V35:ssä on 66mm poraus ja 50,6mm isku, kun taas V50:ssä 74mm/57. Joten vaihtamalla pienempään isot pytyt saat kasaan superlyhytiskuisen 435cc koneen. Lisäksi kolmevitosen imuventtiili (30,6-30,4mm) on 4 milliä pienempi kuin viissatkussa (34,6-34,4mm). Pakoventtiileissä mitat menee 27,6/30,6mm. Nokka lienee sama molemmissa, tai jopa kaikissa pikkulohkoissa.
Tietenkin myös laatikko on välitetty pienemmässä hieman lyhyemmäksi, perävälitys (1:3875) on molemmissa sama.
Ajatuksena: mitä jos hankkisit V65:n pytyt, kannet (samat kuin V50) ja männät. Sitten lyhennät sylinterit ja kevennät männät V35:n arvoihin. Saisit aika rankasti lyhyt iskuisen ja kierrosherkän 509cc pannun.. Tätä sitten ruokkimaan isoilla kaasareilla ja apuhengittäisi avarilla putkilla ja ja.. NAM :vau: Tämän vielä yhdistäisi lyhyt välitteiseen pikkukoneen lootaan, saisit melkoisen liikennevalolähtijän.
Perhana, joutuuko tässä itse vielä hommaamaan pikkupikkulohkon?