Samaa joskus pähkäilin ja tulos:
- Ostin Biltemasta pullo-letku -härpäkkeen. Letkussa on toisessa päässä kuulaventtiili.
- Toinen pää jarrusatulan ilmausruuviin.
- Pulloon sen verran nestettä, että kuulajuttu on upoksissa.
- Ilmausruuvia auki sen verran, että neste virtaa pulloon, kun kahvasta vetää.
- Uutta nestettä säiliöön ENNEN, kuin haukkaa ilmaa.
Tässä menetelmässä jarruneste valuu pulloon kahvasta vetäen, mutta venttiili estää ilman pääsyn järjestelmään. Siis kyse oli käsijarrusta.
Jalkajarrupuoli toimii samaan tapaan, mutta ensin on tehtävä toinen pää ja sitten toinen. Takavuosina avustin toista motoristia siten, että hän työnsi jarrusaluan suunnasta injektioruiskulla uutta nestettä tyhjennettyyn ja ylhäältä "täytettyyn" systeemiin, kunnes yläpäästä tuli nestettä - ei ilmakuplia.
Käsittääkseni tämä menetelmä ei toimi integraalijarrussa. Se jakoventtiili ei oikein toimi noin.
Kaksi hyvin tärkeää asiaa:
Jarruneste on eriomaisen hyvä maalinpoistoaine!
Varovasti ja huolellisesti, ettei ilmaa pääse systeemiin. Vaikeutuu sitten heti eri oktaaviin.