Cali EV vm. 2000 keula on viestin #15 mukainen. Toisessa paluuvaimennus ja toisessa puristusvaimennus.
Tuli purettua ja kasattua, muutama sana siitä.
Teleskooppien alapäissä takasivuilla olevat tyhjennysruuvit eivät tässä mallissa tee muuta kuin ovat reiän tukkeenna. Ne eivät pitele mitään sisuskaluja asennoissaan. Ehkä useimmissa Calin keuloissa niiden suhteen tulee olla varovainen, tässä ei tarvitse.
Vaimennuspatruunat eivät liene purettaviksi tarkoitetut. Ne tulevat yläkautta yläpään ison tulppamutterin yhteydessä ulos, kunhan on ensin alapäästä irrotettu 8mm kuusiokolokantaiset pultit, sieltä akselin reiän syvennyksestä. Tarvitaan pitkä 8mm kuusiokoloavain. Katkaisin mutkamallisesta ja laitoin 8mm hylsyyn. Voi olla tiukassa. Erillistä vaimenninöljyä ei ole.
Öljynvaihto
Öljyn määrä 0,485 SAE 10. Ölpän määrää ei ehkä olekaan turhaan pilkulla viilattu teelusikallisen tarkkuuteen. Jos vanha öljy valutetaan vain pois pikkurei`istä, vaimennuspatruunoihin jää öljyä. Myös muualle sisärakenteeseen jää öljyä. En mitannut, mutta pidän mahdollisena että ylimääräinen öljy pyrkii ulos stefoista. Tässä keulassa homma menee näin:Löysää isot ylämutterit, tue pyörä takakenoon, esim öljypohjan etureunan alle sopivan mittainen pöllin pätkä. Jarrusatulat irti, etupyörä pois, öljyt pois pikkuruuveista, teleskooppien alapäästä 8mm kuusiokolopultit pois, vaimenninpatruunat vedetään yläkautta jousineen pois (ja painellaan tyhjiksi), teleskooppien alaosat voi nyt vetää pois ja puhdistaa. Teräsputket voi irrottaa kolmioista ja vaikka hieman kääntää. Öljynvaihto käy ilmankin
Kokoaminen
Kokoamisessa tarkkuutta tarvitaan öljyn määrässä ja teleskooppien yhdistämisessä. Kannattaa nostaa pölysuoja pois alumiiniputken päästä. Jossakin aikojen alun huollossa öljynvaihdon vuoksi tiedän keulan olleen purettuna. Stefa oli jäänyt ruttuun ja oli oppinut silleen olemaan piiitkäään. Kun pölytiiviste on irti, pystyy näkemään jäikö stefa oikein kun keulan kokoaa.
Öljyvuoto
Olen myös itse vaihtanut öljyt keulaa purkamatta, tainnut tulla liian täyteen. Näiden seurauksena stefat vuosivat jo. Hyvä tuli, ei vuoda enää vanhoilla stefoilla. Öljyntäyttöruuvit kiinni vasta kun pyörä on takaisin pyörillään jottei jäisi ilmanpaineisiksikaan.