisia ovat omatkin havainnot. En tosin ole käyttänyt niitä itse kun ovat kalliimpia tietty. Mutta vaikka polttimoita kärähtäisi yksi kesässä, ei kait se mahdottoman kiusallinen juttu ole? En ole koskaan oikein tykästynyt noihin keltaista valoa antaviin polttimoihin. Vaikka keltainen valo erottuu autojen valojen joukosta paremmin, sillä en oikein näe pimeällä itse mitään.
Sohc van Helmi.