Kirjoittaja Aihe: Ohjausiskunvaimennin  (Luettu 9992 kertaa)

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: Ohjausiskunvaimennin
« Vastaus #15 : Maaliskuu 30, 2015, 18:54:27 ip »
Toi kuplan iskari on erinomanen sivuvaunukäytössä. Mulla on semmonen MZ:issä ja monella muulla monenlaisissa yhdistelmissä.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Ohjausiskunvaimennin
« Vastaus #16 : Maaliskuu 30, 2015, 20:43:04 ip »
Mielenkiintoinen tieto - jota minulla tuolloin ei ollut. Jokseenkin kaikissa pyörissä tuo rajoitus nykyisin on, taitavat Bemarit olla ainoat poikkeukset?

Ei se Nevada sen takia vaihtoon mennyt vaan peurakolarin - toisaalta California III kulki kyllä ohjausvaimentimen kanssa niinkuin juna sen mitä kulki, ehkä 170 km/h.
Takalaukkuja ei Guzzeissa ollut.

2005-mallisessa bemarissa nopeusrajoitus alkuperäisillä sivulaukuilla 180km/h. Takalaukku tehdas ei edes kaupannut, kun pilaa ajo-ominaisuudet suuremmissa vauhdeissa. Hyvin kesti laukut päästää 250 km/h todellista nopeutta eikä Vegliaa ja pyörä kulki kuin kiskoilla.

SP alkoi woblaamaan siinä pikkuisen alle puolentoistasadan, mutta syynä oli varmaan yhdistelmä : 3x44-litran laukut, liikaa painoa ja huonot takaiskarit.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Ohjausiskunvaimennin
« Vastaus #17 : Huhtikuu 01, 2015, 16:03:01 ip »
Jäi tuosta jo menneestä voblauspulmasta mainitsematta että iskareiden kiristys jäykemmiksi vaikutti myös asioihin.
Nyt tuossa omassani on edessä 5 pykälää takaisin maksimikireydestä ja takana 3 maksimista.
Oli 11 edessä ja 7 takana ostokuosissa, ilmanpaineet 2.1 edessä ja 2.2 takana kun vobellus säikäytti n 135kmh ohituksessa (isot laukut+ iso pleksi+ 56 kg matkustaja).
Ylivoimaisesti eniten vaikutti ilmanpaineet renkaissa, mutta iskarit myös.
Nyt menee hyvin kaikilla nopeuksilla olematta mitenkään kova jousitukseltaan.
Mulla on usein suht painavassa matkavarustuksessa pyörä, mutta kevyt kuski n 66kg vermeineen.
Sen oppinut että kaikki painava mieluiten tasaisesti sivulaukkujen pohjalle ja peräboksiin kevyttä.
Takamatkustaja, niin vedän nuo jo varmaan vähän kulahtaneet alkuperäiset iskarit takana pohjakireyteen, silloin ei edes oikein huomaa lisäpainoa.
Hyvä on Cali heitellä mutkiin!

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Ohjausiskunvaimennin
« Vastaus #18 : Huhtikuu 01, 2015, 20:45:30 ip »
Tänään tilasin kaksi kappaletta Oval LSL-101OV15 ohjausvaimentimia. Toisen varalle ja toisen heti käyttöön. Sain tingattua kohtuuhintaan. Toimitusaika voi olla jopa kuukauden. Kerrankin hyvissä ajoin asialla. Myös takajousille soin ajatuksen. Saatanpa hakea Motonetin tarvikeiskarit pois hyllyä koristamasta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Ohjausiskunvaimennin
« Vastaus #19 : Huhtikuu 01, 2015, 22:03:39 ip »
Jäi tuosta jo menneestä voblauspulmasta mainitsematta että iskareiden kiristys jäykemmiksi vaikutti myös asioihin.
Nyt tuossa omassani on edessä 5 pykälää takaisin maksimikireydestä ja takana 3 maksimista.
Oli 11 edessä ja 7 takana ostokuosissa, ilmanpaineet 2.1 edessä ja 2.2 takana kun vobellus säikäytti n 135kmh ohituksessa (isot laukut+ iso pleksi+ 56 kg matkustaja).
Ylivoimaisesti eniten vaikutti ilmanpaineet renkaissa, mutta iskarit myös.
Nyt menee hyvin kaikilla nopeuksilla olematta mitenkään kova jousitukseltaan.
Mulla on usein suht painavassa matkavarustuksessa pyörä, mutta kevyt kuski n 66kg vermeineen.
Sen oppinut että kaikki painava mieluiten tasaisesti sivulaukkujen pohjalle ja peräboksiin kevyttä.
Takamatkustaja, niin vedän nuo jo varmaan vähän kulahtaneet alkuperäiset iskarit takana pohjakireyteen, silloin ei edes oikein huomaa lisäpainoa.
Hyvä on Cali heitellä mutkiin!


Ei kai sulla enää ole noin vähän painetta renkaissa? 2.5 ainakin painetta kumiin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Ohjausiskunvaimennin
« Vastaus #20 : Huhtikuu 02, 2015, 00:35:20 ap »
Juu, nykyisin 2.6 edessä ja takana 2.9 on osoittautuneet sopiviksi kuten aiemmin ketjussa tuli mainittua.
Rengaspaineet on hyvin ratkaisevassa roolissa ominaiksuuksiin pyörissä tuli opittua.
Hyvä että näitä toistetaan, itsekin aloitellessa kun olisin tiennyt..