Kirjoittaja Aihe: Pauketta putkesta?  (Luettu 5127 kertaa)

  • Vieras
Pauketta putkesta?
« : Toukokuu 10, 2007, 12:40:47 ip »
Niin se mopo tuli sitten vaihdettua isompaan ja custom-henkisempään....

No, vähän reippaammin kun ajelee ja sitten alkaa kaasua vähentämään ja moottorijarrulla paukkuu kerran tai kaksi. Onko jotain vikaa vai italiaanon designiä?

Toinen juttu on tuo vaihteisto, kyllä vaihteet menee huonosti päälle ja varsinkin hiljentäessä pienemmälle... Välivapaallekin aina välillä. Ja paikallaan ykkönen on hankala.

Pyörä on vajaa 20tkm ajettu, -03 750 Nevada. 20tkm huolto olisi tarkoitus tehdä  aika pian, takarengas on jo ihan kalju eli josko sitten samalla menisi koko peli huoltoon. Onkos ko. huollossa sellaisia juttuja mitkä kannattaa teettää asiantuntijalla ja sitten sellaisia mitkä kannattaa jättää teettämättä (kokonaan)? Voisikos vaihteistoöljyn vaihto vaikuttaa vaihtamiseen?

-Olli

Kari Sairanen

  • Viestejä: 158
Pauketta putkesta?
« Vastaus #1 : Toukokuu 10, 2007, 14:40:14 ip »
Hoi

Ei se pauke vaarallista ole, oman kokemukseni mukaan rikas tyhjäkäyntiseos aiheuttaa pauketta löysätessä. Voisit kokeilla esim, neljäsosakierrosta ilmaruuvia auki ja testiajo.

Tuohon vaihteistoon en osaa ottaa kantaa kun ei ole kokeumusta noista "pikkulohkoista" Ainakin LM4:ssä vaihteet menevät tosi kevyesti päälle, kumpaankin suuntaan.

Olisikohan pyörässäsi kytkimen säätö pielessä, jos paikallaan ollessa ykkönen takertelee? Kannattanee keskustella huollon kanssa.  

  • Vieras
Pauketta putkesta?
« Vastaus #2 : Toukokuu 10, 2007, 15:27:24 ip »
Moi!

Mulla Nevada paukkuu moottorijarrutuksella satunnaisesti silloin tällöin, en ole antanut sen milläänlailla häiritä.

Vaihteet luultavasti vaatii vaan totuttelua. Tai sitten vikaa on yhdellä jos toisella. Välivapaat löytyi alussa useammin ja nykyään vain harvoin.
"Oikealta" vapaalta ykköselle vaatii reippaan polkaisun ja joskus hieman kytkimen avitusta.

Itse olen käyttänyt merkkihuollossa aina... joten tehty on aina myös suositusten mukaiset hommelit.

-Jyri-

 

Aapo

  • Viestejä: 716
Pauketta putkesta?
« Vastaus #3 : Toukokuu 11, 2007, 01:21:51 ap »
Mun mielestä laiha joutokäyntiseos aiheuttaa pauketta, eli seosruuvia avaamalla pauke vähenee.

  • Vieras
Pauketta putkesta?
« Vastaus #4 : Toukokuu 11, 2007, 01:52:30 ap »
Moro,

täytynee koittaa noita säätöjä, tai sitten saavat pajalla laittaa tuonkin kuntoon. Eipä tuo pauke nyt kovin häiritsevää ole, kivaahan se vaan on kadun varrella tallustavia säikytellä. Lähinnä sitten jos tuosta on jotain haittaa ja vahinkoa tiedossa....

Onko kellään huoltokokemusta Hämeenlinnan Tavastia Bike ja Guzzit?

-Olli

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Pauketta putkesta?
« Vastaus #5 : Toukokuu 11, 2007, 03:03:58 ap »
Jos kone on rikkaan puolella, putkesta voi moottorijarrussa loiskahtaa pitkä keltaoranssi ketunhäntä. Se ei juuri pauku. (katso esim. urheilukanavalta superbikekilpailuja)

Jos taas kone on laihalla, paukkuu putkessa. Jopa erittäin terävällä äänellä. Laihalle meno on "nykymoottoreissa" ihan normaalia. Säädöt ovat jo tehtaalta lähtiessä laihalla, johtuen koko ajan tiukentuvista päästörajoista. Nuo tehdassäätöiset laihailijat tahtovat sitten paukuttaa täällä kylmässä härmässä, kun kylmempi ilma hoikentaa seosta entisestään. Lämpimissä maissa ongelma on pienempi.

Oma Hondani silloin aikoinaan ryhtyi rytistämään piippuihin, kun koneen tilavuutta oli kasvatettu ja vakiokaasareiden mehuntarjonta ei piisannut janoiselle pannulle. Tyhjäkäyntiseokset olivat jo niin paksulla, ettei kylmänä jaksanut käydä tyhjää ja kone hörskötti. Kierroksilla (11 000+rpm) lauloi sitten liki moitteitta. Isommilla kaasareilla olisi säästynyt monilta tulpan nokeentumisilta..

 
Hyvä pyörä, parempi mieli.