Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: italosound - Marraskuu 26, 2018, 20:28:04 ip
-
Moro
Talliin ilmestyi muiden jalorotuisten seuraksi -79 LM 2. Piikkiö on tuonut pyörän Suomeen ja rekisteröinyt sen 1998. Myyty 4/98, vaihtanut omistajaa 7/99, vaihtanut omistajaa 6/05, myyty Tuokolle 11/13. Seissyt varastossa siitä asti Kangasalla. Edellinen omistaja oli ehkä Nokialta.
Kuulisin mielelläni pyörän kunnosta jos täällä foorumilla sattuisi jollain olemaan omakohtaisia kokemuksia tästä JO-351 kilvillä kulkeneesta pelistä. Iso huoltohan siihen on joka tapauksessa tehtävä, mutta jos esim laatikossa vikaa niin se on ikävä yllätys keväällä ajokauden alkaessa.
Pyörä on ulkoisesti säästynyt hyväkuntoisena, tosin joku on muokannut siitä LM 1 näköisen, mutta orkkisosat on pääosin tallella.
Sormet syyhyten, terveisin MN
-
Kuulostaa hyvältä. Saisiko pyörästä kuvaa foorumille?
-
Hyvä Martti, onnea uuden hankinnan kanssa.
Minulla olisi joutavana muutama kilo Guzzi-kirjallisuutta, jos on tarvetta tutustua merkin saloihin syvemmin.
Repa
-
Kiitos Repa, katsotaan kun ajelen sillä suunnalla.
Tuntuu olevan outo kapistus kun kukaan ei tunnista exäkseen. Eikö Matti ole joutunut huoltohommiin vaikka pyörä on samoilla nurkilla pyörinyt?
Martti
-
Tuntuu olevan outo kapistus kun kukaan ei tunnista exäkseen.
Oman Lemans III:n omistajahistoriaa kyselin foorumilla elokuussa 2016.
Puolen vuoden päästä eka omistaja tunnisti.
-
eikös trafilta saa muutamalla eurolla historian ?
-
rekkari.fi on myös tarjolla 2.95 ekua / kerta
Mr
-
eikös trafilta saa muutamalla eurolla historian ?
Enpä saanut auton tietoja trafilta, rekkari.fi toimii!
-
Kysely on jo tehty, mutta nimen sai vain edellisestä omistajasta mutta sen jo luonnollisesti tiesin. Aiemmista sain vain omistajan vaihdon päivämäärät. Firmat vain ilmoitetaan nimellä, yksityisiä suojaa tietosuojalaki vaikka tein laajemman haun.
MN
-
Minä kyllä sain rekkari.fi:stä kaikki entiset omistajat (siis auton) - trafista ei saanut. ???
-
Moi
Nyt on haettu myös rekkari.fi tiedot, muuten aivan samat mutta vakuutushistorian kohdalla edellisen omistajan nimi puuttuu ja sen sijaan on annettu sitä edeltävän vakuutuksen ottajan nimi. Kaikista vanhemmista omistajista on vain vakuutusyhtiön nimi. Omistushistorian kohdalla on vain oma nimeni ja Moto Italia, muiden kohdalla "yksityishenkilö".
Eli nyt selvisi että 2008-2013 omistaja tai ainakin vakuutuksen ottaja oli Pekka Penkkimäki.
MN
-
Moro
Lieneekö LM2 sivukopat hitsattavaa muovia vai onko Guzzi käyttänyt bayflexiä kuten Laverda? Kylkiin on ilmaantunut pienet halkeaman alut.
-
Jos ei voi hitsata, niin lorauta pikaliimaa ja ruokasoodaa päälle. Tulee todella kovaa muovia saumaan. Vahvikkeeksi voi ennen soodaa upottaa vaikka ohuita lasikuituja. Sooda kovettaa liiman välittömästi. Kerroksia voi lisätä useampiakin.
-
Muoveja on pääosin kahdenlaisia. Kesto- ja kertamuoveja.
Kestomuoveista tyypillisimpiä on tavallinen muoviämpärimuovi. Sitä on maailmassa tarpeettoman paljon. Siihen soveltuu lämmöllä tehtävä liitostekniikka.
Kertamuovi, nimensä mukaan, saa muodon vain kerran. Sitä voi liimata mutta ei menestyksellisesti lämmittämällä korjata. Palaa ennemmin. Mutta osa kertamuoveista sulaa sopivalla liuottimella kuten asetonilla.
Pienen halkeaman korjaamiseen soveltunee seuraava tekniikka. Maalattuun ulkopintaan laitetaan teippi halkeaman kohdalle. Teipin liiman pitää olla asetonin kestävää. Esim. Flashbreaker tai vastaava.
Sisäpinnalta poistetaan mahdollinen maali halkeaman kohdalta pari senttiä suuntaansa. Kevyesti asetonia sivelemällä pinta alkaa pehmetä ja pehmenneeseen pintaan painellaan ohutta lasikuitukangasta niin että se sekoaa muoviin kunnolla. Liikaa asetonin käyttöä pitää välttää ettei muoto alueella muutu.
Kun lasikangasta on leivottu muovin sisään kerros tai kaksi annetaan osan kuivua ja kovettua. Kovettumisen jälkeen voi kangaskerroksen päältä hioa sen verran että kuidut näkyvät. Siitä voi jatkaa polyesteri- tai muuulla kertamuovisella hartsilla vaikka koko kappaleen sisäpinnan alalta. Eihän se sataprosenttisesti tartu mutta tekee rakenteen lujaksi erityisesti kiinnityskohdista.
Joitain vuosia sitten korjailin kaatunen Gold Wingin katteen maalauskuntoon. Useampi päivähän siihen meni mutta maalauksen jälkeen parempi kuin uusi.
-
Varsinkin japsien kasarikatteisiin ei oikein hartsi tartu. Joskus olen porannut pieniä reikiä katteen läpi ja ommellut siitä kiinni. Sen jälkeen liimaa tai hartsia kovikkeeksi.
-
Kiitos, pitänee kokeilla kolvilla ensin ja jos ei onnistu niin sitten Matin tekniikalla.
-
Melkein uskallan povata, että katteesi on haurasta tavaraa. Todennäköisesti on samaa laatua Larion muovien kanssa. Se on kovaa kuin lasi. Asetoni ei pehmennä kaikkia muovilaatuja, se selviää kokeilemalla. Jos asetonirättiin pyyhkimällä tarttuu muovista väriä, niin silloin ok. Jos ei, niin kannattaa varoa, voi nimittäin maali karata pinnasta aika äkkiä kun muovi hylkii ja asetoni menee maalin alle.