Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
		Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: GMies - Huhtikuu 12, 2017, 07:54:14 ap
		
			
			- 
				... ei, ei mitään sukua.
 https://www.youtube.com/watch?v=IzDKehAHNM4 (https://www.youtube.com/watch?v=IzDKehAHNM4)
- 
				Hitto! Minäkin haluan V8:n. Vaikka litraisena.
			
- 
				Mahti soundi. 
 Toivottavasti Suomessakin olisi Pelle Pelottomia tämmöisen rakentamiseen.
 
- 
				Mahti soundi. 
 Toivottavasti Suomessakin olisi Pelle Pelottomia tämmöisen rakentamiseen.
 
 On niitä joskus ollutkin.   ;)
 
 http://vasaramaki.com/eng/2015/04/about-my-grandfather/ (http://vasaramaki.com/eng/2015/04/about-my-grandfather/)
- 
				Kun tuli ilmi että koneita on tehty ja tehdään niin tässä pari uustuotanto "neljännesmoottoria" täältä meiltä päin: http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=12615.0
 
 Ulkomaillakin yritellään:
 Tämä aito V8 on jäänyt vähemmälle huomiolle: http://www.wirthwein-motor.de/?page_id=59
 Sama paja on myös Honda Monkeytä piristänyt: http://www.wirthwein-motor.de/?page_id=55
 Erikoista näissä on että kiertokankia ei ole montaa. Hondassa yksi, Ducatissa kaksi.
- 
				Tuossa Manki ja Ducati-tyypin koneessa on vaan liikaa edestakaisin liikkuvia massoja, että olisi kovin järkevä.
 Tuossa Nurmen kasissa oli käytetty Honda monkeyn esi-isän kansia. Todella upea laitos. Harmi vaan, että sekin on hajoitettu. Teekkarit ottivat mm sylinteriputkia ja muita osia ensimmäiseen pisaralla pisimmälle vehkeeseen.
- 
				Olikos tästä jo linkkiä:
 
 Uudempi: https://www.youtube.com/watch?v=gV0oMZqJAyA&t=28s (https://www.youtube.com/watch?v=gV0oMZqJAyA&t=28s)
 Vanhempi: https://www.youtube.com/watch?v=3cdVsfirEzQ (https://www.youtube.com/watch?v=3cdVsfirEzQ)
 
 -   Tatra 603 Limousine moottori, alumiinista valettu blokki, sylinterit harmaavalua, pituus 40 cm
 -   2500 ccm, 110 hv, 170 Nm
 -   ajopaino 350 kg (vähemmän kuin Goldwing tai Rocket III)
 -   Guzzi 1965-73 runko, pidennetty ja vahvennettu
 -   5 lovinen vaihteisto, svingi ja takahaarukka Guzzista
 -   tankki Goldwingistä, vanteet muualta, pakoputki Grisosta
 -   jalkatapit tarvikkeena
 -   laturi siirretty takapuolelle, käyttö nokka-akselista hihnalla (piti tehdä välitys että pyörii riittävän nopeasti)
 -   adapteri vaihdelaatikon sovittamiseksi moottoriin
 -   öljynsuodatin vaihdettu nykyaikaiseen (alkuperäinen oli pestävä)
 -   6,5 L öljymäärä, öljynjäähdyttimet molemmin puolin moottoria
 -   svingi muutettu ja kardaania muutettu että saa leveän takapyörän
 -   ohjelmoitava Motorcraft oli ratkaisu sytytysjärestelmäksi
 -   2 kaksoiskaasutinta, 4 imukanavaa, alkuperäiset toimivat OK
 -   kaikki teki itse, paljon pieniä osia piti valmistaa, projekti kesti 5 v
 -   sytytysjärjestelmän asentoanturi edessä keskellä, öljytikku (alkuperäinen) vieressä
 -   digitaaliset mittarit, etupyörässä nopeusanturi
 
 - nyt virallisesti rekisteröity; Moto Guzzi V7 (-73)
 - rakentaja kiittää mielenkiinnosta, 400.000 katselua nyt jo tähänastisista filmeistä
 - joitakin muutoksia piti tehdä maantiekäyttöä ajatellen
 - lämpöanturi lisätty öljynsuodattimen viereen
 - sylinterien 3 ja 4 välissä näkymättömissä myös lämpöanturi (näytöt tankissa, ylempi moottori, alempi öljy)
 - koskaan ei ole mennyt öljy yli 90 C
 - etuhaarukkaa piti vahvistaa vielä rekisteröintiä varten
 - superpehmeä ajaa, menee suoraan, hyvä handling, 95 dB