että ei kierrä
Niin, ei ole turboa tässä... Ihan perinteinen Guzzin työntötankokone viimeisessä vanhakantaisessa versiossaan V11 mallissa, suurine venttiileineen. Kaikenlaista on tehty, lisää puristuksia, mäntiin tilaa venttiileille (koska kannet alempana), tuplatulppaus, uusi nokkaketju ja kiristin (että kestäisi varveja), Carrillo kiertokanget (vahvemmat ja 100 gr per kampi kevyemmät), kampiakselin tasapainotus ja laakerointi. Kolme arvostettua virityspajaa oli Saksassa ja tämän tehnyt (nyt eläköitynyt) HTMoto oli se niistä joka oli Achenissa. Mutta annoin puhua itseni "vääntönokkaan", olisi pitänyt pysyä alkuperäisessä ajatuksessani "racingnokka" (tehoa yläkierroksilla). Nyt kulkee mukavasti 3000-5000 rpm mutkateillä, ja 5000-8000 rpm tulee sitten rykäisy (mitä ei tule normipuristuksilla). Mutta kun on vääntönokka ja normaalia löysemmät venttiilijouset, yläpää ei ole enää niin räväkkä ja jos säätää rajoittimen yli 8000 rpm alkaa roikina venttiilikoneistossa (kun on ne normia löysemmät jouset). Ennen näitä töitä oli 75 Hv/8,7 m.kg ja näiden jäkeen 95 Hv/9,9 m.kg (sama mittauspaikka). Että rapsakka nousu ja yleiskäyttöön toki optimaalista.
Noh, "mieli muuttuu ajan oloon" ja onhan noista muutoksista jo 30 tkm. Kunhan saan iskarit huollosta niin saatan keväällä katsastaa olisiko kellään kiinnostusta ostaa. Sentään näitä vaan 2 Suomessa juuri samaa mallia.