Vika taitaa olla anturissa,
Onkos kukaan tuollaisen vian kanssa temppuillut?
Noiden kanssa sai takavuosina askarrella yhtenään. Ilmeisesti Piikkiössä oli paljon antureita, joista suuri osa oli huonoja.
Käyttäjät sitten testasivat ne.
Kuten Matti tuossa sanoikin, sellaiset olivat parempia, joissa paineentasausreikä oli liittimen putkessa. Kaikkein huonoimpia olivat
ne, joissa eriste pyöri rungon sisällä.
Vikaantumismekanismi oli ilmeisesti tämä: jäähtyvä anturi veti kosteaa ilmaa sisäänsä, vesi sitten teki tuhojaan. Anturi saattoi
tuhoutua joko niin, että kontaktia ei syntynyt (yleisempi) tai niin, että kontaktipinnat jumittuivat kiinni (tai anturissa oli sähköä
johtavaa töhnää).
Kuvassa vuodelta 2009 kontaktipinta, joka ei johtanut sähköä.
Kerran muistan, että tuli ajettua Jämsästä Vihtiin öljynpainevalo palaen. Ajatuksena oli, että anturi se vaan on viallinen.
Turvalaitteen ei oikeasti kuuluisi toimia noin.