Merkkihuolto laittaisi uuden palikan mutta kotiasentajallakin on mahdollista saada jotain aikaiseksi.
Jos vivun liike on entisenlainen eli mekaniikassa ei ole vikaa niin kontakteissa voi olla likaa, kulumaa tai hapettumaa. Ensi siis pesu hyvällä liuottimella ja paineilmalla ja uusintayritys joko pelaisi. Pesun jälkeen pieni voitelukin voi auttaa.
Kulumisen kannalta auttaa purkaminen ja korjaaminen mutta silloin pitää olla siistit paikat ja mahdollisesti purkukuva rakenteesta. Yleensä kytkinpaketti irtoaa halkaisemalla. Ruuvit useimmin siellä alapinnassa.
Irrottaminen ei normaalisti irrota kuin kahvakykimen ala- ja yläpuolen toisistaan. Tässä vaiheessa puhdistaminen hoituu täsmätyönä. Vasta sitten, jos purkutöitä jatkaa, saattaa pieniä jousia ja metalliosia singahdella, joskus pieniä kuuliakin, riippuu rakenteesta, eli tarkkana pitää olla. Rakenteet ovat usein kasattu pienen metallisangan alle eli yhden ruuvin avaaminen kytkinsetin sisällä voi purkaa koko rakenteen.
Kuluneita osia olen joskus korvannut omatekemillä mutta usein kulumakohtiin riittää pieni juotos tai vain uudelleen taivuttelu muotoonsa. Riippuu kovin tapauksesta ja vian vakavuudesta.