Kirjoittaja Aihe: Led H4  (Luettu 6383 kertaa)

GinTurismo

  • Viestejä: 294
Vs: Led H4
« Vastaus #15 : Tammikuu 22, 2018, 15:31:53 ip »
Nonnii kokeillaas.

Eli polttimo on tuo, hankittu syksyllä 2015 ja käytetty reilu pari vuotta ilman ongelmia.
https://www.ebay.com/itm/1x-Motorcycle-Bike-3600LM-H4-30w-CREE-LED-HeadLight-H-L-Head-Beam-bulb-White-/221572864508

Jäähdytin on kyllä iso, ei mahdu lamppuun ilman erikoiskonsteja. MilleGT:n lampun takaseinässä on jostain syystä reikä, joka on peitetty muovilevyllä. Sen kun ottaa pois ja hiukan vääntelee kierrekorvakkeita, niin jäähdyttimen saa sojottamaan lampun takaa ulos. Polttimossa on kolme lediä, kaksi palaa lyhyet päällä ja kolmaskin syttyy pitkillä.

Ylempi on siis lyhyet päällä, alemmassa (pitkillä) palavat kaikki ledit

EDIT. Nyt vasta katsoin linkkiä: NO LONGER AVAILABLE. Eli parempia on varmaan jo saatavana halvemmalla. Muttei tämäkään huono ole, ihan toista kuin H4. Tuntuu että ekaa kertaa moottoripyörässäni on ollut valo.

Vielä yksi GT, kiitos.

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Led H4
« Vastaus #16 : Tammikuu 22, 2018, 16:04:46 ip »
Tilasin toissa vuonna netistä h4 polttimon, missä on lampun sisälle levitettävä kuparinen jäähdytysverkko. Levittelin verkon huolella lampun seinämille. Toimii hyvin kuumallakin kelillä ja kuviokin on ihan ok, vaikka on Vintagen alkuperäinen umpio. Useamman kympin maksoi ja E-hyväksyntäkin taitaa puuttua..
Jouko
Minkälainen valoteho siinä on? Oletko tyytyväinen hankintaan? Mihin käytät säästyneen energian vai säästyykö sitä?
Valoteho taisi olla jotain 3000 lumenin luokkaa. Ihan tyytyväinen olen ollut tuohon ratkaisuun ja alkuperäisen halogeenipolttimon kyllä hakkaa mennen tullen. Kurapyöräsivuilta tuon bongasin muistaakseni. Ei ole vastaantulijat vilkutelleet valoja, mutta kerhokaveri sanoi valon kuitenkin näkyvän päivälläkin hyvin kaukaa jo. Siinä on jokin 7000K:n värilämpö, liekkö sekin osasyynä hyvään näkyvyyteen. Hinta taisi silloin olla rahteineen jotain viidenkympin luokkaa, joten ei ihan halpa ollut. Ostin, kun ajattelin tehdä sumuvaloista päivävalot ja nekin ledeiksi samalla vaihtaa, mutta on jäänyt tuo muutos ainakin toistaiseksi tekemättä. Virran kulutus on melkoisen paljon pienempää noissa ledeissä, joten kait se akkua ja laturiakin säästää. Etsin tuota polttimoa äsken netistä, mutta voi olla jo jäänyt tuotannosta pois. Nämä kehittyy niin vauhdilla, että joka vuosi varmaan saisi uutta hankkia, jos haluaisi viimeisimmän kehitysversion myötä harrastaa. Sen sijaan löysin tällaisen:  https://www.amazon.com/LED-Headlight-Kit-Conversion-Lumileds-ZES/dp/B01GJIPCH2
Taitaa olla jo melkein kolme kertaa lumeneita meikäläisen vastaavaan.. Kait siinäkin on rajansa, mikä on järkevää.
Jouko

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Led H4
« Vastaus #17 : Tammikuu 22, 2018, 16:52:11 ip »

Pistin tilaukseen paria tyyppiä kun ei hinnat vie konkurssiin. Muutama viikko menee matkalla... ja ajokelitkin ( -20 ) sopivan epämukavat tällä hetkellä, että joutaa odotella.

mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Led H4
« Vastaus #18 : Tammikuu 23, 2018, 08:56:52 ap »
Vuosien mittaan olen temunnut monien ledien ja ksenonien kanssa ja huomannut sen, että on aivan tuurissaan milloin hankittu lamppu ja käytössä oleva umpio toimivat viimeisen päälle yhteen. Kirkkautta saa helposti mutta kuvion muoto ja valon tasaisuus on monesti hakusessa. Paras onnistuminen on ollut Boschin 100 milliset lisäpitkät ksenonien kanssa, jotka ovat nyt Stelviossa. Erittäin hyvät. Toisaalta Pegason alkuperäinen umpio on surkea ja erityisesti lähivalo. Kaukovalo on sentään kohtuullinen ledillä terästettynä ja vaikka lähivalo palaa samaan aikaan niin kaukovalo tasoittaa laikukkuutta. Ksenonia on kokeiltu ja lediä. Mitä kirkkaampi valo sitä laikukkaampi kuvio. Nyt viimeinen viritys on kokeilla led-sumuvaloja loiventamaan laikukkuutta jahka ehtii asentamaan. Motonetin H4-ledit, Autoline, eivät ole toimineet missään. Stelviossa on nytkin sellaiset mutta syyspimeillä varsinkin lähivalot ovat melko syvältä. Emännän Stelviossa on hyvät halogeenit ja paremmat valot.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Led H4
« Vastaus #19 : Tammikuu 23, 2018, 10:21:45 ap »
Lainaus
Motonetin H4-ledit, Autoline, eivät ole toimineet missään.

Näitä olen itsekin testaillut ja tullut samaan tulokseen. Myös Bocsh-merkkisiä perusledejä. Ei ole tehoa eikä kunnon valokuviota. Harhavaloa taivaalle ja puskikkoon. Hyvät laitteet maksavat, ovat isokokoisia ja siksi hankalia asentaa ajovalojen sisään.
Kun lampun kotelon avaa niin se altistaa umpion kosteudelle ja lialle.

Ottaen huomioon valoja palvelevan tekniikan niin niissä malleissa joissa laturi on kampiakselin päässä on erittäinkin hyvin puolusteltavissa käyttää led-valoja, vaikka hieman honompiakin. Varsinkin jos ajo on lyhyttä ja usein käynnistyksiä tai ajetaan alhaisilla kierroksilla. Näissä pienitehoisen laturin lisäksi on usein iso akku joka ei aina ehdi täyttyä pätkäajossa saa myös latausta varmemmin.

Niissä malleissa joissa hihnavetoinen, autotyyppinen laturi on perinteisellä paikallaan on virrrantuotto huomattavasti tehokkaampaa eli sähköä syntyy bensiinistä varmasti riittävästi. Tässä tapauksessa vähän tehoa käyttävät laitteet, kuten led-valot, säästävät suoraan tankkauskustannuksissa, akun toiminnassa ja laturin hihnan kulumisessa.

1400 Californiassa on valoautomatiikkaa ja normikäytössä itselläni on ajon aikana käytössä kahdeksan lediä eteenpäin ja muutama ledi taaksepäin. Sitten kun tarvitsee isoja valoja, kuten pimeän aikaan, käytän toistaiseksi halogeenejä. Niitä, enimmillään, on eteenpäin 4 kpl. Vaikutti varsin riittävältä kun taivalsin viimeksi pimeässä. Asia jota kyllä vältän. Pimeässä ajettu hirvikolari aiheutti jonkinlaista kammoa sillä pimeydessä olikin yllättäin varsin kova kohta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Led H4
« Vastaus #20 : Tammikuu 23, 2018, 11:34:40 ap »
Ihan sama asia noiden halpis xenoneiden kanssa, joita laitellaan autoihin, joissa ei ole xenon umpiot. Kuviot ovat surkeita ja hajavaloa sekä heijastusta on muiden kiusaksi asti. Parhaiten taitaa toimia pyöreissä, suoralasisissa lisävaloumpioissa. Jos siis ei ole oikeasti tarkoitettu kaasunpurkausvaloille heijastinpinta.
Ledeissä hankaluus on sen valon kohdentaminen heijastimeen, kun niitä yleensä on rypäs. Neliöledin valo on kuitenkin aika pistemäinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.