Kirjoittaja Aihe: Isommat sylinterit koneeseen?  (Luettu 2347 kertaa)

northman

  • Viestejä: 2
Isommat sylinterit koneeseen?
« : Kesäkuu 26, 2011, 16:50:29 ip »
Tuli hommattua tässä -87 v65 guzzi,hiukan heikkokuntoinen ja ajatuksena olisi kasvattaa koneen tilavuutta isommilla sylintereillä+samaisen koneen sylinterien luovuttajan kansilla.Onko kukaan foorumilainen tehnyt kyseistä operaatiota,itselle nämä italian laitteet ovat vielä hiukan outoja,ennemin tullut japsien kanssa värkättyä.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Isommat sylinterit koneeseen?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2011, 17:10:20 ip »
Ainakaan vakio osilla ei pääse kuin seiskapuolikkaan tasolle. V75 on suurin koskaan tehtaan toimesta valmistettu koko.
Suosittelisin pitäytymään nykyisessä koossa ja lisäämään sen tehoa tavanomaisilla viritysmetodeilla. Ensimmäinen hankinta olisi säädettävä digitaalinen sytytys.
Ihan tarkkaan ei mallimerkinnästäsi selvinnyt että onko V65 -koneesi neli- vai kahdeksanventtiilinen. Myös V75 -malleja on kahta tyyppiä. Suurin ero siis kannessa ja nokka-akseleissa.

Laitan oheen linkin josta selaamalla eri mallien osien mittatietoja ja niitä vertaamalla voit tehdä päätelmiä iskunpituuksista ja sylinterihalkaisijoista.

http://guzzitek.org/gb/cadres_gb.htm

Sehän on haluajan tahdosta kiinni tekeekö lyhytiskuisen kierroskoneen vai pitkäiskuisen stompperin.

Noista V65-malleista Lario on mielenkiintoisin viriteltävä mutta vähempiventtiilisistäkin saa kulkua irti kuten tälläkin palstalla joku kohta julistaa...

mm

northman

  • Viestejä: 2
Vs: Isommat sylinterit koneeseen?
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2011, 18:09:06 ip »
Kyllä tuo 8 venttiilinen on,mukana tuli purettu irtomoottorikin lähinnä sitä ajattelin modifioida,lähinnä nuo sylinterien alahelmojen mitat kiinnostaa kun niissä työstövaraakin on jonkun verran+lohkostakin pari milliä voi pois ottaa,tietenkin työntötankojen reijät pitäisi samalla kohtaa olla.Entä miten kampiakselin kestävyys kun irtokoneessa oli kk-laakerien kaulat kuluneet soikeaksi,liekö ollut sitten huonot öljyt vai mikä syy kulumiseen se ei selvinnyt myyjältäkään.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Isommat sylinterit koneeseen?
« Vastaus #3 : Kesäkuu 26, 2011, 18:21:01 ip »
Paitsi että; 750cc ja 650cc koneet on samalla porauksella. Eroa on 10 milliä iskussa.
Isommat pytyt saa hommaamalla käsiinsä 820cc big bore kitin. Sitä kuulemma tehdään taas. 65:en tulee tolla kuutioita kait 700.
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=34089.0
Noita tehdään vissiin vain silloin tällöin ja hintaa on ihan varmasti riittävästi..
Hyvä pyörä, parempi mieli.