Suurin erohan "Suomi-pyörän" ja "Saksan-pyörän" välillä on kaiketi se, että jos ostos osoittautuu ns. paskaksi, niin Suomessa oleva myyjäliike on edes jotenkin vastuussa asiasta. Ymmärtääkseni Piikkiön poijjaat myyvät rahalla osia kumpaan tahansa.
Jos tuontipyörä on hyvin pidetty, niin ainahan se on parempi, kuin kotimainen rottapyörä. 
Taannoin oli lehdissä pitkät jutut jostain WV Passatista, joka oli Suomeen ostettu "loistokuntoisena" Saksasta ja lopuksi paljastui kertaalleen tolppaan ajetuksi, Saksan viranomaisten hylkäämäksi romuttamolta ostetuksi "tee-se-itse" -miehen ns. korjaamaksi. Pitkän taistelun jälkeen ostaja sai rahansa pois. Tämähän se suurin riski on. Ei kai kukaan katsomatta sieltä pyörää tilaa?