Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: Machiavelli - Tammikuu 29, 2016, 23:17:30 ip
-
Olen hankkimassa kevyttä kuorma-autoa eli lisäpenkillistä pakettiauton näköistä kulkinetta ja kuormatilojen pituudet eivät ole standardeja noissa väliseinän sijoittelun johdosta. Nyt kysyisinkin kohteliaimmin tietääkö kukaan miten pitkä on Moto Guzzi California Stone?
Rekisteriote ei kerro kyseistä mittaa ja fyysisesti en pääse mittaamaan koska talvisäilytystilan avain on "luottomiesten" hallussa... Saattaa nääs tulla joskus tilanne että täytyy ottaa Guzzi kyytiin ja mun tapauksessa auto on omiaan myös bänditoiminnassa... :)
-
Voin mitata huomenna. Mutta mahtuu juuri pätevästi takaveto Vitoon. Sen kuormatilan pituus on varmaan aika lähellä.
-
2355mm väittää tehtaan mainos tallin seinällä.
-
Kiitos Sami, Ducato on nimmaria vailla pihassa! :)
-
Olen hankkimassa kevyttä kuorma-autoa
vaan saahan sen sinne kulmittainkin, jolloin mittaaminen käy vielä jännemmäksi.
-
Ducatossa taitaa korkeus riittää mutta noin yleisesti, kannattaa mitata tai
sovittaa korkeudenkin puolesta ennen kuin tuuppaa mopon vaikkapa Hiacen kyytiin.
Voi käydä kate tai pleksi yläkarmiin lujastikin.
-
Omaa tullut kuskattua veljen Vitolla ja sinne ei mahtunut peilien kanssa. Varmaan korkeammat sarvetkin olisi jääneet pihalle.
Ducatossa ei ollut korkeusestettä. Eikä -12-13 Transitissa.
-
muista sitten että jos ei ole rekkakorttia tai C1E niin ei saa vetää jarrullista peräkärryä tulle helposti kalliiksi
-
... noin yleisesti, kannattaa mitata tai
sovittaa korkeudenkin puolesta ennen kuin ...
... ajaa sen guzzinsa sinne pakettiauton kyytiin reippaasti ramppia pitkin ja huomaa just ennen kuin pää osuu katonreunaan, että "jumalaut, ei sovi!"
Tuollaisessa tilanteessa saattaa seurata vaikka mitä hassua. Tiedän, kun olen kokeillut.
En kaatanut, vaikka käsi menikin sijoiltaan. Sattui kokolailla paljon ja saatoin sanoa ns. ruman sanan.
-
Mun mönkijä on just sen korkuinen, että kun sen ajoi Ducatoon, piti muistaa painaa pää alas. Pipo lähti kerran päästä :P
-
Bundesbahnin autovaunuun moottoripyörää ajaessa piti ehdottomasti olla kypärä päässä. Tarkois siis oli siirtää yöjunassa pyörä ja henkilöt n. 1000 km etelämmäs.
Autonkuljetusvaunun ajosilta ei ole tasainen vaan telien kohdalta korkeammalla ja muualla alempana. Telin kohdalla piti pistää maaten tankin päälle. Silti kerran pääsi kolahtamaan kuula kattoon. Osa motoristetista ei uskaltanut ajaa itse pyöräänsä vaunuun mutta lastaajatkaan eivät sitä tehneet. Ajoin yhden saksalaisrouvan pyörän oman pyöräni taakse mutta yleensä ottaen eivät muut motoristit juuri toisiaan auttaneet ja pari mukkuakin nähtiin.
Korkeat pleksit piti irrottaa mutta Brevan pleksi mahtui kyllä. Henkilökunnalla oli nurinpäin oleva L-muotoinen keppi jolla saattoi testata asiaa. Ne pyörät joista pleksiä ei voinut irrottaa jäivät viimeisen vaunun viimeiselle sillalle. Lastaus kesti yli kolme tuntia kaikenlaisen säätämisen merkeissä mutta aikataulun mukaan lähdettiin. Trikeä ei voi ottaa, ainakaan käytössä olleen vaunutyypin perusteella, kyytiin lainkaan.
Ajaminen piti korvaussyistä tehdä itse mutta sidontaan ei saanut osallistua. Sen tekivät rivakasti ja varsin asiantuntevasti paikallinen asemaväki. Perillä purkamisen sai suorittaa itse. Siitä palkaksi otin laadukkaat lastausliinat mukaan. Asemalla oli henkilö joka valvoi purkua ja jolle saattoi valittaa jos pyörässä ilmeni kuljetuksesta johtuvia vaurioita. Kaavake oli vain saksaksi. Otin varoiksi mukaan jos jotain jälkeenpäin ilmenee. Ei ilmennyt.
Sekin on siis testattu. Itämeren rannalta Alpeille syömällä ja nukkumalla yhden yön aikana. Rata ei ollut yhtä siloinen kuin olemme kotimaassa tottuneet vaan paikoitellen melkoista humppaa.
Itsellä 850GT jäi kadun varteen maksulliseen ruutuun. Soitto kaverille jolla Hiace. Pleksi irti ja työntämään. Korkeus ok mutta takapyörä jäi osin ulkopuolelle. Kaveri soitti veljelleen jolla Lite Ace joka on paljon pienempi vankkuri.
Mutta yllättäen siihen mahtuikin kun siinä ei ollut väliseinää matkustamoon niin etupyörä saatiin ohjaamoon irrottamalla repsikan penkki. Lastaaminen ei ollut helppoa mutta onneksi oli nuoria ja riskiä miehiä asialla.
-
No niin, nyt on perheessä kevyt kuorma-auto, vähän jännittää sopiiko Stone heittämällä kyytiin... sisäpituus on 225cm eli eiköhän se sinne ajamalla mene... sisäkorkeus on 190cm... Emäntä avautui että kun ei ole C -korttia niin hän ei voi hakea sillä tavaroita... kysyin että mitä tavaroita pitäisi hakea... sanoi että jotain kivoja ja mielenkiintoisia tavaroita... jostain... just joo... Eiköhän me selvitä tästäkin probleemasta jotenkin... :)
-
Kyllä se Stone sinne menee, nurkkaa kohti ja etusta linkkuun..
Ja toisesta probleemastakin selviää..emäntä C-korttia vaan suorittamaan..
Jouko
-
Mulla on lupa hankkia kuorma-auto. Rouva vaan sanoi, että eihän sen tarvi mun autolla ajaakaan. Sillähän on oma.
-
Lievästi pintaruosteista Sprintteriä on kaupan runsaasti eikä tarvitse arpoa mahtuuko. Muutoin tekniikka on varmaa jos ei pieneen metallinhohtoon takaluukun reunoissa ala tuijottamaan. Konetehoakin on sen verran että reissussa pärjää. Parhaimmillaan viittä pyörää kerralla Saksan kauppiaalta suomaalle rahdattu.
-
Jos Srintteriin päätyy, niin ehdottomasti automaatilla. Tehottomalla Mersun pakulla siihen kepin vatkaamiseen kypsyy todella pian..
-
Emäntä avautui että kun ei ole C -korttia niin hän ei voi hakea sillä tavaroita... kysyin että mitä tavaroita pitäisi hakea... sanoi että jotain kivoja ja mielenkiintoisia tavaroita... jostain... just joo...
Tämähän tietenkin tarkoittaa säännöllistä vierailua "ihan vaan katsomassa" Ikeassa yms. Siihen "katsomiseen" kummallisesti liittyy a) rahanmenoa ( yhteisistä rahoisa, ei vaimon rahoista ) ja b) merkillisen ja runsaan tavarakokoelman raahaamista kotiin.
Takavuosina Askossa oli piironkeja kaupan; Maalaamaton oli 400mk halvempi, kuin kauniin kiiltovalkoiseksi maalattu. Kohdalla kuulin erään rouvan katsovan miestään sanoen: "...otetaan tämä! Äkkiäkös Sä sen maalaat!" Mies oli sen näköinen, että astui juuri suonsilmään. Kun vaimonsa ei tainnut ymmärtää minkälainen nakki on saada kotikonstein puuvalmiista kiiltovalkoinen. Ja vielä niin, ettei sa asiasta kuulla seuraavaa 10 vuotta...
Semmosta se kahdestaan kaupaoissa käynti on.
-
Meiltä asunnon rapulta on 1,5 km Ikeaan. Vaimo lähtee "päiväkävelylle" ja tulee ostoksien kanssa taksilla kotiin. Asia on siis ulkoistettu. Eihän noi lähellä olevaan kohteeseen kannata autoa tallista esiin ajaa ja sitten itse joutuisi istumaan noin kuudentoista muun kohtalotoverin kanssa autossa parkkipaikalla nyrpein ilmein.
Linja-autoyhtiöt oikein myyvät päivän reissuja Ikeaan, Ideaparkkiin tai johonkin kyläkauppaan. Varmaan muuallekin vastaaviin kauppakeskuksiin. Mikä on hyvä. Minua ei niihin saisi. Lähikaupassa asioin.
Jos sitten vaimon kanssa yhteisellä ostosreissulla meikäläinen poikkeaa vaikka IKH:ssa tai Stormilla alkaa huokailujen sarja ja kärttäminen että vielä pitäisi keretä käymään jossain rättikaupassa tai kahdessa ja "katsottaisiin sullekin jotain kivaa vaatetta".
-
Sprinttereissäkin on eroja. En mallimerkkejä muista mutta se joka oli käytössä vaati tietenkin kuorma-autokortin ja siksi jouduin kuskiksi. Ei ollut siinä heikkoa tehoa vaan hyppäsi liikkeelle, kokoisekseen, erittäin ripeästi. Suomessa sillä piti ajaa 80 km/h mutta Saksassa sai painaltaa reippaammin. Tai ainakin niin tehtiin. Yleensä kun oli laivaliput varattu valmiiksi niin bisneksen piti käydä tietyssä ajassa mutta siltikin tahtoi kiire piinata.
-
Semmosta se kahdestaan kaupaoissa käynti on / Meiltä asunnon rapulta on 1,5 km Ikeaan
Vaikuttaa siltä että moni mies menee yhtä mielellään Ikeaan kun moni nainen moottoripyörämessuille... :o.
-
Muista en tiedä mutta taloudessa asuva nainen kyllä käy mp-näyttelyssä. Kokee sen yhdeksi ostosmahdollisuudeksi. Joka kerta on jokusella satasella tavaraan kotiin tuotavaksi vaikka itse olen lähinnä hankkinut olutta paikan päällä. Tosin tänä vuonna flunssa esti lähtönsä.
-
Meillä on näppärästi agentti Kuopion Ikean lähettyvillä. Voidaan tehdä hänelle tilaus. Agentilla on myös paku. Ei tarvi itse lähteä sinne kypsymään.
-
Se noissa isoissa pakuissa ja kuorma-autoissa onkin ärsyttävää manuaalilaatikolla, kun se hyökkää liikkeelle. Ykkönen on todella lyhyt, eli tasan nitkauttaa liikkeelle ja on heti vaihdettava isompaa. Kakkosella ei jaksa liikkeelle kun tyhjänä liruttamalla.
-
eikös tässä ollu jo kaupat ducatosta tehty ja nimenomaan semmonen keikkabussimalli missä takapenkki siinä menee aika mukavasti kun ottaa pari koppakitaraa kabiiniin matkan ajaksi eihän siinä muuta kun se rajotin
-
Onko tämä isolla vai pienellä koneella? Kummastakin kokemuksia ja käytännössä vain positiivisia!
-
Tämä hankkimani yksilö on isolla koneella eli 2,8 litraa... merkki tosin vaihtui Peugeotiksi moninaisten vaiheiden jälkeen mutta lopputulos on suht sama... tämä kulkine kuuluu siihen porukkaan mistä sininen maali lähtee siivuina, otettiin hinnassa huomioon. Tietäisikö joku täällä p-k seudulla kohtuuhintaista automaalaria jos päätänkin siistiä ulkoasua?
-
Se lähtee sinkin päältä. Korjatessa pitää olla oikea pohjamaali ja sitä sinkkiä ei kannata hioa pois. Noista irtosi maali jo takuuaikana. Ekana irtoili takaovista ja sitten helmoista/pyöränkaarista.