No niin. Pöyhittyäni tätä asiaa ja etsittyäni tietoa netistä, olen löytänyt ainakin itseäni tyydyttäviä [sic] vastauksia. Tehtaan suositukset toki toimivat yhä ja niiden mukaisia tuotteita saa, mutta rinnalle löytyy vaihtoehtojakin, joskaan ei välttämättä läjäpäin. Lähestyin asiassa mm. Redlinea suoraan, ja sieltä vastattiin näin:
"Thank you for contacting Red Line Oil, in your Moto Guzzi trabsmission and final drive the V-Twin Transmission Oil would be recommended, the same product as the ShockProof Heavy. This product contains a moly component in a gel structure, I would expect improved performance and protection over the mixture, providing a reduction of the inherent clunk in the transmission.
Dave Granquist"
Vanhaa kunnon molybdeeniä on siis nykyajan tuotteessakin, ja hyvä niin. Löysin myös tiedon murun, jonka mukaan Raute Oy on reilu vuosikymmen sitten teettänyt Suomessa TKK:lla voimansiirtoöljyjen kuormituskokeen, jossa mitattiin mm. kiinnileikkautumiskuormia (nelikuulakoe ASTM D 2783). Hyvälaatuisen, synteettisen merkkiöljyn kohdalla arvo oli 320 kg, joka on oikein hyvä. Heavyweight Shockproof saavutti arvon 900 kg. Riittää siis omiin Guzzeihin. Olisi aidosti mielenkiintoista nähdä vastaavia tutkimustuloksia mineraaliöljy+lisäaineseoksista, mutta en ole sellaisia kyennyt löytämään, ja muuten tuotteiden yksityiskohtainen vertailu on aika lailla mahdotonta.