Aloin eilen irroittamaan Lemmun mittaripaneelia kun latauksen merkkivalo ei palanut. Viaksi/syyksi osoittautui ruoste sekä polttimon kannan, että kannan ja liittimien välillä. Kun sain liitoksen toimivaksi laitoin paneelin pohjan kiinni ja aloin asettamaan paneelia paikalleen. Tämän tuosta vaihteen neutraalivalo ja latausvalo paloivat vaikka virta ei ollut päällä, siis virta-avaimella. Paikallistin vian virtalukkoon ja kumisuojan irroitettuani näin irrallisen johdonpään jonka kiinnitettyäni kaikki näytti olevan OK.
Kun kaikki on taas kasassa: ohjaustangot, paneeli ja kate - tyytyväisenä starttaan. Starttimoottori pyörii, mutta moottori ei inahdakaan. Päädyn tarkistamaan kummankin sytytystulpan eikä kumpikaan anna kipinää. Sitten huomaan, että öljynpaineen merkkivalo ei pala, enkä ole varma paloiko koko aikana asennukseni jälkeen, olin niin keskittynyt neutraalivaloon.
Nyt irroitin taas katteen ja ensiksi tarkistin virtalukon johdot. Niin sitä ennen katsoin sulakkeet, mutta en pystynyt mittaamaan ilman mittaria.
Tappokytkin on "RUN"-asennossa ja sen kahvan liittimen olen varmistanut. Mittari on saatava; Biltemalla hyvä minulle, Ohlsonilla kalliimpi.
Ilmiselvästi minun pitää tarkistaa tekemiseni takaperoisesti, mutta kun tässä ei kuitenkaan ole kyse mistään tarkoituksella tehdystä erheestä niin miten tässä olisi paras edetä saadakseni pyörän käyntiin? Tappokytkin tai tappokytkentä alkaa kyllä soimaan päässäni.