Kirjoittaja Aihe: Cali ei käynnisty  (Luettu 7432 kertaa)

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Cali ei käynnisty
« Vastaus #15 : Kesäkuu 22, 2015, 13:47:17 ip »
Brevan tappokytkimen tulin töheltäneeksi kerran nollille kuuluisassa Tilsitin kaupungissa (nyk. Sovetsk) Siinä ehdittiin kuoria ajokamppeet pois päältä, irrottaa satula, tihrustaa sulakkeita ja kiroillakin ennekuin tuo pieni teoreettinen mahdollisuus tuli mieleen. Brevan ecu ei anna starttauslupaa jos tappokytkin on nollilla.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: Cali ei käynnisty
« Vastaus #16 : Kesäkuu 22, 2015, 14:18:05 ip »
Joskus silloisessa Jugoslaviassa jouduin jättämään Guzzin yöksi kadulle. Laitoin "viisauksissani" tappokatkaisimen päälle, ajatellen että ehkä se voisi estää luvatonta käyttöönottoa. Aamulla en sitten enää muistanut koko asiaa, ennenkuin oli vikaa aikansa etsitty ja akku melkein tyhjä. Lähti sitten kuitenkin vielä käyntiin. Samalla reissulla tehtiin sitten myös laturiremonttia Milanossa. Asioilla tuskin oli mitään yhteyttä keskenään.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Cali ei käynnisty
« Vastaus #17 : Kesäkuu 22, 2015, 14:28:12 ip »
Talviskootterin kanssa kävi nolosti ostoa seuranneena päivänä. Ei halunnut käyntiin startilla ja poljin meni kopan läpi. Olin jo purkanut puoli mopoa, kun veli kyseli, ettei siinä ole sama turvajärjestelmä kuin  mönkijässä. Eli jarru pohjaan. Jep, kerrasta tulille..  :-[
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Cali ei käynnisty
« Vastaus #18 : Kesäkuu 22, 2015, 16:42:46 ip »

Näitähän sattuu  ;D   Tsekissä Humpolecin hotellin holvikaaren alla aamulla jo akku veteli viimeisiään, kunnes kokeilin toista asentoa kytkimessä.. ja pieni alkuräjähdyshän siitä seurasi. Tuntui kuin kalkkirappaus kaaressa olisi hilseillyt... mutta kyllä helpotti . Sen jälkeen maalasin tappopuolen punaiseksi ( luultavasti kulunut väri pois ).

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Cali ei käynnisty
« Vastaus #19 : Kesäkuu 23, 2015, 23:21:08 ip »
Tuo T5:sen tappokytkin onkin 3-asentoinen, ylhäällä ja alhaalla tappo päällä, keskellä käy.
Titaniumin kuski

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Cali ei käynnisty
« Vastaus #20 : Kesäkuu 23, 2015, 23:34:13 ip »
90-luvun puolivälin jälkeen oli jonkin aikaa käytössä sellainen tappokytkin jossa painettaessa puoliympyrän muotoista nappia sisään tuli hieman alempaa näkyviin suorakaiteen muotoinen punainen nappi. Selkeämpi kuin perinteiset kytkimet mutta ei se aina hyvä ollut. Saattoi jäädä jumiin tappo-asentoon ja se edellytti katkaisinkotelon purkamista että asennon sai muutettua. Sama tappo oli myös Honda-merkkisissä pyörissä siihen aikaan ja sillä oli sama ominaisuus. Hondiin ne vaihdettiin....

Korjaus oli kuitenkin yksinkertainen: hieman muovia piti leikata pois tietystä kohdasta niin napikka alkoi pelata kuin oli suunniteltu. Eräs Gruppon jäsen oli matkalla Barentsinmeren rannan tietämissä kun napikka meni epäkuntoon. Soittaisiko Guzzi Assistanceen ja pyytäisi huollon paikalle vai kokeilisiko jotain itse.....
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2015, 11:49:58 ap kirjoittanut motomatti »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Cali ei käynnisty
« Vastaus #21 : Kesäkuu 23, 2015, 23:48:50 ip »
Tuo T5:sen tappokytkin onkin 3-asentoinen, ylhäällä ja alhaalla tappo päällä, keskellä käy.

Tuo on sitten samanlainen, kuin Larion kahvat. Sisustus on koostettu paperinohuesta kupariliuskasta. Ne kun pääsevät hapettumisen makuun, niin alkaa olla lopun merkit ilmassa. Nuo on surkeat esitykset.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Cali ei käynnisty
« Vastaus #22 : Kesäkuu 24, 2015, 09:32:26 ap »
Onkohan tappokytkin pakollinen katsastusvarustus? Itse en ole sellaista milloinkaan tarvinnut, aina on avaimesta moottori sammunut. Millen tappokytkin tosin piti poistaa käytöstä ohikkaalla. Siellä oli sisuksille aika ja vesi tehnyt temppunsa.