Niissä alkupään Daytonoissa on tietääkseni suorahampainen laatikko aivan kuten 1100-kaasari-Sporteissa ja joissakin ruiskukoneella olevissakin sporteissa.
Ne viitosvaihteen rattaat eivät kestä kovin kauaa sitä pienillä kierroksilla vedätystä. Se rataspari on melko kallis uusia ja hankalasti saatavissa.
Centauroissa ja uudemmissa 1100-sporteissa on viistohampaiset askit ja myöskin välitys-suhde on hieman erilainen samoin kun näyttävät olevan eri vaihteidenkin välitykset ainakin korjaamokirjan mukaan.
Itse en ole purkanut yhtään Guzzin vaihdelaatikkoa, mutta olen keskustellut sellaisten henkilöiden kanssa, joilla on kokemusta noista suorahampaisista laatikoista ja näistä "tavallisista" Guzzin laatikoista.
Asia kiinnostaa siinä mielessä, kun minulla on tuo Centauro ja sitten yksi Lemans-kolmonen, johon pitäisi suorahampainen laatikko löytää. Tuntuu vain olevan melko harvinaista kamaa, joten jos sinulla on hyvä sellainen, niin kannattaa pitää se kunnossa.
Tuo 4-venttiili-moottori tuntuu kyllä pitävän kierroksista. Lisäksi tätä kierrosherkkyyden tuntua lisää kovasti ainakin Centaurossa sellainen asia, joka havaittiin penkityksen/säädön yhteydessä.
Vääntökäyrässä on sellainen 15nm kuoppa siinä 4 ja 5 tuhannen kierroksen välissä ja ainakin Centauron välityssuhteella ollaan noilla kierroksilla isoimmalla vaihteella siinä sadan paikkeilla todellista nopeutta. Eli jos ajaa 3500 kierroksella, niin vääntöä on itseasiassa käytössä enemmän kuin 500 kierrosta ylempänä ja tärinäkin on sen verran miehekkäämpää, että sen voi vaikka sekoittaa "vääntöön"

Olisi joskus mukava päästä kokeilemaan sellaista alkupään Daytona-mallia, kun niiden tehoista liikkuu niin monenlaisia huhuja, mutta tietoa asiasta on tarjolla kovin vähän. näkisi onko se "perstuntumalta" tehokkaamman oloinen.