Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: jyrki - Toukokuu 23, 2018, 13:13:23 ip
-
Griso 850ssä on seuraava "ominaisuus". Kierrosten noustessa yli 8500 alkaa kierrosten rajoitus. Kun kerrokset putoaa alle 7500 veto palaa. Maadoitukset kunnossa. Binääri ei vaikuta. Mittaristossa vaihtovalo max 8500 asetus mutta se ei pitäisi vaikuttaa. Kartat 11000 rpm asti. En löytänyt TunerProlla rajoitusta. Oliskohan niin ettei kampiakselin asentotunnistin pysy taajudessa mukana? Kokemuksia? Vrt 1100 griso
-
En löytänyt TunerProlla rajoitusta.
5AM? Kyllä se sielä pitäisi olla.
-
Siis on 5AM. Pitää katsoa uudelleen
-
Jos viittit niin lähetä mulle se bin.file. Mulla ei nimittäin ole yhtään kasipuokin tiedostoa vaikka muita "viisaaämmiä" on kertynyt ihan kivasti. sami.ikkala(at)kotikone.fi
-
Enpä ole kuullut tai kokenut että nokka-akselin kupeessa oleva asentoanturi olisi mainitulla tavalla vikaantunut. Yleisin vika on ollut että pätkäisee aluksi silloin tällöin kunnes kohtapuoliin hieman taajemmin rippumatta kierroksista kunnes pimenee kokonaan. Saattaa lähteä käyntiin mutta ei pysy käynnissä kun kone hieman lämpeää. Kyseisenlainen anturi voi olla hyvin tiukassa ottaa pois sillä se on saattanut turvota paksuksi ja se paksupää on siellä öljytilan puolella.
Asia on helppo tarkistaa laittamalla uusi tai muuten toimivaksi havaittu anturi tilalle ja lähteä ajamaan. Myös oskilloskoopilla voisi saada selvää käynninaikaisista häiriöistä.
-
Löysin vaan tuollaisen ajatuksen ulkomaisilta Griso foorumeilta.
Pyörä ei ole ollut uudesta itselläni mutta ko ominaisuus on ollut uudesta asti. Tiedän koska pyörä on ollut itselläni mm. uutena koeajossa ja silloin se oli ominaisuus. Ei siis ole muuttunut tai pahentunut 9 vuodessa ja 13000 km ajossa. Pitää vielä tutkia binääriä
Anturi on Moto Guzzi part no. gu01721600 = MAGNETI MARELLI SEN813 = ALFA ROMEO 60810103 = FIAT 7733001
-
Anturin kärsään voi toki olettaa tarttuvan magneettista töhnää, joka sitten sekoilee. Mutta ei kai tuossa ole vielä kilometrejäkään. Toki jos on yhtä helposti tarkastettavissa, kuin vanhemmissa, niin äkkiähän tuo on pois rajattu.
-
Varaosanumerolla saa, näköjään kaksi ja kolmijohtoista mallia. Myös anturin pituus vaihtelee. Tarkkana tilatessa. Liian pitkä ei haittaa paljoa mutta liian lyhyt ei yllä....
-
Voiko olla niin pitkä, että ottaa hampaaseen kiinni? Rikkaa siis alle?
-
Kiitos sain vastauksen johon luotan (ProItalian Markolta...). On rajoitettu 5AM ecussa. Anturi on siis ehjä eikä kannata vaihtaa. Beetlen kartat täydelliset pyörän nykimiset loppui hintansa veroisia siis. Kiihdytyksessä vaan joskus menee kierrokset punaiselle ja siksi olisin halunnut nostaa. Pitää tutkia nostanko rajoitusta. Kiitos kaikille vastanneille
-
Löytyy binäärin kohdasta Rev Limit :)
-
Minulla on tonninen Guzzi. Sen kierroslukukurajoitin on asennettu 11500 rpm. Harvemmin sinne tarvitsee piiskata. Voima tulee jo aiemmin. Reippaasti. Tosin omassani on ahdin. Mutta jo aiemmin tarjolla on hyvästi happea. PerusGriso on 2V mallinen. 4V Griso kiertää korkeammalle mutta, kokemukseni mukaan, siitäkin veto loppuu kymppitonnin kohdalla.
Kyseinen pyörä on minulle tarpeeton. En juuri kykene ajamaan sillä nykyinen fysiikka ei taivu vaikka henkisiä fasiliteettiä olisikin.
-
Noissa kaksiventtiilisissä veto loppuu jo ennen yhdeksää tonnia. Sen jälkeen ollaan laskevalla käyrällä ylikierroksilla.
-
850 lyhempi isku joten kiertää paremmin. Rajoitus on 8400 rpm. Ei uskalla nostaa 8400 pitää vaan varoa ettei mene sinne kun rajoitus on aika tyly. Lainatakseni asiantuntija n lausetta että on kuin ajaisi seinää päin :) ... Tällä mennään
Kone on nyt säädöillä todella hyvä...
-
850 lyhempi isku joten kiertää paremmin. Rajoitus on 8400 rpm. Ei uskalla nostaa 8400 pitää vaan varoa ettei mene sinne kun rajoitus on aika tyly. Lainatakseni asiantuntija n lausetta että on kuin ajaisi seinää päin :) ... Tällä mennään
Kone on nyt säädöillä todella hyvä...
Kyllä se kestää pari tonnia lisääkin.....
-
Pohdin jos tohtis nostaa hiukan sille varalle jos menee kiihdytyksessä punaiselle niin ei sitten pätkis vetoa
-
4V Griso kiertää korkeammalle
Eipä nuo tehtaan (parhaat) kartat anna 8v grisolle kun 8500. Eli 100 rpm enempi kun 2v koneille. Jotkut stelvion ja grison 8v kartat ei anna kun 8000. Mutta ne on niitä "päivityskarttoja" joista kukaan ei toivottavasti enää kärsi.
Kasipätkästä mitään tiiä mutta kyllä sen nyt luulisi 9000rpm uskaltavan nostaa huoleti... omalla vastuula tietenniin ;D
Olin lähes varma että tuo 850 kartta on taas suoraan otettu jostain brevasta tai vast mutta ei, kyllä se ihan näyttää siltä että ovat tehtaalla jopa pikkusen tehneet töitä, eikä vaan copy/paste.
-
Samaa mieltä Ikkalan kanssa. Kyllä kestää kierrättaa.
Eri asia löytyykö paukkuja. Ehkä moottorinohjausta voisi säätää hieman....
-
Eikös tuo ole tehty iskua lyhentämällä? Kyllä se silloin voi ollakin jopa kierrosherkkä. Bellagio on omaa lajiaan tuossa suhteessa..
-
Itse asiassa hämmästyttää miten Bellagio on niin reipas. Miksei samaa ideaa ole jatkojalostettu?
Ei välttämättä tarvitse olla hepoja kauheasti kunhan ne tavoittaa äkkiä...
-
Tätäpä ihmettelen myös itsekin. Siitä koneesta olisi pitänyt tehdä kaksiventtiilinen Griso-versio. Tai sportti ylipäätään. Sekoitus Tontia ja Carcia. Alusta olisi ollut valmiina vaikka mille.
-
Eikös tuo ole tehty iskua lyhentämällä? Kyllä se silloin voi ollakin jopa kierrosherkkä. Bellagio on omaa lajiaan tuossa suhteessa..
Eikös tuo 850 T5:n iskukin ole lyhennetty tuntuu kierroskoneelta, tiedä sitten mitä muuta on tehty, kyseessä Polizia-malli. 5:sella kiertää jo 4t, nopeuden ollessa 100km/h .
-
Bellagiossa ja 850 Brevassa on 66mm:n isku. T5:ssä 78mm. Se on samoilla mitoilla, kuin Le Mans 2 ja 3.