Kirjoittaja Aihe: Guzzin huolto Virossa?  (Luettu 3814 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Guzzin huolto Virossa?
« : Lokakuu 10, 2017, 21:20:48 ip »
Onko kukaan huollattanut pyöräänsä etelänaapurissa?
Katselin hinnastoa yhdeltä pajalta joka mainitsee myös Guzzin.
Hinnat on inhimillisempiä mihin täällä on totuttu.
http://www.motard.ee/remont.html

Autojahan siellä on huollatettu jo pitkät ajat.
Pyörä pajalle, kyytiläiset hotelliin yöksi ja seuraavana päivänä laivalla takaisin tai jos matka jatkuukin etelään.....

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzin huolto Virossa?
« Vastaus #1 : Lokakuu 10, 2017, 23:42:43 ip »
Olen California kolmosen sytytystä yrittänyt huollattaa Tartossa - noh, se oli 1993 - ja siellä siis oli Guzzille merkkihuolto (!), mutta Guzzia eivät olleet ikinä nähneetkään ja ihmettelivät sitä kovasti. Jopa niin, että sulkemisajasta ei välitetty. Kapelle Piikkiöön soiteltiin, mutta ei siitä apua ollut. Totesivat, että puola on sökö, mutta että ei heillä sellaista ole. Maksua eivät olisi ottaneet, maksoin kuitenkin sytytystulpista.

Yhdellä sylinterillä sitten ajelin Tallinnaan ja - kumma kyllä - Suomen puolella ajelin kotiin niinkuin mitään vikaa ei olisikaan. Piikkiössä sitten vaidettiin puolat 2 kpl ja boxit 2 kpl - ja sitten lähdettiinkin Krakovaan (mutta se on toinen juttu).
Emeritus-guzzisti

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Guzzin huolto Virossa?
« Vastaus #2 : Lokakuu 11, 2017, 09:02:27 ap »
Asia ylitti uutiskynnyksen autopuolella.

Auton huoltaminen Suomen sijaan Virossa voi olla jopa puolet halvempaa.
Tämä käy ilmi The Baltic Guiden laskelmista. The Baltic Guide vertaili lokakuussa usein käytettyjen peruspalveluiden tyypillisiä hintoja pääkaupunkiseutujen korjaamoilta ja erikoisliikkeistä. Kaikissa palveluissa hintaero oli selvä. Yhdeksän tuotenimikkeen yhteishinnoissa ero oli jopa 55 prosenttia.


https://www.is.fi/autot/art-2000005402738.html
Tämäkin vielä! ! !

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzin huolto Virossa?
« Vastaus #3 : Lokakuu 11, 2017, 10:28:16 ap »
Erilaisia hintoja on myös Suomessa!  ;D

Honda-auton vuosihuolto Veholla (Raisio) maksoi 1.088 € kun se aikaisemmin Länsi-Autossa (Raisio) on maksanut 349-530 € - eikä ko. autolle ikinä ole tarvinnut mitään erikoista (siis korjauksia) tehdä.
Emeritus-guzzisti

vete

  • Viestejä: 39
Vs: Guzzin huolto Virossa?
« Vastaus #4 : Lokakuu 11, 2017, 14:34:02 ip »
Meillä on vapaa-ajan asunto Virossa Pärnussa joten siellä tulee paljon oltua.
Muutama talvi sitten vein auton rengasliikkeeseen renkaiden tasapainoitukseen.
Homma kävi kyllä kuin Formulakisoissa kun neljä ukkoo hyökkäs auton kimppuun.
Hinta tais olla joku 15€.On siellä MP-huoltojakin mutta kun itse haluan/osaan tehdä
huollot itse ei ole tullut käytettyä niiden palveluita.

TimoEv

  • Viestejä: 2 173
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Guzzin huolto Virossa?
« Vastaus #5 : Lokakuu 11, 2017, 15:02:25 ip »
Autojen "huolto-ohjelma" on minua aina ihmetyttänyt. Suuri osa asioista on sellaisia, joita jokainen tekee tavallaan huomaamatta ja/tai tekee helposti ihan itse.
Yritin joskus kertoa, että ne tarpeettomat työt saa jättää pois. "Ei semmosia olekaan." oli vastaus. No kerroin sitten, että ihan itse ja omin pikku kätösin kykenen tarkistamaan töötin, vilkkujen, pissapojan yms toiminnat. Samoin kykenen rengaspaineet tarkistamaan ja jarrunesteenkin tason osaan vilkaista.
"Ei me mitään osahuoltoja tehdä!"

"No, miksi mun pitää maksaa kymppi siitä, että teidän asentaja tööttää torvella? Jos se ei toimi, niin korjaus maksaa kuitenkin erikseen. Ja tiedän 100varmasti töötin toimivan."

Lopputulos oli, että vein Autoaasille, jossa tekivät sen mitä pyysin ja 1/3 hinnalla...
Haluat junalipun H:ki-T:re, mutta myytävänä on vain H:ki-Oulu, vaikka et menossa Ouluun...

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Guzzin huolto Virossa?
« Vastaus #6 : Lokakuu 11, 2017, 16:05:37 ip »
Väittäävät, että huoltokirja on virallinen dokumentti.
Jos sitä mennään leimailemaan, ilman että yritykselle on annettu mahdollisuutta suorittaa kaikkia huoltoon kuuluvia toimenpiteitä, niin mikä virka sillä huoltokirjalla enää on?
Tämäkin vielä! ! !

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Guzzin huolto Virossa?
« Vastaus #7 : Lokakuu 11, 2017, 17:20:51 ip »
No minä ainakin teetin auton välihuoltoja niin, että vaihdettiin öljy ja suodatin ja korjaamo leimasi ja kirjoitti, että vaihdettiin öljy ja suodatin.
Hyvin meni, mutta en ajanut kuin 280.000 km... voi olla että myöhemmin pissapoika tai töötti ei enää toiminut.  ;)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2017, 19:26:17 ip kirjoittanut Vierailija »
Emeritus-guzzisti

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Guzzin huolto Virossa?
« Vastaus #8 : Lokakuu 12, 2017, 08:47:27 ap »
Aikoinaan leimasin merkkihuollossa huoltokirjoja reilu kymmen vuotta, niin ihmetytti asiakkaat, jotka tuli oman huoltolistan kanssa.

Peruste oli, että "täysi" huolto on liian kallis, että otetaan turhia töitä pois, niin säästetään hinnassa.
Harmi kun silloin ei voinut sanoa, että tien toisella puolella Peran muikku ja autonkorjaus tekee sinun autoon mitä vaan ja puolet halvemmalla.

Mikä siinä merkkiliikkeen leimassa on niin arvokasta, että se pitää saada, vaikka sitten mahdollisimman halvalla?

Huollon toimenpiteistä tulostetaan asentajalle lista, missä näkyy kaikki siihen kuuluvat työt.
Viivaa ensin viivoittimella yli ne kohdat, joita ei tehdä.
Sitten muuta työmääräystä ja veloitusta.
Perustele pomoille, jos ne tulee kyselemään, että miksi koodin 54354 työ on veloitettu vääri=liian halvalla.
Etsi parempi koodi laihdutetulle huoltotyölle.
Vähennä osat huoltopaketista.
Yms yms. Melkein teki mieli velottaa lisää, koska työnmäärä lisääntyi.

Entäs sitten, kun jotain jäikin, niin muistaako se asiakas viikon päästä, että vasta huollettu ja nyt jo rikki...

Usein sattui jopa niin, että asiakas oli omatoimisesti etukäteen täyttänyt huoltokirjan ruudun ja sitten oli naama rutussa, kun sitä ei oltu leimattu vaan viereisessä ruudussa oli leima ja kaikki kohteet yliviivattu ja kirjoitettu isolla MOOTTORIÖLJYN JA SUODATTIMEN VAIHTO.


Väli- ja lisähuollto on erikseen ja monessa huoltokirjassa niille on omat leimausruudut.

Tämäkin vielä! ! !

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Guzzin huolto Virossa?
« Vastaus #9 : Lokakuu 12, 2017, 15:54:02 ip »
   Ja sitten ihmetellään ettei kuoltokirjan merkintöihin luoteta... Itse en osaa arvostaa huoltokirjaa kun niistä ei yleensä selviä mitä on tehty ja mitä ei. Ja pyörää ostaessani ei tiedä omistajakaan yleensä mitä huoltoja on tehty ja milloin kun niitä koettaa tivata, "Hyvin se on huolettu", sanoovat kuitenkin. Stelviolla oli ajettu ostohetkellä 16 tkm ja sille oli mielestäni ihan sama noilla kilometreillä mitä on tehty ja mitä ei kun kävin kuitenkin kaikki kohteet läpi.
   Oikeasti parhaseen huoltoon törmäsin Norgen kanssa Kuopiossa, jossa oikein listan kanssa käytiin läpi kohteet. Pikkuinen särö muuten hienoon hommaan tuli siinä kun syttytulppien kohdalla asentaja totesi ne vaihdetun ja kysyin, että kaikki neljäkö? Miten niin neljä, helevitissäkä ne kaksi on, parahti asentaja... En ollut itsekään tuolloin vielä asiaan perehtynyt, joiten en osannut ihan tarkkaa sijaintia kertoa. Huoltokohdeluettelossa oli juuri tulppen kohdalla mainittu erikseen 850-mallit, joissa on siis vain kaksi tulppaa.
   Viro on liian kaukana ja näin ollen kallis ja tarpeeton varsinkin omatoimiselle Kainuulaiselle.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99