Tuossahan tuli puheeksi Docati Monsteri sopivasti. Meillä on muijalla ysisatanen kaasarimonsteri hupiajokkina ja olenpa sillä ittekkin käynyt joskus kainaloita tuulettamassa. Reissussa ollessa minä yleensä joudun hinkkaamaan perässä ja niin vaan on vaikkei uskoisi, että kun ohitellaan hitaampia niin kyllä Guzzilla tahtoo melkein joka kerta tulla Monsterikin perä edeltä vastaan. On tietysti eroa siinäkin miten konetta ruokkii, mutta numeroiden valossa Kustin pitäisi oleman pahasti alakynnessä vaikkei käytännössä eroa ole juuri mitään.
Tärinöistä sen verran, että Guzzista ei viime kesän 30 k suorituksen aikana tippunut muuta tielle kuin poikki tärissyt peili. Docatille tuli jotain vajaa 7 k ja auki karisi molemmat pakoputket kansien kyljistä, molemmat pakoputket sivukannakkeista, takapyörän kettnginkiristyszydeemi, vaihteesiirtovipu ja muuta pientä. Niiettä tärisee muutkin veekakkoset kuin Guzzi. Lisäksi vaihtoon meni kettingit ,etupään stefat ja seuraavaksi kai jännitteensäädin.
Aivan hauska ja helppo pyörä ajaa, mutta käsitöitä on piisannut selvästi enempi kuin Guzzissa, bensaa menee ainakin saman verran ja on sillä kyllä yksi korttikin jo kuivatettu. Myös kettingin kiristely ja voitelu alkaa ärsyttää reissunpäällä.
Jos on pyörää ostamassa, minun on vaikea kuvitella tekeväni valintaa esim Lemmarin ja Ducatin välillä. On ne niin totaalisen erilaisia. Tai sanotaanko näin, että valinta ei Ehulle tuottaisi vaikeuksia.