Kirjoittaja Aihe: Breva 850 öljyvuoto  (Luettu 4438 kertaa)

Eemeli

  • Viestejä: 5
Breva 850 öljyvuoto
« : Heinäkuu 23, 2009, 16:24:00 ip »
Non niin, nyt alkoi vuotamaan Brevasta öljyt, johan miltei 2500km tuli mittariin  ;).

Elikkäs ajossa "vasemmasta lohkosta" vuotaa niin, että kenkä ja housun lahje ovat öljyssä ja paikalla ollessa tippasee maahan.

Vuotokohtaa en saanut tarkkaan paikannettua, mutta tulppa ja jäähdytysrivat ovat öljyn peitossa. Mistähän nämä yleisimmin vuotavat?

Takuuhan tuossa on vielä voimassa, mutta Oulussa ei liene enää edes huoltoliikettä  :(

heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: Breva 850 öljyvuoto
« Vastaus #1 : Heinäkuu 23, 2009, 16:58:04 ip »
Takuuhan tuossa on vielä voimassa, mutta Oulussa ei liene enää edes huoltoliikettä  :(
No hirveän pitkälle ei onneksi tarvitse lähteä huoltoa etsimään:

Pattijoki (Oulu), T:mi Pentti Asukas p. 08 - 2274 188

Merkkihuollot

Eemeli

  • Viestejä: 5
Vs: Breva 850 öljyvuoto
« Vastaus #2 : Heinäkuu 23, 2009, 19:49:54 ip »
no eihän tie Pattijoki tietysti kaukana ole, mutta ikävä sinne on ajella kun kone roiskii öljyä ulos. No, jätesäkki jalkaan suojaksi ja öljyä mukaan  ;D

Näyttäisi olevan venttiilikopan tiiviste joka vuotaa ja pahenee vaan. Pitänee katsoa jos itse vaihtais.

klain

  • Viestejä: 86
Vs: Breva 850 öljyvuoto
« Vastaus #3 : Heinäkuu 23, 2009, 20:30:10 ip »
Mulla oli keväällä uuden karheasta norgesta luigi unohtanut kiinnittää oikeanpuoleisen venttiilikopan huohotinletkun sillä seurauksella että kun ajoin piikkiöstä
helsinkiin niin kotona oli koko kylki öljyssä. Ajoin pyörän Vikströmille ja ongelma selvisi ja korjaantui siellä parissa minuutissa. Letkun kiinnitys klemmari oli kokonaan irti.

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Breva 850 öljyvuoto
« Vastaus #4 : Heinäkuu 23, 2009, 20:53:26 ip »
Niinpä. Jos tuo ei ole mikään ihme juttu, tai pelkällä kopantiivisteen vaihdolla tai pultin kiristyksellä selviää, niin eipä tuo varmaan kovin iso ongelma ole edes takuun kannalta. Hommaa se tiiviste valmiiksi, niin eiköhän tuo vaihto onnistu takuuta vaarantamatta ihan kotikylilläkin, jos et ilkeä 70 kilsan päähän ajaa.

Putsaa se pytty ja kaikki sotkeentuneet paikat kunnolla ja käy pikku lämmittelylenkillä (nythän sitä taas tarkenee), niin voi varmistaa, että mistä kohtaa se tarkalleen ottaen vuotaa. Tai vissiin olet sen jo tehnytkin. Mistä ja milloin ostit Brevan? Voin yrittää jeesata tuon onkelman korjauksessa sen minkä kykenen, mutta toisaalta, eihän se Pattijokikaan nyt niin kaukana ole, muutaman hassun öljytipan päässä. Tai rullaat ja sidot vaikka jonkun rätin siihen pytyn ympärille vuotokohdan tukkeeksi sen 70 kilsan matkan ajaksi. Konstit on monet, sano mummo ku kissalla pöytää luutusi. :D

Eemeli

  • Viestejä: 5
Vs: Breva 850 öljyvuoto
« Vastaus #5 : Heinäkuu 23, 2009, 22:05:05 ip »
juu, putsasin paikat. Näyttäisi rupeavan vuotamaan heti kopan tiivisteestä kun päräyttää käyntiin. Tarkistin pulttien kiristykset ja letkujen kiinnitykset, ovat ok.

Häätyy hankkia tuo tiiviste / ajella Pattijoelle. Eihän tuo iso probleema ole ja helppo korjata.

Brevan hankin 2008 toukokuussa Eximakelta uutena, taisi olla ensimmäinen Breva mikä sinne tuli  :D.

Nyt kun asiantuntijoita paikalla niin voisi kysellä mistä voinee johtua tällainen "ominaisuus". Kun pyörä on seissyt esim. työpaikan parkkipaikalla auringonpaisteessa esim. n.8h, niin ensimmäisten "satojen metrien" matkalla koneessa on kuollut kohta n. 1000-3000 kierroksen välillä (ei tahdo ottaa kierroksia ja meinaa sammahtaa). Tekee tuota samaa kyllä kun kaasuttaa paikalla ollessa, meinaa sammahtaa kaasutettaessa.

themetus

  • Vieras
Vs: Breva 850 öljyvuoto
« Vastaus #6 : Heinäkuu 24, 2009, 07:16:17 ap »
Tuo on ihan normaalia. Jos sisällä 10 w 60 oljyt, niin on kone viellä vähän unessa. Pidä käynnissä kypärän laiton ajan niin heräävät.

capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Breva 850 öljyvuoto
« Vastaus #7 : Heinäkuu 24, 2009, 11:29:45 ap »
ensimmäisten "satojen metrien" matkalla koneessa on kuollut kohta n. 1000-3000 kierroksen välillä (ei tahdo ottaa kierroksia ja meinaa sammahtaa).

Joo, kuten tuossa jo sanottiin, ihan normaalia, kun se iso ilmajäähy ottaa hetken ennenkuin lämpenee, ja kun ruisku pitää "ryyppyä" päällä.
Juuri siihen liittyen...

Lainaus
Tekee tuota samaa kyllä kun kaasuttaa paikalla ollessa, meinaa sammahtaa kaasutettaessa.

...älä tee noin. Lutkuttavasta imuäänestä huolimatta se Guzzi ei ole lypsykone, joten älä lypsä sitä kaasua kylmänä. Anna koneen käydä rauhassa tyhjäkäyntiä vähän aikaa, esmes just sen verkkaisen kypäränlaiton ja kuskin systems chekin ajan, koskematta siihen kaasukahvaan.

Sitten kun se kone on saanut lämmetä hitusen, se alkaa käydä paremmin ja ruisku ottaa normaalin ajokartan käyttöön. Eka kilometri tai kaksi saattaa vielä tuntua hiukan kankealta ainakin kylminä aamuina, mutta kyllä se siitä, kun ei hötkyile. Jos lypsät sitä kaasua heti startin jälkeen ja vielä paikallaan ollessa, se rikkaampi kylmäkäyntikartta lähtee ilmeisesti pois päältä (tai ei toimi oikein), eikä kone oikein kylmänä jaksa vielä käydä kunnolla alle 4000 kierroksen.

Ominaisuus on samanlainen muissakin vastaavissa peleissä, joissa on sama tai samanlainen ruisku, mutta esmes juuri gutseissa ja ilmajäähy-rukateissa tuo kylmälämmittelyn merkitys korostuu, ja tuo alakierrosten kylmänkankeus on ihan normaalia. Jotkut isot twinit ainakin Magneti Marellin ruiskulla saattaa olla vähän kranttuja lähtemään kylmällä ilmalla edes käyntiin sammahtelematta, mutta siinäkin hyvä ja täyteen ladattu akku auttaa.

PS.
Käyhän ens maanantai-iltana klo 18 kaffeella Maikkulan/Iinatin Nesteellä, siellä saattaa kuulemma olla jokunen muukin gutsiukko paikalla, toki pienellä säävarauksella.