Hyvä nimimerkki MotoJussi.
Lainailin pätkän viestisi lopusta. Vastailen sen väleihin.
Kysymyksiä on roppakaupalla;
- mikä on vakiosuuttimien kapasiteetti (cc/min)
En tiedä nyt mutta tiedän kuka mittaa jos ei tietoa saada. Katsoitko Guzziologyn?
Suuttimien värikoodi saattaa myös asian kertoa sille joka tietää...
- saako alkuperäisten lämpöanturien signaalin jaettua kylmänrauhallisesti kahtia (orig ECU + MS)
Saa.
Tarvitset MS:ia varten thermfactor.inc- tiedoston. Jos ei löydy mistään niin mitataan anturiarvot kokellisesti ja tehdään käyrä itse ja laitetaan se Megatunen Wizardilla MS:n ymmärtämään kuntoon. Mitä muita anturitiedostoja kaipaat? Ainakin kysymykseen tulee ilmanpaine- ja imuilmanlämpötila-anturitiedot.
Jos sulla on alkuperäinen ECU käytössä rinnalla, heivaa se hyllylle ja aja puhtaasti MS:lla. Vai onko alkuperäinen ECU vain kipinöintiä varten? Harmi että se ei ole helposti säädettävää laatua. Sitä varten on parempia laitteita. Kts. Ignitech
- montako ruikkausta per kierros
Min. 2 kpl jos käytät Alternating-asetusta. Voi toimia samoin myös Simultaneous-asennolla. Suosittelen Alternatea. Huomaa RegFuel-muutos. Kai muistit käyttää RF-laskuria?
- odd/even
Odd, tai mahdollisesti even jos otat ajoitussingnaalin jomman kumman puolan neganavasta. Odd jos on kierroslukutieto käytettävissä. Kummalakin voi toimia. Toisella vaan paremmin.
- ziljoona mitä en osaa vielä kysyä ...
Vielä enempi mitä en osaa vastata...
Mikäs läppärunko sulla on vai alkuperäiset?
Laita ilmaruuvit ihan kiinni. Operoi tyhjäkäyntiruuvilla. Helpottaa aluksi säätötointa.
Muista TPS:n kalibrointi. Ja joka kerta kun muutat tyhjäkäyntiruuvin asetusta.
Älä käytä aluksi closed-loop-lambdaa. Rikastukset pois kun säädät VE-taulukkoa.
Musta skaalata VE-taulukko 30 - 100 kPa ja 600 - 7500 rpm. Tai sinnepäin. Näät sitten kuinka rupee skulaan. Turhia alueita ei tarvita...
Onko MS:n MAP-anturille viety letku imukanavasta läpän ja imuventtiilin väliltä? Sekä sille kuristin että tasauskammio.
Tallenna sellaiset tiedostot joilla konen käy edes jotenkin. Tai ainakin parhaat niistä.
Oisko joku niin kiva että antais oman konfiguraatiotiedostonsa pohjaksi?
Mullahan olis pikku pikku pienemmän T3 850 Guzzin ajokuntoinen pohja. Ehkä siitä saa referenssiä. Tuutko jo huomenna hakemaan?
Viikollakin käy...
Pientä säätöä karttoihin lienee syytä tehdä, muutoksia on koneeseen tehty pari pientä...
- isommat pakoventtiilit
Kuin soppalautaset.

- avarretut pakokanavat
Ruotsissa ei kelpais enää.
- jumalattoman avarat pakoputket
Pieneläinsihti änkkärin päässä.
- laskettu puristussuhde (9.5 -> 8.3)
Puristus vanhassa Calissa tuota jälkimmäistä luokkaa. Pitäis olla säädettävä sytkä että vois hyödyntää tuon alhaisen likistyksen.
- tuplatut sytytystulpat
Näiden eteen kun laittaa säädettävän 3D-sytkän niin jopa rupee oleen herkkyyttä.
- alkuperäinen ilmanputsarisysteemi on korvattu toistaiseksi "power filter" mallisilla kartiosuodattimilla, 1 per ruiskurunko
- lambda-antureita (kapeakaista) on 1 per sylinteri
Toinen otetaan ohjaamaan closed-looppia. Jos tuut käymään niin ota lambadat ja käytetyt tulpat messiin. Tehdään niille uä-käsittely. Ovat sitten taas neitseet.
- saattaapa sille olla jotain muutakin tehty, mutten enää muista, mitä.
Laturia on ainakin siirretty taapäin.
Yleensä ottaen siihen pitäisi tehdä vielä muutama anturointihomma. Releet ja sulakkeethan sulla tietenkin on kytketty asiallisesti...
Tarvitko vielä Laiho-boksia?
mm