Kirjoittaja Aihe: Koneen rakentelua  (Luettu 30400 kertaa)

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #60 : Helmikuu 25, 2019, 21:48:45 ip »
Teinpä vielä magneettijalalle alustankin.
Malliksi kuvasin mittausta tönärin päästä, mutta varsinaista mittausta varten täytyy laittaa keinuvipu. Ja varmaan se nokkaketjukin saattaa parantaa tulosta  ;D
Tästä siis saa nokan ajoitettua, kun valmistaja on kätevästi ilmoittanut maksiminoston astemäärän!
Nyt hommaa taas hidastaa semmoinen pikkujuttu että täytyy väsätä lyhyemmät työntötangot. On tuossa nokassa isompi perushalkaisija kuin vakiossa ja kantamaahan venttiilit jää, ei riitä säätövara keinuvivussa.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #61 : Helmikuu 25, 2019, 22:53:56 ip »
Sieltä F1 Corsen kautta saattaa löytyä valmis setti.
Itselläni oli yhdessä koneessa käytössä vastaavat kupit, kuin alla kuvassa sekä lyhyet työntötangot - materiaalia en muista.



Lainaus
Kun kiertää männän stoppariin molemmista suunnista, saa YKK:n siitä kätevästi.

Nipussa olevaan koneeseen sen palikan sijaan tulpasta tehty "stoppari"...

T,
Jukka

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #62 : Toukokuu 12, 2019, 16:51:19 ip »
Tässä vaiheessa tää nyt olis  ;D
Kaasarit kiinni, huohotussysteemin rakentelu sekä vähän sähkötöitä sytkään ja lataukseen niin saattais päästä savuttelemaan.

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #63 : Toukokuu 12, 2019, 16:59:43 ip »
Laitetaas vielä kuva alkutilanteesta.
Ei tästä kyllä montaa osaa päätynyt lopulliseen...nälkä kasvoi rakennellessa  ;)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #64 : Toukokuu 13, 2019, 20:44:56 ip »
Hyvältä näyttää!
Onnitteluja sitkeydestä painia V-2 motoorin kanssa.
Helpoimpia onneksi lienee meidän Guzkoneet.
Soodapuhallettuko kone ulkoa on, en ole ihan aktiivisesti seurannut..

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #65 : Toukokuu 14, 2019, 21:45:52 ip »
Aika simppeleitä koneita nämä on, mutta näin ensimmäsitä kertaa tehdessä kaikenlaista huomioitavaa riittää  :D
Hiekka/metalliraetta tarvitsi lohkon kanssa (musta V11 lohko), muutoin lasikuulilla.
Kaasarit laittelin paikoilleen, ryyppyvaijerien kanssa tuli vähän säätöä. Vaijerin sielu on toisella puolella on pari milliä liian lyhyt ja toisella puolella monta senttiä liian pitkä. Täytyy niitä vähän juotella uusiksi..

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #66 : Kesäkuu 17, 2019, 20:17:26 ip »
Niin se tämäkin mylly paukahti käyntiin ja on kiinni "kilpurissa".
Varsin mukavasti on vetoja :D Aika hyvin pelaa, tarkempi säätö edessä kunhan saa avarammat putket lambdoineen kiinni.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #67 : Kesäkuu 17, 2019, 21:02:28 ip »

Lainaus
tarkempi säätö edessä kunhan saa avarammat putket lambdoineen kiinni
Odotan innolla lisää infoa!

Minulla on toinen pakoputkisto LM1:een ja täynynee antaa myönnytys ja laitaa toiseen lambda kiinni - näkee miten lähelle tuntumalla pääsee.

JZR poiti todella huonoa käyntiin lähtöä kuumana kevään aikana - kiitokset VHB 30:n taitajille, nyt toimii.
Ilmaruuvit vielä puoli kierrosta auki eli nyt 2,5 ja luistit alas. Lisäksi paksut tiivisteet sylintereiden ja imukurkkujen väliin sekä ruuvien alle fiiberialuslevyt ;)

T,
Jukka

Samppa

  • Viestejä: 115
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #68 : Lokakuu 10, 2019, 17:33:38 ip »
Vanhasta vaimentimista irtos sisäkalut, ihmetelin kummaa helinää :) Joten asensin uuden putkiston, Keihanin 42mm "large bore" ja LM 4-5 lafranconin avarammilla vaimentimilla. Ääni muuttui matalammaksi, mutta myös repivämmäksi.
Molempiin alkukäyriin hitsattiin paikat laajakaistalambdoille.
Oli ne säädöt melko lähellä, mutta pari tankillista meni suuttimia räpeltäen  :D Välillä odoteltiin pari viikkoa uusien saapumista.
Alkuasetelma, kaasarit siis PHM41:
Luisti 60/5
Neula K5, klipsi keskellä
Neulaputki AB265
Pääsuutin 155
Tyhjäkäyntisuutin 57
Pumppu 38.

Lopuksi:
Luisti 60/5
Neula K4, klipsi alhaalla
Neulaputki AB266
Pääsuutin 170
Tyhjäkäyntisuutin 55
Pumppu 40.

Seosruuvi noin kierroksen auki.

Näillä alkaa olla aika kohdillaan. Vika säätökerralla alkoi olla viileää, 12 astetta. Kai se lämpötilakin vaikuttaa.
Oikea puoli käy hiukan laihemmalla, sitä voisi hieman rikastaa. Tämä on kuulemma normaalia pirteämmässä Guzzissa.

Rautsi63

  • Viestejä: 42
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #69 : Lokakuu 18, 2019, 22:00:36 ip »
Kiitokset sinulle F1 Corse linkistä.
Minä asensin F1 Corse osia koneen (Sport 4V 2008) sisään keväällä 2018 keväällä ja ero entiseen on selvä. Ilman mitään älyä tasapainotin kampiakselin (laskelma siellä ja täällä) ja se päättyi yllättävän hyvin tuloksiin. Ruiskun ohjauksen (GuzziDiag) olen tehnyt Läppäri selkärepussa useita koeajoja tehden. Hetken kaikki meni kuin elokuvissa. Nyt öljyä tihkuu ulos jostain mm. paskoista Stein-Dinse huohotusletkuista ja tyhjäkäynti heiluu n. 3000rpm kieppeillä ennen kuin tippuu siedettävälle tasolle eikä kylmänä (0-9C) käynnisty kuin useamman startin jälkeen. Nyt siis, huomenna jatkan loputonta työtä, vika siellä korjaus täällä, toivoen että auttoi, tai sitten ei. Taas kaikki alusta ihmetellen mitä tällä kertaa tein väärin. Ostohalut merkin vaihtamiseen on kovat, mutta en tiedä auttaako sekään, koska kompromissina tämä Norgen matkalaukuilla tuntuu silti hyvältä. Ei saatana kolmen vuoden jälkeen on aika päästä reissulle Guzzilla. Ensi keväänä vaihdan KTM GT:n, jos en saa tästä toimivaa.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #70 : Lokakuu 18, 2019, 23:04:38 ip »
Breva 1100-kokemuksista (Lisäksi sekä 750 NTX että Californioissa on huonoja kumiosia osunut omalle kohdalle. Centaurossa ja Quotassa  ja 1400-mallissa ei letkuongelmia ole ilmennyt.) olen viisastunut sen verran että ei enää varaosana saatavia alkuperäisletkuja oikein mihinkään.
Sama juttu vanhemmissakin peleissä. Kunnon letkuja paikkaan kuin paikkaan olen hakenut Korja-Kumista ja Heavy Tekistä. Tekevät H-T:ssä myös jarruletkut ja muut erikoisletkut joko alkuperäisiin liitoksiin tai aivan uudesta. Eikä ole tullut hintoihinsa. Ko. firmat löytyvät Tampereen eteläisistä kaupunginosista.
Itsekin tein jotain: http://www.motomatti.fi/2013/04/arkipyoran-perushuoltoa-huohotusputki.html

Breva 1100 oli käytössäni useamman vuoden ja pienen säädön jälkeen hyvin uskollinen palvelija ja tyydytti moottoripyörätapeitani ympäri keski-, etelä- ja pohjoiseuroopan. Jäämereltä Välimerelle. Hajuton, mauton, ja vaivaton pyörä. Voisi verrata Hondan perusmatkamallistoon mutta halvempi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Koneen rakentelua
« Vastaus #71 : Lokakuu 19, 2019, 00:01:16 ap »
Tuo vituttaisi jo jäykempääkin kaveria, käytännössä merkkihuollon kamat renaavat! Stein dinseltä yleensä uskaltanut hommata tavaraa.
Sympatiaa heltiää täältä, autossani ei ole mitään vikaa, mutta silti tyhjäkäynti myös karkailee silloin tällöin korkealle. Mielellään vielä juuri käynnistäessä tai pidempään tasakaasulla ajaessa. Ja ei tunnu auttavan mikään!
Hyvä pyörä, parempi mieli.