Testaamisesta: jäikö sitä vanhaa nestettä talteen? Saa referenssiä siitä ja sitten mittaamaan uudesta nesteestä.
Vertailin eri merkkisten mittareiden näyttötapaa. Kaikissa tyypillisesti led-lampuilla oleva näyttö.
Halvoissa on kolme tai neljä lediä joiden tarina on seuraava: 1 led palaa on ok, 2 lediä niin pitää harkita nesteen vaihtoa, 3 lediä niin neste vaihdettava ja jos on vielä se neljäskin niin tarkoittaa että neste on vaihdettava heti.
Mitatessa ei aina tule oikea tulos sillä joku on voinut laittaa jarrunestesäiliöön uutta nestettä. Silloin siellä missä neste joutuu tosi koitokseen on vanhaa nestettä eli juuri niiden mäntien takana jotka jarrupaloja puristavat. Kuten MarkkuEVP:n laittamassa kuvassa.
Letkuasia on siis kunnossa.
Kympin hintainen "tarkastuskynä" vai monta kertaa kalliimpi, ilmeisesti ammattilaite? Antaako kovempi hinta lisäarvoa mittaukseen? Bahcolla näkyy olevan molempiin hintaluokkiin laite.