Californian huolto onnistuu myös vähemmän tekniseltä mieheltä itsekin. Öljynsuodattimen vaihto kestää rauhallisesti tehden n 20 min. Suurin osa tästä ajasta kuluu öljypohjan puhdistamiseen öljyliemestä. Tuo puhdistaminen ei ole yhtään huono juttu. Aina on öljypohjassa ollut "limaa". Suodatin vaihdetaan ~10´000 km:n välein. 
Perämurikkaakaan ei periaatteessa tarvitse irroitella, jos ei halua voidella kardaanin liukubooreja. Tämäkin kestää vain 20-30 min. Venttiilien säätö ja tulppien vaihto on ns. Kalervon pala eli Piece of Gace. Rivimoottoreissahan pitää purkaa "puoli pyörää"...
Muu huolto...kaikki muu on ihan samanlaista, kuin muissakin pyörissä; Jarrupalaa, ilmansuodatinta ( joka toinen kesä tms. ), akun silmälläpitoa, polttimoiden vaihtoa, jarrunestettä jne. Mutta huomaa: Ihan samoja asioita on autossakin huomioitava! Ja niistä maksetaan vaikkapa 600 - 800€ / 20´000 km. Ei sekään nyt ihan halvalta kuulosta...
Vaikka en moottoreista mitään ymmärräkään, niin olen takuuajan jälkeen hoitanut kaikki itse. Vain venojen säätö ja ruiskun synkat on tehty osaajien toimesta. Nekin siksi, etten ole koskaan niitä tehnyt, joten en niitä osaa tehdä.
Olen tehnyt jopa niin, että sovin Piikkiön kanssa mitä tehdään ja koska tulen. Sitten ajan aamusella Piikkiöön ja luen kirjaa sekä käyn ABC:llä lounaalla, jonka aikana Make onkin hommat hoitanut. Suurin osa ajasta menee moottorin jäähdyttelyyn, koska venoja ei saa lämpiminä säätää. Ja olen saanut jopa sijaisajoneuvon huollon ajaksi. ( Heipan fillari... 

 ) 
Wikströmin Kuitsi Vantaalla tekee asiat sujuvan näppärästi. Olen vienyt pyörän esim. sunnuntaina ja Kuitsi on heittänyt txt:n, koska on valmis. Olen antanut aikaa esim. 4 pv, osin myös omista kiiruista johtuen. Ja homma sujuu...
Huomaa sitten sekin, että Moto Guzzissa ei tarvitse voidella ketjuja 2x päivässä eikä vaihdella ketju-ratas -paketteja kerran kesässä saati linjastaa takapyörää ketjunkiristyksen jälkeen. Ei nuo kettingitkään ihan itsekseen ja ilmaiseksi vaihdu...
Yleensä Moto Guzzia arvostelevat ja moittivat henkilöt, jotka eivät ole koskaan edes Guzzilla ajaneet, saati sitä omistaneet. Toisaalta, tämänkin foorumin keskusteluista saa sikäli väärän käsityksen teknisistä jutuista, että suurin osa koskee vanhoja, eli 1970 - 1990 -lukujen, pyöriä. Ja lisäksi +150´000 km ajettuja. Sen päälle on vielä juttuja rakentelijoilta. Nehän eivät sinänsä koske Guzzin laatua tai muuta "sunnuntaimotoristia" koskevaa. Vaikkapa remmiahtimet itse asennettuina... 

Paskapuheisiin ei kannata korviaan lotkauttaa. Minullakin oli 1996 alla uusi Opel Astra. Teknisesti kelvottomin auto koskaan. Ja sentäs oli valtion hommissa Lada Combi 1978...Mutta en minä nyt nyky Opelia menis haukkumaan, kun en sellaista koskaan ajanutkaan...
En näe yhtään teknistä syytä, miksi ei voisi sitä Vintagea ostaa. Jos antavat jonkinlaisen takuun ( 3000 km ajettu ? ), niin tee kirjallinen takuulappu, jossa maininta myös siitä, kuka takuusta vastaa.