Ja miten ihmeessä sen tps:n saisi mitattua.
Mikäs moottorinohjaus BB1:ssä on ja minkämallinen TPS?
Jos 5AM niin seuraavaa voi kokeilla.
GuzziDiagilla voi päästä alkuun mutta se tapa ei ole tarkin koska ECU "pyöristää" lukemia. Kaksi tapaa: loggaus, joka paljastaa muutakin tai perustoimena valita valintaikkunasta sekä TPS voltit ja TPS asteet. Ensiksi voi katsoa kuinka asteet ja voltit korreloivat keskenään ja onko näyttämän kehityksessä nykäyksiä tai katoaako näyttämä hetkeksi.
Tarkempi tapa on laittaa välijohto eli haaroitin TPS:n ja ECUn välille ja mitata siitä tarkalla yleismittarilla löytyykö pykäliä tai sokeita kohtia kun kaasukahvaa käännetään. Pyörän ei tarvitse olla kummassakaan kokeessa käynnissä.
Lisäksi voi koittaa keinovastuksella kuormittamalla syntyykö TPS:stä edelleen samanmuotoinen käyrä.
Läppärunkohan on yksi yhteinen molemmille sylintereille eli epäbalanssia ei, ainakaan periaatteessa, pääse syntymään. Sikäli helpompaa kuin tavan Grisossa.
Tästä kävimme keskustelua herra Ghezzin kanssa muutama vuosi sitten ja olen kokeillut samaa järjestelmää omissa projekteissa mutta siinä on myös haittapuolensa.
Juttua ja kuvia TPS-asioista:
http://www.motomatti.fi/2012/10/kaasulapan-asennon-tunnistin.htmlMielestäni ei tarvitse toista tankkia tai pumppua: Mittaa pumpun tuottama paine läpi koko ruiskutusalueen. Laita sopivaan paikkaan pa-letkuun haaroitin ja painemittari jossa skaala 0 - 4 bar tai likelle sen verran. Jos paine vaihtelee niin jossain on vikaa. Onko polttoainesuodatin vaihdettu?