Kirjoittaja Aihe: LeMans III 1000 ?  (Luettu 8609 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #15 : Helmikuu 22, 2017, 09:18:19 ap »
Minkä firman valmistetta tuo alakate tuossa näyttelymopossa on? Esitekuvan, lähes Lario-mallinen, on tutumpi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #16 : Helmikuu 22, 2017, 16:33:15 ip »
Ei kyllä mitään hajua, muistikuvaa, että minkä putiikin tuotetta on ollut.
Varmaan se on kuitenkin virallinen tehtaan juttu, kun tuossa GMiehen aiemmin esille laittamassa La Prima Guzzi kuvassa on samanlainen.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #17 : Helmikuu 22, 2017, 19:24:33 ip »
Juu, on varmasti. Näyttää vaan erikoiselta tuo alhaalta leveä kate. Olisko sitten facelift mallia tuo kapeampi? Hyvän näköisiä molemmat katteet.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #18 : Helmikuu 22, 2017, 20:11:35 ip »
Turhapuron muisti palailee pätkittäin ...
Tein laitteesta kaupat kohta tuon näyttelyn jälkeen. Frank Nymanilla, Heikki Aggen kanssa. 1,1 Jammu jäi sinne Kauniaisiin. Lempparin noudin keväällä Piikkiöstä. Oli eka reissuni sinne.
Oltiinhan me aika äijiä sinä keväänä. Kaijus ja minä. Kaijuksella uudenkarhea Laverda ja mulla Lemppari.  :D

Aggen kanssa minäkin kauppaa väänsin. Enemmän oli tunnetta kuin järkeä pelissä - minulla, siis. Vaihtoon meni uudenkarhea Gold Wing 1100, puolivuotias Suzuki DR 125 (talvirallia varten hankittu) ja vielä useampi tuhat markkaa tilkkeeksi.... Mutta olihan upea pyörä. Vakiolaitteeseen asennettiin "Executive"-varusteet, eli katteen levikkeet, korkeampi stonga ja muotoon valetut sivulaukut.. valitettavasti en löytänyt kuvaa hänestä.

Toisen kerran tein saman laitteen kanssa tunteella päätöksiä keväällä -97, kun RGS oli palannut Piikkiöön (vakiovarusteisena) ja katsoi minua kutsuvasti.. pitihän hänen päästä takaisin kotiin, joten pistinpä vaihtoon silloisen soolopyöräni (sivuvaunuilu oli tuolloin päähommaa) eli 850 LM III:n. Ihan samanlaisen kuin Anterolla nyt on, vähän harmittaa vieläkin silloinen hölmöilyni. Talouden realiteetit iskivät aika pian ja jouduin Laverdasta luopumaan.. eli siinä sitä oltiin ilman RGS:ää ja ilman Lempparia,  -kele  :'(

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #19 : Helmikuu 22, 2017, 20:36:27 ip »
Olen sellaisen asian huomannut että kun on hankkinut hyvällä aikaa hienon ja arvokkaan laitteen ja jos sen menee huonona aikana hukkaamaan niin tarvitaan seuraavaksi enemmän hyvää aikaa että edes sen saman saa takaisin. Melkein aina on riipaissut kun on joutunut luopumaan, vaikkakin vain vaihdossa, jostain pyörästä jonkin sillä hetkellä himoittavamman laitteen vuoksi. Mutta jos myy pyörän pois ja saa siitä rahaa niin raha ei kauaa säily. Kummasti valuutta vain katoaa jos sitä ei sijoita.




TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #20 : Helmikuu 22, 2017, 21:26:46 ip »
Onko nuo amerikkalaisen videon etuvilkut jotkin Amerikan versiot? Rumat ainakin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

antero mäkelä

  • Viestejä: 131
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #21 : Helmikuu 23, 2017, 06:50:41 ap »
Hyviä tarinoita ja kuvia on kysymys poikinut.
Alkuperäiseen kysymykseenkin on tullut vastaus.
Kuinkahan monta LeManssia, 850-1000, on Moto Italia tuonut maahan?

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #22 : Helmikuu 23, 2017, 09:25:48 ap »
Riipaisevan osuva filosofia motomatilla:
Olen sellaisen asian huomannut että kun on hankkinut hyvällä aikaa hienon ja arvokkaan laitteen ja jos sen menee huonona aikana hukkaamaan niin tarvitaan seuraavaksi enemmän hyvää aikaa että edes sen saman saa takaisin.

Itselläni oli toinen jalkaterä Laverdan suuntaan syksyllä -86. Kävin jopa koeajamassa oikein kunnon lenkin RGS:llä siinä Piikkiön ympäristössä. Lähtemätön kokemus vieläkin. Hyvässä.
Ei siinä ollut takana varmaan muuta kuin se, että oli italialainen. Lisäksi vuosina 84 - 86 tuli ajeltua jonkin verran Kartteen Tommin ja Ahosen Antin kanssa. Molemmilla komeat mustat Laverdat. Antilla vieläpä Corsa. No, kaupat jäi tekemättä Lavukasta mutta se vaihtovimma jäi päälle. Sitten keväällä -87 Kähkösen Jussin kanssa Kouvolan Tori-Sportissa paperit siirrosta Le Mans-opiston kolmosluokalta neloselle. Vähän kaivelee ... olisin voinut jättäytyä luokalle.

Aika erikoiset vanteet tuossa Kaijuksen Lempparissa. Puikkomalli. Luulin, että kolmossarja meni kokonaan läpi sillä taivutetulla puolalla.
Olipa komeet kuvat. Kolme klassikkoa/legendaa samassa. Lemppari, RGS ja Moto Italia.  PEUKKU!

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #23 : Helmikuu 23, 2017, 09:53:13 ap »
toi italian tonni on muistaakseni oikeesti 932 cc että siitä varmaan tulee se 950  . . .

Topi K

  • Viestejä: 45
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #24 : Helmikuu 23, 2017, 18:16:32 ip »
Hyviä tarinoita ja kuvia on kysymys poikinut.
Alkuperäiseen kysymykseenkin on tullut vastaus.
Kuinkahan monta LeManssia, 850-1000, on Moto Italia tuonut maahan?

Jostain jäänyt mieleen, että '86-mallisia (1000) olisi tuotu 6 kpl. Ehkä tuo antaisi jonkinlainen suuntaa ja suuruusluokkaa III- ja IV-mallien vuotuiselle määrälle.
Saatan kyllä erehtyäkin tuosta määrästä.

Topi

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #25 : Helmikuu 23, 2017, 18:49:09 ip »
Muistaisin, että -85 LM IV:sia olisi tuotu uutena 5 kpl.

JBJ

  • Viestejä: 24
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #26 : Helmikuu 23, 2017, 19:03:25 ip »

Ei siinä ollut takana varmaan muuta kuin se, että oli italialainen. Lisäksi vuosina 84 - 86 tuli ajeltua jonkin verran Kartteen Tommin ja Ahosen Antin kanssa. Molemmilla komeat mustat Laverdat. Antilla vieläpä Corsa. No, kaupat jäi tekemättä Lavukasta mutta se vaihtovimma jäi päälle. Sitten keväällä -87 Kähkösen Jussin kanssa Kouvolan Tori-Sportissa paperit siirrosta Le Mans-opiston kolmosluokalta neloselle. Vähän kaivelee ... olisin voinut jättäytyä luokalle.

Moro LeCa,
Kyllä se Kartteen Tommin Laverda oli Corsa. Tuollahan se seisoo mun tallissa. Ei vaan ole tullut ajettua valovuosiin.
Mutta onhan sillä hyvää seuraa. LM1 ja muutama muu.
Terv, Jussi

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: LeMans III 1000 ?
« Vastaus #27 : Helmikuu 23, 2017, 22:17:16 ip »
Voi juma! On se komee. Karisma ei haihdu mihinkään vaikka vuodet vierii.
Ja tietysti tuplasti komeeta kun niitä oli kaksi rinnatusten.
Kyllä se tosiaankin oli varmaan niin, että molemmat oli Corsia. Jostain jäi joku mielikuva, että olisi ollut joku pieni ero keskenään mutta lienee ollut unennäköä.

Päätyiköhän se Antin pyörä myöhemmin Salmen Japelle? Vai Tommin?