Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Asiaa ja asian vierestä => Aiheen aloitti: GuzGuz - Joulukuu 06, 2015, 18:32:39 ip
-
.. on ollut depattia.
Oma mielipiteeni on että arvostus ja hinnat tulee nousemaan reippaasti vielä.
Vaikka 2000-luvun vaihteen Californiat.
Kun katsotaan miten tyylikkäitä, kestäviä ja kappalemäärissä kuinka pientä oli tuotanto, niin kaikki edellytykset.
Eihän niitä tehty kuin pari-kolme tuhatta vuosittain.
Esim EV:n hinta aikanaan museoikäisenä, ei varmasti lähde ihan pikkurahalla hyväkuntoisena (hah, ainakaan multa, jos hengissä vielä silloin molemmat).
Hydrauliventtiilisten ensimmäinen painos, montakohan tehtiin 2002, veikkaan muutamia satoja?
Markkinoilla ei ole yhtään uutta pyörää mihin lähtisin vaihtamaan skenariona että olisi varaa.
Pitää kunnossa ja nauttia harvinaisesta pyörästä sopii paremmin.
-
Samaa mieltä. EV ja Vintage tulevat pitämään hintansa keskimääräistä paremmin vaikka helposti ensin käydäänkin hinnan suhteen aallonpohjassa. Siinä 15 vuoden iässä hinta on alhaisimmillaan. Siistit yksilöt ovat aina arvossaan.
Romukuntoisillekin ja aikanaan yleisillekin pyörille hinta löytyy ajan kanssa kun hyvässä kunnossa ei enää monia ole.
Monelle harrastajalle ei myöskään ole merkitystä sillä että pyörä on huonossa kunnossa tai osiltaan vajaa. Vaikka olisi aikansa yleinenkin malli. Harrastuksekseen entisöijät eivät niinkään välitä minkä hintaiseksi projekti tulee vaan että saa sen pyörän mitä on ehkä nuoruudessaan ihaillut tai jopa omistanut sekä tekemisen ilo. 40 - 50 ikävuoden pois pyyhkimen siitä välistä näpräämällä kuntoon sellaisen pyörän kuin joskus oli, on oma, rahalla mittaamaton arvonsa.
-
Olen loivasti eri mieltä.
Suomi on kuitenkin väkimäärältään sen verran vajainen, että täällä voi ne Guzzin tosiostajat olla todella harvassa.
Toki suuntaus on yksilöllisempään suuntaan moottoripyörissä, joten kyllä Guzzilla on vielä mahdollisuus nousta arvostetuksi moottoripyöräksi suuren moottoripyöräilevän kansan joukossa.
Nykyään sivistymättömät motoristit laittaa Guzzin samaan sarjaan 90-luvun fiiattien kanssa ja se mielikuva ei heti muutu.
Eka toteamus Italialaisesta motskarista on "voiko niillä ajaa, kun niissä on niin paljon sähkövikoja..."
-
Eka toteamus Italialaisesta motskarista on "voiko niillä ajaa, kun niissä on niin paljon sähkövikoja..."
Tuo oli jossain määrin faktaa 10 - 15 vuotta sitten kun puhe oli 80-luvun pyöristä jotka silloin olivat edullisia ostaa. Pitää myös paikkansa.
Nyttemmin en ole enää nykymotoristipolven suusta sellaista kuullut. Ongelma on nykyisin lähinnä siinä että "tiedetään" että jousitus on vetelä, hirveät vibrat, kaatuu kaasuttaessa, kardaanihissi pilaa ajo-ominaisuudet eikä tehoa ole.
On ollut ilo antaa nuoremman polven koeajettavaksi oma pyörä ja takaisin kierrokselta tuleekin yllättynyt kaveri.
Vanhat asiat ovat jo vanhoja asioita. Ainahan kuulee niitä serkun kaverin juttuja jonka tutulla oli ihan paska Guzzi.
Itse näkisin että ongelma on hinta, joka sekin asia on muuttumassa. Joka merkillä pitäisi olla sellainen pyörä johon tavan rahvaalla ei helposti ole varaa ja sitten niitä myyntimalleja. Nyt alkaa Guzzilla olemaan homma kunnossa kunhan sinne huipulle tulisi vielä kymppitonnia kalliimpi pyörämalli.
-
On vielä tulevaisuudessa helppoa myydä noita Guzzeja, kun Californioita ei juurikaan rakennella. Vakio on helpompi myytävä.
-
Sekin varmasti vaikuttaa, että Moto Guzzi on niin paljon muuttunut. Muinoin on ollut kisamenestystä ja myös muita kuin Cruisereita tarjolla (oletan siis että liukuhihnalta tulee enää V7,V9 ja Cali, muiden kohdalla myydään jo tehdyt yksilöt loppuun kun ne eivät täytä tulevia päästö- / abs -määräyksiä). Nykyisin Guzzi on Piaggion "niche" -merkki. Tehdään USA:ssa stailattuja moottoripyöriä sellaiseen markkinasegmenttiin, jossa on kysyntää. Tällaisten pyörien kohdalla teho, jousitus tai runko eivät ole niin olennaisia kuin tyyli ja ulkonäkö (vrt. H-D).
Jos ketä kiinnostaa vanhemmat Guzzit, jää vähemmän ja vähemmän tarjontaa, jos kiinnostuksen kohteena on joku muu kuin yleinen malli (esimerkkinä vaikka Nevada vs. Cali Vintage tai Breva vs. Griso SE). Saattaa olla, että hinnat nousevat näiden kohdalla. Epävarmuustekijä on tietysti kysyntä, kenellä on haluja/rahaa tällaiseen harrastukseen.
-
Jos Suomen markkinoilta ei löydy sopivan hintaista pyörää niin jo 90-luvun, jopa 2000 alun laitteita on myynnissä EU-alueella edukkaasti. 90-luvun alun pyörästä ei enää juurikaan tarvitse veroa maksaa. Lähinnä satasia. Useissa EU-maissa on autovero moottoripyöristä tuntematon asia eli lähtöhinnat ovat huomattavasti alhaisemmat kuin meillä.
Voidaan vaikka joka ainoa hankkia vanha California rakenteluprojektiksi eikä ne siitä loppuisi. Tuskin juuri vähenisivätkään. Kolarit ym vahingot poistavat niitä liikenteestä enemmän kuin rakentelu.
Uusien pyörien osalta on Guzzin politiikka mielestäni mennyt parempaan suuntaan: tehdään sitä mikä onnistuu kaupallisesti eli käyttö- ja matkapyöriä. Hyvänä esimerkkinä V9-mallit.
-
Minä olen lähestynyt tätä moottoripyöräilyasiaa siitä näkövinkkelistä, että harrastus nyt vain aina maksaa jotain. Tärkeintä on, että mopo on itselle mieleinen. Eivät nämä kulkineet juuri koskaan mikään sijoitus ole. Tuurin kauppaa on hyvän hinnan saaminen käytetystä moottoripyörästä. Joskus toki kohdalle osuu ostaja, joka haluaa juuri sellaisen pyörän, jota olet myymässä ja silloin voi hinta olla hyväkin. Tarjontaa on kuitenkin nykyään paljon, hintoja on helppo vertailla ja ulkomailta ostaminenkin on helppoa, joten tulevan hinnannousun varaan ei kannata paljon laskea.
-
Kaksi museopyörää olen omistanut ja saman saanut minkä maksanut. Käytännössä ilmaista lystiä kun ovat toimineetkin hyvin. En näillä taidoilla mitään projektia voisi hommata. Pari projektiaihiota olen ostanut, toinen pikkulohko-guzzi. Jos ostaa 1500 eurolla ja pistää tonnin korjauksiin, niin kysymys on edelleen 1500 euron pyörästä. Kun merkkikohtaisia palstoja lueskelee, niin skitsoksi tulee. Kytkinongelmia, venttiilinostinongelmat uusissa pyörissä, tiivisteet aina paskana, kolinoita siellä täällä, yms. yms. Joku honda shadowia tai yamahan vastaava kehutaan julmetusti luotettavuutensa puolesta. Itsellä uudehko griso, harvinaisempi 850. Uskon että siinä on aihiota klassikkopyöräksi sitten aikanaan. Saattaa poika joskus 25 vuoden päästä saada saman minkä isäpappa aikoinaan maksoi. Olen toisinaan miettinyt grison hommaamisen mielekkyyttä ja motiiveja. Oliko sittenkin kysymys enemmän jonkinlaisesta erikoisuudentavoittelusta, turhamaisuudesta, näyttämisen tarpeesta, tarpeesta erottua tms. Mutta onhan kyseessä taideteos jonka pelkkä katsominen tuottaa mielihyvää saati sitten ajaminen. Vielä vuosia arvo alenee kun kilometrejä kertyy ja väkisinkin ajan patinaa tulee vaikka puunaisikin. Ja käyttöesineestä kuitenkin on kyse. Vähempikin olisi ehkä riittänyt. Kaksi bandiittia olisi samalla rahalla saanut ja kelpo museokapineitakin, joilla se keskeinen, tien päällä olo olisi hoitunut. Kolmas guzzi putkeen, se ehkä kertoo jotakin. Guzzien hinnat, varsinkin vanhojen californioiden, tulleet lähivuosina aika paljon alas. Ja yleensäkin hintahaitari melkoinen. Juuri meni yksi v11 sport alle viiden tonnin, en tiedä millä lopulta vaihtoi omistajaa. Alkuun oli pyyntö siinä jossain 6000-7000 euron kieppeillä. Samoin oli yhden grison laita, 6300 ensin, välillä pois myynnistä ja sitten hinta putosi 4500euroon. Itse saattaisin jossain vaiheessa noutaa ulkomailta v11 mallin, Italialaiselta palstalta katsoin ja edullisia oli. No, saattaa luu jäädä käteen, kun pakkomielteet sumentaa tajunnan. Lähes jokaisella pyörän omistajalla taitaa olla taipumus arvottaa pyöränsä vähän yläkanttiin. Mutta kuten tunnettua, ei hullu ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Tänään kävin grisoa katsomassa, ja olihan tuo lumoava. Tuskin bandiittia olisin mennyt moikkaamaan. Vaikka merkkiuskollisuuteen taipumukseni viittaavat, en kuitenkaan menisi tälle linjalle, että mielummin työnnän harrikkaa kuin ajan hondaa. Kaikki kunnia molemmille merkeille. Ja taitaa tuo bandiittikin tehtävänsä hoitaa. Jokaisella omat mieltymyksensä.
-
Jos Suomen markkinoilta ei löydy sopivan hintaista pyörää niin jo 90-luvun, jopa 2000 alun laitteita on myynnissä EU-alueella edukkaasti. 90-luvun alun pyörästä ei enää juurikaan tarvitse veroa maksaa. Lähinnä satasia. Useissa EU-maissa on autovero moottoripyöristä tuntematon asia eli lähtöhinnat ovat huomattavasti alhaisemmat kuin meillä.
Voidaan vaikka joka ainoa hankkia vanha California rakenteluprojektiksi eikä ne siitä loppuisi. Tuskin juuri vähenisivätkään. Kolarit ym vahingot poistavat niitä liikenteestä enemmän kuin rakentelu.
Uusien pyörien osalta on Guzzin politiikka mielestäni mennyt parempaan suuntaan: tehdään sitä mikä onnistuu kaupallisesti eli käyttö- ja matkapyöriä. Hyvänä esimerkkinä V9-mallit.
Saksan markkinat on ollut jo pari vuotta nousussa. Ei ole enää niitä superhalpoja isolohkoja kauheasti myynnissä. Sporttien hinnat ovat jo tonnin enemmän, kuin pari vuotta sitten.
-
Suomessa taitaa harvinaisempi kalusto olla euroopan halvimmasta päästä.
Se johtuu taas siitä, että täällä markkinahinta on muotoutunut maksukyvyn (ja -halun) mukaiseksi.
-
Pojat,kuka näitä nyt rahassa mittaa.Tästä hauskasta on valmis hiukan maksamaankin.
Vikaluettelokin on tosi lyhyt,siis ei mitään ja 26v tulee nyt täyteen nautiskelusta guzzista perän alla.
Jaa,lm 850 kytkin meni joskus 90 luvun alussa mutta siinä tärkeimmät.
-
Kun merkkikohtaisia palstoja lueskelee, niin skitsoksi tulee. Kytkinongelmia, venttiilinostinongelmat uusissa pyörissä, tiivisteet aina paskana, kolinoita siellä täällä, yms. yms.
Näillä merkkipalstoilla tulee keskustelun piiriin juurikin ongelmat. Olemassa olevat tai kuvitellut. Kaikilla merkkikerhoilla ei vain ole lainkaan tämän tyyppistä tekniikkapalstaa kuin Gruppolla. Se ettei tekniikasta keskustella ei tarkoita sitä etteikö vaivoja kuitenkin ilmenisi. Keskustelu saatetaan silloin käydä korjaamolla työn vastaanottotiskin yli.
Harva täällä kertoo että taas tuli viaton ajokausi täyteen. Tai jotain muuta normaalia. Maassamme on 2135 kpl Moto Guzzeja rekisteröitynä. Suuri osa lienee täysin tietämätön tai ei lainkaan edes seuraa tätä keskutelupalstaa. Kerhokaverilla on California ja hän kerran mielenkiinnosta oli käynyt lukemassa keskusteluja. Sanoi että on niin kuivaa juttua että ei kiinnosta pätkääkään. Hän tykkää vain ajaa.
Eräs nuori herra joka oli innostunut ostamaan käytetyn Nevadan ohjasin myös vilkaisemaan tätä palstaa. Myöhemmin näin hänet Viragon puikoissa: kiitteli että hyvä kun kerroit keskustelupalstasta: Nevadoissahan on kauheasti vikoja! Kyllähän niihin vikoja ehtii kertyä kun mallisarjat kestävät kymmeniä vuosia.
Keneltä se sitten on pois jos hinnat ovatkin alhaisia. Jos pyörä on käytössä ei arvolla liene mitään merkitystä. Käyttöarvo määrittyy ihan muilla kriteereillä kuin myyntihinta. Jos käytetyn saa halvalla niin ei kai se harmita.
Uuden pyörän ostaja ostaa uuden koska haluaa sellaisen ja mahdolliset takuut. Kun uusi malli ilmestyy kauppoihin niin odottelee kolme - viisi ajokautta ja ostaa käytettynä. Siinä vaiheessa on hinta jo kohtuullistunut ja se suurin arvonpudotus on jo tapahtunut mutta käyttöarvosta on suurin osa tallella.
-
Mä pystyn sanomaan että ajokausi oli ongelmaton, tai no jaa, ajokeli oli alkukesästä hivenen ongelmallinen mutta sehän ei johdu kalustosta ;) Kuten tuossa kesällä täälläkin avauduin etteivät eräässä valtakunnallisessa mp -liikkeessä välttämättä huoli Guzzia vaihdossa lainkaan niin on se aika ennakkoluuloista hommaa... onhan se totta ettei näitä käsistä viedä, makaavat kuukausikaupalla tilaa viemässä kalliissa liiketilassa :-\
Kaikenmerkkiset vempeleet ovat ihmisen tekemiä, vikaa ja remonttia löytyy aivan varmasti jokaisesta moposta mutta tässäkin asenne ratkaisee, ei jokaisesta hampuusista ole Guzzin puikkoihin,yleensä mennään massan mukana ettei kukaan vaan pääse kettuilemaan...
Sama juttu nelipyöräisissä, mulla on Alfa Romeo ja siitäkin tulee kuittailua, ovat kuulemma täysiä pommeja kaikki! Mitäs noista... molemmat vehkeet, Alfa ja Guzzi, edustavat sitä mikä on mulle tärkeätä: persoonallisuus, silmiähivelevä ulkonäkö ja ajonautinto...
-
Niin kauan kun varaosahuolto toimii, on kalustolla oma arvonsa. Ainakin toistaiseksi Guzzien ylläpito on kohtuullisen helppoa, varsinkin jos vaivautuu etsimään tarvitsemaansa palaa netistä. Tuota luotettavuudesta sen verran, että 9 kesää palvellut Breva on toiminut sähköjen osalta 100%:sti. Yksi takapyörän laakeri on vaihdettu, siinä kaikki.
-
Guzzeissa tuli tuo sähköpuoli kuntoon 90-luvun puolivälin paikkeilla kun tuli käyttöön vesitiiviit Superseal-liittimet.
Sitä ennen oli käytössä autopuolelta peräisin oleva avoin liitinmateriaali joka moottoripyöräkäytössä hapettui nopeasti sekä keräsi likaa näissä koleissa ja kosteissa olosuhteissa mitä meillä täällä on.
Itse pärjään erinomaiseti noilla vanhoilla sähköilläkin. Edellyttää vain liitinten puhdistusta ja suojausta asianmukaisilla aineilla huoltojen yhteydessä.
Useat viat löytyvät kuitenkin rele- ja sulakepalkeista. Nekin pitää puhdistaa ajoittain. Sulakkeet eivät välttämättä pala mutta niiden välittämä virta voi olla alhainen niiden liitinpintojen hapettumien vuoksi. Sama koskee relejalkoja. Aiheuttaa hämäräperäisiä vikoja eikä aina selviä edes yleismittarilla joka mittaa vain jännitettä mutta ei virranvälittämiskykyä.
80-luvun malleissa on runsaasti liittimiä rungon oikealla puolella heti tankin etureunan takapuolella. Jos siellä on hapettumia eikä ole kiinnostusta hankkia uusia liitinsieluja niin liittimet voi poistaa kokonaan juottamalla ja suojaamalla johtimet yhteen ilman liitintä. Se liitinjuttu kun on vain kokoonpanon helpottamista varten.
Virtalukko ja ohjaustangossa olevat katkaisijat tarvitsevat myös huoltoa ja puhdistusta silloin tällöin. Myös vanhan järjestelmän releistäminen nostaa katkaisijoiden kestoikää merkittävästi. Releistämällä ei ohjaustangon katkaisijoissa kulje enää kuin ohjausjännite joka ei "syö" liittimiä sillä tavoin kun normaali kulutusvirta.
Varaosahuolto toimii Guzzeihin kiitettävästi. Liki kaikkia osia saa suurimpaan osaan malleista lukuun ottamatta joitakin harvinaisempiä mallisarjoja kuten V10-malleja joihin ei saa enää kaikkia moottorin osia. Myös korjaamokirjoja on saatavilla jopa uusimpiinkin sekä harvinaisiinkin malleihin, ilmaiseksi. Sikäli on ollut helppoa harrastaa Guzzeja tekniseltä kannalta katsoen.
-
2000-luvun Guzzeissa tankin alla liittimien tiivisteissä onkin BMW logo..
-
Ei ilkeä pyynti tässäkään:http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/850-t/1946662
Pleksin alle meinaa kadota tyylikäs vaikka cafeeksi.
Toi aina vähän hämää kun ei ajomäärää kerrota, mutta jos kunnossa niin ihan kohtuullinen pyyntihinta.
80-luvun liittimet oli omassa V65C tuskallisen hapettuneet.
Jälkeenpäin kun ajattelee, niin ei niin paha rasti olisi ollut uusia koko johdotus kerralla.
Kontakti kerrallaan vaihdettuna se kuitenkin aina kulki, muutaman kerran vetämällä käyntiin ja muuta ajankohtaista kiroilua, mutta ihan kivaa oli senkin kanssa.
Mihinkähän päätyi sekin hyvä pyörä, jos joku tunnistaa olisin kiinnostunut.
Rekkaritiedoillahan löytynee, otampa asiaksi.
Nostalgiaa.
-
Eikä linkkiä taaskaan, uusiksi:
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/850-t/1946662
-
Useat viat löytyvät kuitenkin rele- ja sulakepalkeista. Nekin pitää puhdistaa ajoittain.
Huomiota myös materiaaleihin, sillä eripariset hapettuvat, vaikka olisi suojattukin. Siis messinkiä messingille ja sinkkipeltiä sinkille. Tämä ongelmien alkujuuri jää sulakkeissa ja releissä usein huomioimatta.
-
Aivan. Alin kommentti galvaanisista eripareista metalleja on syöpymisten ytimessä.
Sähkökemiaa tapahtuu pyörissä paljon, ruostekin on periaatteessa samaa asiaa.
Ei tosin näytä pahasti syövän rungoissa ja moottoriosissa rosteri tavallista terästä ja alumiinia.
Wirtaa läpi liittimissä jos eriparia, niin tapahtuu nopeasti asioita.
Luigi Galvani taisi olla ensimmäisiä jotka huomasivat ilmiön 1700 luvulla.
Taitaa releet, sulakkeet jne olla nykyisin samaa sinkkipeltiä liitoksistaan, mutta hyvä tarkistaa kun vaihtoa.
-
Tuo nettimoton kasipuolikas vaikuttaa varsin houkuttelevalta. Jollekin näprääjälle taivaan mannaa.
V65c, yksi tyylikkäimmistä guzzeista. Ihan moottoripyörän näköinen, vaimon sanoja lainaten.
-
Hakisin pois tuon T3 Californian jos ei olisi jo tallissa yksi.
Erinomaisen hauska ja ketterä pyörä ajaa. Eikä niin tehoton kuin helposti luullaan. 850cc kone on herkkä kierroksille. Ulkonäkö plussaa. Ainakin mun silmissä.
-
Siinä ei ole enää kallis isolohko. Parilla pikkujutulla saisi mieleisen peruspyörän.
-
Tervehdys, laitanpa omaa näkemystä, vaikka en Matti olekaan. Ei taida Californiaa olla kuin satula.. ei astinlautoja, ohjaustanko "matalaa" mallia, kate on tosiaankin ilmeisesti sama kuin Polizia malleissa, laukut, "kaatumaraudat", vilkut, lokasuoja ... eli rakenneltu T3.
Kaijus
(T3 Cali tallissa :-)
-
Pari kuvaa T3:sista:
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/moto%20guzzi/moto_guzzi_850_t3_california.htm
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/moto%20guzzi/moto_guzzi_850_t3%2075.htm
-
Dinseltä osaa näyttää aika kattavasti olevan tarjolla:
http://www.stein-dinse.biz//eliste/index.php
-
Moi, eikös noissa molemmissa ole sama Tonti runko ?
-
;D aika hauskaa kun tuolla linkissä taisi olla vertailutesti T3:sta Harrikan FLH malliin!! Pikkasen eri sarjassa sanoisin useita FLH malleja ajaneena ja entisöineenä :)
Joo, ei ole Harrikalla mitään jakoja. Kiiltävää on kyllä enemmän..
-
Katsoin vissiin vain hätäisesti. Mutta tuo satula on se joka tekee pääosin T3:sta Californian. Ei se silti huononna ostoksen arvoa. Itse ostin T3:seeni lähistöllä olevasta H-D-kaupasta uudet astinlaudat. Sopivat sovittamatta mutta H-D:n kromaus on huonompaa: ruostui jo ensimmäisen kesänä. Kohtapuoliin hiekkapuhallan ne ja laitan mustan maalin pintaan.
Viimeksi ostin toukokuussa Savonlinnasta T3:n osia useammalla satasella. Kauppaan kuului liki uudenveroinen satula, ehyitä kromikäikäleitä kuten ajamattomat äänenvaimentimet, takalaukkujen kiinnityssarja, alkuperäiset takalaukut, ajovalon kuuppa, lampunkorvakkeet ja muuta pienosaa. Kaukana keskellä metsää oli kyseisen myyjän aarteet.
Näköjään kahta äänenvaimenninmallia on ollut: itsellä vinoon leikatut linjakkaat "slash cut" vaimentimet mutta vaihtoehtona on suorapäiset. Vaimentimiä ei tarvitse irrotella takapyörän irrotusta varten kun niissä on väistöt akselin kohdalla ja muuallakin on mutkia muodoissa.
Cali T3 on liukasliikkeinen sinälläänkin mutta asentamani ahdin ja etanolikäyttö tekivät siitä hieman vilkkaamman. Muutoksista näkyy ulospäin että moottorissa on digitaalinen moottorinohjaus joka osaa katsoa oikeasta paikasta mutta ahdin ei näy ulospäin.
-
T3 Californiassa taisi tulla erilaisen satulan lisäksi tehtaalta sivulaukut ja takakaatumaraudat.
Satulan takasyherö/caliversiossa jonkunlainen takateline on erilainen ja taisi olla astinlaudatkin CFornia versiossa.
Serkukset ei kaukaa hae, teknisesti identtiset.
Tyylikkäitä pyöriä, näyttää massiivisemmalta kuin tuloilla oleva V9, muttei raskaalta.
-
Hevosvoimiakin vanhassa kasipuolikkaassa on enemmän kuin saman kokoisemmassa ja modernimmassa V9-koneessa. V9:n valttina varmaankin parempi vääntöalue.
-
Onkos tuota Calia myös T5 versiona ?
-
T5 California on olemassa mutta se tunnetaan hieman eri nimellä.
-
Jk. tuskin H-D:n tehtaan omia astinlautoja ostit? tarvikkeet nyt on mitä on..ja tehtaan tekeleet toisinaan.. mutta yleisesti parempia kuin kymmenen kertaa halvemmat taiwan kopiot.
Sellainen huhu liikkuu, että HD:n omat laudat käyvät (ainakin lähes) suoraan Tontiin.
-
Minä koen kyllä Guzzin hinnan aavistuksen kovaksi. Minua Guzzeissa kiehtoo erityisesti tekniikka, noin tunnepuolella. Se miten moottori tulee esiin rungosta. Muissa pyörissä moottori ennemminkin piiloutuu runkoon. Mutta tyylipuolella ollaan oltu aika pahasti hukassa sitten California II:n. Cali 3 on omaan silmään "möhkö" ja Nevada omituinen "hyppykeppi" Eli saadakseen haluamansa pyörän, joutuu sen itse rakentamaan. Mutta jo lähtöaihiosta saa maksaa sen, mitä esim. rakennellusta japsipyörästä nettimotossa pyydetään.
V65C lienee malleista onnistuneimpia
(https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/1e/6d/14/1e6d14c0df7ae106137ecc80a6de76e3.jpg)
-
Hieno Cali:
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/1948768
Tuossa on hyvälaatuiset laukut.
Briteissä kaikki Guzzit on huomattavasti edullisempia kuin täällä, kiitos verotuksen.
http://www.motorcyclenews.com/bikes-for-sale/moto-guzzi/
Tässä muuten ei mihinkään liittyen hieman nyky kalevalaa:
https://www.youtube.com/watch?v=3JFb_aOn6rc
Raikkaan orkerin voisi joskus kutsua kokoontumiseen.
-
http://www.motorcyclenews.com/news/2016/september/seven-underrated-guzzis/ (http://www.motorcyclenews.com/news/2016/september/seven-underrated-guzzis/)
Tuossa yksi lista.
-
Takatalo Oy Salos myi tällä viikolla Cali kolmosen pyyntihintaan 1290 €. En tallentanut myynti-ilmoitusta nettimotosta mutta oli muistaakseni 91 ja ml 74000. Sama sitten oliko oikeesti 74 tai vaik 174. Mukaan tuli omat putket, penkit sekä jotkut sivulaukut ja teline. Kuvas oli pleksi ja takalaukku ja jotkut ihmeelliset 90-luvun ehkä japsin putket sekä tommonen soolopenkkiläpyskä mut näytti kunnoltaan perusajopyörältä eli ei rännin alta löytynyt....
Kaveri kävi kyseleen niin oli ostajia kuus jonossa. Oli tullut kuulemma jostain kuolinpesästä ja kävi ihan ok äänel.
-
Takatalo Oy Salos myi tällä viikolla Cali kolmosen pyyntihintaan 1290 €. En tallentanut myynti-ilmoitusta nettimotosta mutta oli muistaakseni 91 ja ml 74000. Sama sitten oliko oikeesti 74 tai vaik 174. Mukaan tuli omat putket, penkit sekä jotkut sivulaukut ja teline. Kuvas oli pleksi ja takalaukku ja jotkut ihmeelliset 90-luvun ehkä japsin putket sekä tommonen soolopenkkiläpyskä mut näytti kunnoltaan perusajopyörältä eli ei rännin alta löytynyt....
Kaveri kävi kyseleen niin oli ostajia kuus jonossa. Oli tullut kuulemma jostain kuolinpesästä ja kävi ihan ok äänel.
Näin saman ilmoituksen, seuraavan kerran kun katsoin niin oli jo myyty. Rumahan se siinä kuosissa oli mutta ei mikään menetetty tapaus. Hintaa hirvittelin että eikö näillä tosiaan ole enää mitään arvoa....
-
Hintaa hirvittelin että eikö näillä tosiaan ole enää mitään arvoa....
Nykyinen hallitus pitää huolen että ainakin verotusarvo tulee hyvänä lisänä Vapusta alkaen. Oli sitten tonnin tai kolmenkymmenen tonnin pyörä. Tällä tietoa....
-
Moto Guzzi California (950) CALIFORNIA III-VW/949
1990
79 500
1 290 €
Millähän hinnalla myytiin ??
Mr
-
Mun mielestä ei ollut pahan näköinen kaasari Cali. ihan siivo ikäisekseen. Satula oli varmaan ajoa varten vaihdettu.
-
Hintaa hirvittelin että eikö näillä tosiaan ole enää mitään arvoa....
Nykyinen hallitus pitää huolen että ainakin verotusarvo tulee hyvänä lisänä Vapusta alkaen. Oli sitten tonnin tai kolmenkymmenen tonnin pyörä. Tällä tietoa....
Ei enää keräillä pyöriä talliin omaksi iloksi... >:(
Keväällä on kunnon lahjoituksia tiedossa niille, jotka suostuu ottamaan moottoripyöriä vastaan, siis jos vero menee läpi nykyisellä tiedolla.
Voi olla että "kilokyykyt" on melko edullisia, jopa lähes ilmaisia...
-
Katsotaan ensin mitä moottoripyöräjärjestöillä on sanomista. VMPK taitaa huutaa Smotoa avukseen vaikka erosi taannoin Smotosta "säästösyistä". Smoton jäsenmaksu kun jäsentä kohden on niin hirmuinen. Alle parin oluttuopin hinta vuodessa per jäsen.
Myös MMAF on asiassa vakaasti mukana vaikka heille asia ei suorastaan kuuluisi mutta ovat tietenkin huolissaan muutettujen, rakennettujen ja omavalmisteisten moottoripyörien verotuksesta.
En ole kuullut että Autoliitto, johon myös kuuluu moottoripyöräilijöitä, olisi kovin aktiivisesti mukana jäsentensä asiassa.
Myös Moottoriliitto on ollut toistaiseksi melko hiljaa. MP69:stä ei ota selvää.
Teknisen Kaupan Liitto, johon suuri osa alan liikkeistä kuuluu, ei ole ihmeemmin julkisuudessa asian tiimoilta ollut. Heillä tässä on nähdäkseni eniten pelissä. Tämän verran kuitenkin: http://www.mpmaailma.fi/uutinen/teknisen-kaupan-liitto-hallituksen-veropolitiikka-kohtelee-moottoripyoraalaa-epatasa-arvoise
-
Hintaa hirvittelin että eikö näillä tosiaan ole enää mitään arvoa....
Hyvän hinnan ovat vielä saaneet.. on vaan hyväksyttävä se, että vanhoilla laitteilla on käyttöarvo ja kaupallinen arvo, jotka eivät ole todellakaan sama asia..
Autoissa tuo on ollut todellisuutta iät ajat.
Tuossa pihalla on erinomaisessa kunnossa oleva, sen aikaisilla kaikilla herkuilla varusteltu Xsara Picasso 2002 - ajettu 227000 - käyttöarvoa vaikka kuinka, kauppahinta
500 - 1000.
Ei nämä meille rakkaat moottoripyörät sen kummoisempia arvoesineitä ole.
-
Olen ostanut uuden pyörän 10 - 15 vuoden välein. Yksi on jäänyt tallin perälle mutta muissa vaihtoarvo on ollut myydessä 30 - 35% luokkaa ostohintaan nähden. Mielestäni hyvin pidetystä pyörästä ihan hyvin.
-
Hintaa hirvittelin että eikö näillä tosiaan ole enää mitään arvoa....
Hyvän hinnan ovat vielä saaneet.. on vaan hyväksyttävä se, että vanhoilla laitteilla on käyttöarvo ja kaupallinen arvo, jotka eivät ole todellakaan sama asia..
Autoissa tuo on ollut todellisuutta iät ajat.
Tuossa pihalla on erinomaisessa kunnossa oleva, sen aikaisilla kaikilla herkuilla varusteltu Xsara Picasso 2002 - ajettu 227000 - käyttöarvoa vaikka kuinka, kauppahinta
500 - 1000.
Ei nämä meille rakkaat moottoripyörät sen kummoisempia arvoesineitä ole.
Ja autopuolella vero senkun nousee. Ensi vuonna taas. Ja maksetaan kiltisti. Ei ole aktiivista autoilijoiden etujärjestöä, joka taistelisi veroa vastaan.
-
Asia on juuri näin... jos itse miellät jonkinlaisen arvon omistamallesi laitteelle niin olet jo metsässä... ranskattaret, italiaanot ym. laitteet ovat aliarvostettuja auto- ja mp- maailmassa, vaihtoarvo aivan jotain muuta kuin kuvittelet... Silti vaihdan Stonen ensi keväänä oikeaan moottoripyörään, Moto Guzziin... :)
-
Niin ja vielä GuzGuz, mulla on se Fenderin Presicion säätämättä... se Cisse Häkkisen vanha...
-
Ei tunnu Griso 850 menevän kaupaksi edullisesta hinnasta huolimatta.
Saattaa olla vuodenajallakin jotain vaikutusta:)
Katseltu on kyllä ilmoitusta mutta vain yksi soitto.
Täytyy koittaa keväällä uudestaan jospa Guzzin haluttavuus ja arvo olisi silloin paremmin kohdallaan.
-
Tässä on eräänlainen suvantovaihe menossa politiikan ansiosta. Kauppa ei käy kun odotellaan veropäätöstä.
-
Täytyy koittaa keväällä uudestaan jospa Guzzin haluttavuus ja arvo olisi silloin paremmin kohdallaan.
Jos vero menee nykyisessä muodossa läpi, niin voipi keväällä olla myyminen aika hankalaa.
Hyvä jos edes lahjoittamalla pääsee eroon.
-
Tämäpä. Pyörät on jo nyt edullisia. Saa nähdä miten hinnan käy keväällä, haluttavuus muuttunee sitten keväällä.
-
Onkohan se satanen per vuosi sitten ihan ratkaiseva? ???
-
Onkohan se satanen per vuosi sitten ihan ratkaiseva? ???
Tarkoittanet suunniteltua veroa?
Satanen per pyörä ei varmastikaan yhden pyörän taloutta paljon heilauta. Mutta jo viidenkin pyörän omistaminen voi tulla äkkiseltään arvokkaaksi. Verosta kun ei pääse eroon kuin romutustodistuksella. Toistaiseksi ei ole liittynyt edes pyörän ikään liittyvää veroalennusta saati -vapautta. Ministeriön mukaan ei ole tietoa moottoripyörien päästötasoista niin sitä ei voi ottaa veroperusteeksi. On väläytetty painoa tai tehoa tai molempia veroperusteena. Myös tasaverosta on ollut puhetta.
Että sinällään arvio pyörien hintojen alenemisesta on mahdollista mutta spekulointi ennen veropäätöstä ei ole kovin varmalla pohjalla.
-
Onkohan se satanen per vuosi sitten ihan ratkaiseva? ???
Itse odottelen prätkistä n. 1500 euron laskua eka vuonna (5X300€).
Siihen päälle veneestä oma vero, niin kyllä miun laskuopin mukaan siinä meleko monta satasta pois kulutuksesta...
-
Mun epäilys on tuollainen Breezen suuntainen. Eli jotain pari kolme sataa per mopo.
-
Onneksi on tuo Imatran Ovako tuossa lähellä. Siellä ne sulavat kätevästi padassa hankmojen ja ratakiskon pätkien seassa. Ympäristövero pitää tietenkin muistaa maksaa sulatuksesta. Neljä pyörää lapuissa. Kertyyhän siitäkin ... arvoa.
-
Käy se hintojen kohotus ilman varsinaisia uudistuksiakin.
Kuntamme kun viisaudessaan päätti liittyä Hollolaan, niin johan nousi reippaasti mm vakuutusmaksut kulkupeleistä.
-
Ennen ylöjärveläiset laittoivat Kurun mummin/vaarin/sedän/tädin tai muun luotettavan henkilön nimiin pyöränsä vakuutussyistä.
Sittemmin tuli kuntaliitos. Pahus. Kurusta tuli kaupunginosa. Ja Viljakkalasta. Kohta menee Kihniö ja varmaan Virratkin.
-
Niin se oli aikoinaan, että monen kunnan innostus kaupungiksi kaatui siihen, että auton kaupunkiajon kulutus on paljon korkeampi. ;D
-
Tässäkin on kymmenen kilometrin matkalla lähes 70% ero vakuutuksen hinnassa. Onneksi niin päin, että tässä halvempi.
-
Epäilemättä tuo verotuspäätös voi vaikuttaa paljonkin kaluston arvoon. Verottaja on ennenkin alentamalla esim. autojen verotusta luonut pieniä katastrofeja esim. autokauppiaiden varastoille. Taisi olla vajaat kymmenkunta vuotta sitten vastaava tilanne. Pienen dieselauton hinta tippui monta tonnia laakista ja tuli sellainen uutukainen sitten ostettua. Jos ison liikkeen vaihtoautoista lähtee muutama sata tuhatta pois kertaheitolla, niin vakavaraisuutta koetellaan. Varallisuuden arvosta tai sen alenemisesta verottaja ei kyllä piittaa mitään. Tässä verotapauksessa on todennäköisesti sen hankaluus, että uusien motojen hinta ei laske, vaan vain käytettyjen. Se olisi myrkkyä uusien kaupalle, kun vaihtopelien arvo laskee tai ne ovat jopa ongelmajätettä ja käytön verotus kasvaa.
Mitä kohtuullisuus itse verossa tarkoittaisi? Jotenkin verossa tulee huomioida kulkuvälineen todellinen arvo/käyttöarvo ajoneuvorekisteristä löytyvien tietojen pohjalta, ikä, tehot, paino, veneessä ehkä pituus. Se, että laite on liki raato tai viimeisenpäälle kunnostettu, ei verottaja pysty mitenkään tietämään. Sen osalta voikin tulla pettymyksiä. Aika vaikea on kuvitella, että museopelejä jatkossakaan kovin raskaasti verotetaan. Kaksipyöräsistä (kuten veneistäkin) on selkeää tietoa tehon/luokituksen kautta, joten se on hyvin käyttökelpoinen verotuksessa. Siihen päälle joku ikäluokitus, niin voisi olla kutakuinkin siedettävä ratkaisu. Veneissä voi saman pituisessa olla moottorin teho esim. 50 - 500 hp vuosimallista riippumatta.
Aika tulee näyttämään onko verotuksessa jotain tolkkua vai menneekö ihan mikä tahansa läpi eduskunnassa. Varmasti molemmat ääripäät ja kaikki siltä väliltä on mahdollisia. Surkeita lienee sellainen verotuspäätös, jossa vanhoista pyöristä, joilla on lähinnä käyttöarvoa, joutuu maksamaan suhteettoman suurta veroa. Paljon on pyöriä (ehkä omistajan 2 tai 3. pyörä), joiden arvon on haarukassa 1.000 - 4.000 euroa. Jos 1.000 pyörällä on 300 euron vero, alkaa romutus tai varaosiksi laitto olla lähellä. Oma villi veikkaus "tolkun päätöksestä" voisi olla asteikolla 50 - 200 euroa (moposta - isoon pyörään) 50 euron välein. Puolen vuoden sisällä selviää kuinka pielessä veikkaus on.
-
Itseäni kiinnostaa romutuksen lopullisuus ja se mikä on romuttamista. Pitääkö olla kaikki oleellinen pyörässä kiinni kun se romutetaan? Kuten auton romutustodistuksen saamisen ehto on. Mitä on romutuksen jälkeen? Laittaako romutuksesta vastaava laitos toimivat osat kierrätykseen vaiko käytettyjen osien markkinoille? Vai meneekö kaikki sulattoon/materiaalikierrätykseen?
Entä jos on pyörän runko, joka muodostaa sinällään pyörän identiteetin, ja siitä on myyty kaikki muut osat varaosiksi. Kilvellinen runko on sinällään arvokas juuri sisältämänsä identiteetin vuoksi. Mutta voiko sitä romuttaa koska se ei ole enää moottoripyörä vaan kokoelma toisiinsa hitsattuja teräsputkia? Tai alumiinia, tms. Saako jatkossa käyttää käytettyä osaa varaosana?
Ei kai vain laadita vielä tiukempaa säätelyä kuin on autojen suhteen koska ei ole mahdollista välttää veroa edes väliaikaisella liikenteestä poistolla? Pitääkö käytetty varaosa olla luokiteltu kuten auton käytetyt varaosat? Voiko enää ostaa varaosapyörää ilman että joutuu verotetuksi?
Mulla on muitakin kysymyksiä mutta tässä aluksi.
-
Täällä päin toimiva metallinkierrättämö rullaa kyllä kaikki ajoneuvot hiutaleeksi. Ei ole järkevää ko laitosten purkaa yksitellen ja koettaa pitää kirpputoria. Nesteet otetaan pois, sekä renkaat. Loput menee murskaksi kerralla.
Varmaan riittää, kun identiteetin sisältävä runko romutetaan. Niinhän se menee käytännössä autonkin kanssa.
-
Just nuo motomatin pointit.
Konseptinahan toi on täysi suo mihin mentäisi pyörää romuttaessa.
Jos joku jälkeläisistä haluaisi vaikka entisöidä jonkun historiallisen vampaimen...
Ei kai tuosta ole vielä sanottu oikeasti ettei mahdollista?
Itse jos vien joskus pyöräni romutettavaksi, lupaan että kytkinkahva oli ainoa jäljellä, muista osista ei enään tietoa.
Pointia on oikeasti tän kaiken järjettömyydessä.
Kertakäyttöhyödykkeet on kannattavia kaupallisesti, romutetaanko kaikki muu sen alttarille ja kierrätykseen?
Pyörät on erittäin marginaalisessa osassa kaikessa.
Poliitikoille toivotan elämysmatkoja enemmän, läsnä vai poissa istunnoista en osaa sanoa, tylsä duuni hyvällä liksalla ei ole kovin väkkyihin äänestyksiin ole johtaneet.
Ulkokaarteesta näyttää kuitenkin että ajot jatkuu, aamen.
-
Pidetään kiinni ulkokaarteesta.
Mitäpä seurauksia on jos pyörä pitää romuttaa eikä saa ottaa tarpeellisia ja vielä käyttökelpoisia osia käyttöön?
Varosien pimeä kauppa. Popliinitakkimies pyöräkerhon liepeillä vihjailee että tietäisi pari 36 mm DelOrtoa saisi ehkä yhden kardaanin nivelen jos kaupoista sovitaan. Elämähän kävisi oikein mielenkiintoiseksi. Vanha konsti "uittaminen" ulkomailta saa uuden alun.
H-D mies kärttäisi luukuttajalta marmelaadia maksavaa rystypään paperillista vasenta lohkoa että saisi sukukalleuden laillisesti liikenteeseen.
Paljon tulisi muutakin pikkutuhmaa toimintaa alan kuvioihin.
Hyvääkin asiasta tietysti tulee: alkuperäisvaraosakauppiaat ehkä nettoaisivat. Omavalmisteiden valmistus ehkä lisääntyisi vaikka niistäkin menee vero uuden vastaavan pyörän verollisen hinnan mukaan miinus 25%.
Varakkaammat näyttäisivät entistä varakkaammilta. Onhan se leuhkaa ajaa kahdesti verotetulla pyörällä.
No. Ootellaanpa hetki mitä tapahtuu. Onko keväällä mielenosoituksia ja saadaanko vesitykit paikalle? Palaako asfaltti?
-
Eiköhän se romumies hae samalla tavalla moottoripyöränkin, kuin jääkaapin tai autonromun. He saavat myös kirjoittaa romutustodistuksen.
-
Sen verran pitää kansalaistottelemattomuutta olla, että se "romutettava" pyörä säilyy täysin ehjänä.
Sen verran pitää vielä olla itsemääräämisoikeutta omaa omaisuutta kohtaan, että jos sitä romutustodistusta mies lähtee hakemaan, niin mies saa sen.
Ei se viranomainen tule sitä prätkää kotoa hakemaan ja ketään ei kiinnosta jos romutettu prätkä on näytösajossa tai näyttelyssä.
-
Tai varaosina.
Näinhän se tietysti menee käytännössä.
Mikä tökkiin, niin kerran kilvettömäksi ei sitten asiaa enään kilpiin takaisin, vai ymmärsinkö vinksalleen?
-
Tai varaosina.
Näinhän se tietysti menee käytännössä.
Mikä tökkiin, niin kerran kilvettömäksi ei sitten asiaa enään kilpiin takaisin, vai ymmärsinkö vinksalleen?
Onko kerran kilvistä poistettu mutta romuttamaton pyörä omavalmiste jos sen haluaa uudestaan kilpiin? Vai eikö tulevaisuudessa ole mahdollista poistaa pyörää edes rekisteristä iman romutustodistusta? Mitä tapahtuu jos pyörän poistaa rekisteristä vahingossa Trafin sivuilla? Entäpä jos joku teke jäynää ja tekee sen toisen puolesta?
-
Kohta pitää olla jo lakitieteen asianajaja takasatulassa varmistamassa että kaupassa käynti pyörällä olisi kaikkien säädösten mukaista.
Mitä näillä oikeasti on oikeasti väliä, ajetaan kuten ennenkin ja miettiköön muut miten se heille kuuluu.
Tyttökin sanoi keväällä että merkkejä kesästä on moottoripyörät ja lintujen ilmaantuminen hymyssä suin.
Kuinka monta virkamiestä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?
-
"Lumipyry iskee Etelä-Suomeen – lunta voi tulla jopa viisi senttiä". Tässä säitä pidellessä, muutama tuore pätkä Saksan palstoilta, lumipäivän ratoksi... Näyttäisi että ainakin jollakin suunnalla Grisojen arvo on ehkä nousussa.
"
Katselin eilen käytettyjen Grisojen hintoja – huh minkälaisia pyyntöjä.
Nyt kun CARC -Guzzit ovat historiaa, ja on olemassa enää Cali 1400 ja pikkulohkot – ja Piaggio valmistaa varmaankin kohta enää sähköpyöriä joissa kotkaa ei ole enää kuin kylkeen maalattu kuvio; se oli sitten siinä (Guzzin tarina). Pitäkäämme hyvää huolta vanhoista vehkeistämme ja nauttikaamme niistä niin pitkään kun vielä bensiiniä on saatavilla...
Jos et ole ajanut koskaan muutamaa sataa kilometriä T5:lla tai SP:llä, et tiedä näiden pyörien matkaominaisuuksista. Siinä kun moderni moottoripyörä pitää kuskata hinausautolla elektroniikkaongelmien vuoksi pois, vie vanha SP2 tai Cali 2 kotiin, hätätilassa vaikka yhdellä sylinterillä. Vielä tänäänkin, vaikka ne ovat oldtimereita ja 67 hv ja jarrut eivät enää ole ajanmuksia, niillä ajamisesta nauttii tautisesti. Ulkonäöstä ei nyt niin kannata perustaa, siitä eivät monet ole innostuneita, makuasioita. Useimmat tuntevat Guzzeista kuitenkin vain Le Mansin ja Calin. Esim. tuulelta ja säältä suojaavan tuulitunnelissa kehitetyn Spadan katteen tuntevat vain harvat. Se oli aikanaan parempi kuin R 100 RS:n kate.
"
-
Minulla on myös sellainen kokemus, että Cali III kulki ihan hyvin Tartosta Tallinnaan (186 km) yhdellä sylinterillä - ja sitten Helsingistä Uuteenkaupunkiin niinkuin ei mitään ongelmaa olisi. ???
Myös Florida kulki yhdellä sylinterillä kohtalaisesti.
Espanjan pyörät (2 kpl) ovat nyt kulkeneet 137.037 km kahdella sylinterillä.
-
.... Esim. tuulelta ja säältä suojaavan tuulitunnelissa kehitetyn Spadan katteen tuntevat vain harvat. Se oli aikanaan parempi kuin R 100 RS:n kate.
Ja minulla kokemus Cali III katteesta, oli vielä parempi kuin Spadan kate, mutta saksalaisethan ei sitä kokeilleet.
Joskus takavuosina kiersin Eteläsuomen purkamoita, mutta en löytänyt ainuttakaan purettua Guzzia, miten lienee nykyisin ja onko Guzzeja kuinka purettuna - romutettuna?
PS. minähän itse romutin yhden … libanonin Guzzin, joka tosin oli kasattu jo kertaalleen romutetuista osista … siis romu itsekin. :o
-
On myös sama asia kiinnostanut, missä on romuttamo/ varaosakuntoiset Guzzit.
Jonkun MG:n luulisi olevan loppuun ajetunkin, vai kukkuuko ne niin pitkään, ettei vain ole?
-
Ne on Guzzistien talleissa, varaosina kulkeville Kusteille.
-
Suomen hintataso Guzzeissa on jo vähintään sama , joissakin jopa edullisempi. Ei kannata enää hakea hinnan takia ainakaan Saksasta.
PS.
SPIII:n kate oli suojaava ja lisäpalalla uskomattoman hiljainen. Mutta kovalla puuskittaisella sivutuulella järkyttävä. Ei tahtonut pysyä omalla kaistalla vaikka ajoi 80 km/ h.
Mr
-
Tunnen useammankin Guzzistin joilla on; itseni lisäksi, kattava varaosa- ja -pyörävalikoima tallin perällä. Ikää alkaa olla väellä sen verran että jossain vaiheessa perikunnat laittavat osia kiertoon. Toisaalta, voi olla että menevät suoraan kierrätysmetallilavalle. Eihän niillä osilla ole irtonaisena mitään arvoa jos keskivertomotoristilta kysytään.
Olen joskus, tosin aikaa sitten, soitellut kotimaisia purkamoja läpi ja kysellyt Guzziosia. Ei ollut. Vakuutusyhtiöiden Autovahinkokeskuksissa https://www.avk.fi Guzzeja on ollut tarjolla. Vaikka ovat kolaroituja niin silti joissain hinnoissa. Nyt ei näkynyt olevan. Yksi tonninen Aprilia olisi.
Pitää turvautua ulkomaisiin pajoihin. http://www.tlm.nl/en/ Olen ostanut kokonaisen toimivan pyörän ja läjän osia tarpeeseen. Homma järjestyi hyvin kun kaveri oli työreissussa kyseisellä paikkakunnalla ja kävi koeajamassa laitteen. Sitten vain kuljetus Suomeen. Kokonaishinta rahteineen 2000€ josta puolet sain sain takaisin kun myin Borranin pinnavanteet edelleen. Autoveroa meni 123€.
http://www.rebootguzzispares.com/ Toimittaa osia tännekin. Itse en ole tilannut mutta sieltä tilattuja osia olen asentanut.
http://www.korvanto.fi/ On ollut joskus, satunnaisesti, Guzzin osia mutta keskittynyt lähinnä japanilaisiin ja BMW:hen.
Katteesta.
T3:sen iso originaalipleksi toimii hyvin ihan sellaisenaan ja on säädettävissä pystysuunnassa. Sellainen kuva jäänyt että aikoinaan 70- ja 80-luvulla ilmanvastukseen ja kuljettajan suojaukseen kiinnitettiin enemmän huomiota.
Viime kesältä jokusen tuhannen kilometrin kokemus California 1400:sen toiseksi isoimmasta pleksistä. Suojaa hyvin mutta alhaalta tankin etuosan kahta puolen tunkee pyörteitä kaulaa kohti. Alkuperäislisäosat ovat asian korjaamiseen pienehköt. Tein itse kolme kertaa korkeammat. Asia korjaantui pääosin. Samoin sateella edestä alhaalta tankin päälle nouseva vesivirta väheni.
Ohjaustanko oli silloin Custom-mallin kapea ja edessä eli pyörää ajettiin hieman etunojassa. Nyt ei ole vielä kokemusta Touring-mallin ohjaustangosta. Keulalle on sittemmin ilmestynyt neljä lisävaloa. Niilläkin voi olla merkitystä ilmavirran suhteen. Laittelen tänne kokemuksia aiheesta kunhan pääsen tielle.
-
SPIII:n kate oli suojaava ja lisäpalalla uskomattoman hiljainen. Mutta kovalla puuskittaisella sivutuulella järkyttävä. Ei tahtonut pysyä omalla kaistalla vaikka ajoi 80 km/ h.
Mr
Ihan mielenkiinnosta; Minkähänlainen California FF on ollut katteeltaan, verrattuna vaikka juuri SPIII:n? Ajoasento on kuitenkin takakenompi, mutta kate kovin samankaltainen.
(http://moto.zombdrive.com/images/moto-guzzi-california-iii-c-15.jpg)
Nyt kun kaikenmaailman katetut nakupyörät ja Baggerit on muotia, pitäisi Guzzin tehdä FF:stä moderni versio. Flying Fortress on kuitenkin eri maata tuon kanssa. Voisi olla ottajia aidosti matkageeniselle Californialle.
-
Nyt kun kaikenmaailman katetut nakupyörät ja Baggerit on muotia, pitäisi Guzzin tehdä FF:stä moderni versio. Flying Fortress on kuitenkin eri maata tuon kanssa. Voisi olla ottajia aidosti matkageeniselle Californialle.
Tuossa on ideaa, mielestäni. Otetaan 1400 perusmalli ja siihen kiinteä kate (Joka ei käänny keulan mukana.) Vaihtoehtoja voisi olla kaksi: perusmittaristolla ilman audiolaitteita ja kahdella mittaristolla (Vrt. Flying Fortress) ja kattavilla audio- ja kommunikaatiolaitteilla. Katetta lukuun ottamatta on kaikki muut komponentit ovat olemassa.
Katsotaan mitä tehdas saa aikaiseksi. Pakkohan heidän on lähivuosina kehittää mallistoa.
GMiehellä on on takanaan kattavahko kokemuskausi FF:llä.
Jos jossain on irtonaisena kyseinen kate niin olisin kiinnostunut. Tai jopa koko pyörä. Ruiskuversiona mieluimmin.
-
SPIII:n kate oli suojaava ja lisäpalalla uskomattoman hiljainen. Mutta kovalla puuskittaisella sivutuulella järkyttävä. Ei tahtonut pysyä omalla kaistalla vaikka ajoi 80 km/ h.
Mr
Ihan mielenkiinnosta; Minkähänlainen California FF on ollut katteeltaan, verrattuna vaikka juuri SPIII:n? Ajoasento on kuitenkin takakenompi, mutta kate kovin samankaltainen.
Tuota mallia katselin Ruotsin puolella.. varmaan parempi sivutuulella. Saattaa olla paras kautta aikojen. Onko kukaan ajanut kyseistä mallia ??
Mr
-
Eikös Koskisen Jussilla ollut tuollainen kiinteäkatteinen Cali 90-luvulla?
-
Enpä osaa verrata Calin katetta SP III:n katteeseen, koska on ole koskaan SPIII ajellut, tuolla aikaisemmin jo kerroin vertailun SP II katteeseen.
Sivutuuli ei Calin katteeseen kovin pahasti ottanut, tuulen aiheuttamat liikkeet olivat ”hitaita”, hyvin hallittavissa. Kasselin kanjoneissakaan ei koskaan ollut mitään ongelmia, eikä Pohjois-Saksan lakeuksien kovissa tuulissa.
Samaa mieltä tuon Saksan palstan mielipiteestä, selkeästi parempi kuin R100RS:n kate.
Paras kate kuitenkin, millä minä olen ajellut.
-
Jos jossain on irtonaisena kyseinen kate niin olisin kiinnostunut. Tai jopa koko pyörä. Ruiskuversiona mieluimmin.
No minullahan on kate, jossa on kiinni hämmästyttävästi kyllä 1100i vm.-97. Lisävarusteena luksusluokan EZS TPSL sivuvaunu, keinuhaarukkakeula ja Waltherin 15" valupyörät.
Voisin jopa luopua hänestä kohtuukorvausta vastaan.
Ihan vaan katteen toimivuudesta oma mielipiteeni on, että parasta a-luokkaa. Kooltaan varsin maltillinen ja silti hyvin suojaava. Minulla toimii vielä alkuperäisviritystä paremmin kun vaihdoin tangoksi matalamman ja suoremman Nevadan tangon. Ajoasento ei ole juurikaan etukeno, mutta vähemmän taka-sellainen eli kypärä on lähempänä pleksiä ja pyörteily sen myötä vähäisempää. Ja mun ranteille tuo suorempi tanko sopii paremmin kuin alkuperäinen.
-
Kyllä ainakin hintapyynnöt näyttävät olevan hienoisessa nousussa käytetyillä Guzzeilla. ::)
Kannattaa pihdata vielä hetki, ennen kuin pistää omansa myytiin.
http://www.ebay.com/itm/1940-Moto-Guzzi-Trialce-/132192140604?hash=item1ec743fd3c:g:qZQAAOSw-K9ZGKxl&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/1940-Moto-Guzzi-Trialce-/132192140604?hash=item1ec743fd3c:g:qZQAAOSw-K9ZGKxl&vxp=mtr)
-
Ehkä perikunta tekee tilin. ;D
-
Moto Guzzi MGS-01 CORSAn pyyntihinta "tuplaantunut" alle kymmenessä vuodessa:
http://www.tlm.nl/en/motorcycles/stock/moto-guzzi-mgs-01-corsa/ (http://www.tlm.nl/en/motorcycles/stock/moto-guzzi-mgs-01-corsa/) ;)
T,
Jukka
-
1100 Sport oli kotvan aikaa myynnissä - varmaan löysi heti ostajansa - niin namupala se oli (hintapyyntö oli 4200€ jos oikein muistan).
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/sport/2140306 (https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/sport/2140306)
"Viimeiset 15 vuotta tallissa, 20200 km, käyttöönotto 8/1995"
-
"Viimeiset 15 vuotta tallissa, 20200 km, käyttöönotto 8/1995"
namupala
Käyttöönotossa puuhastelua riittää - Säilytyksestä riippuen kuinka paljon.
Pyynti oli 4100€ - yhteydenotto kiinnostuksesta huolimatta jäi...
T,
Jukka
Ps. Näytää 1100 Sportissakin olevan kehitystyötä tehtaan jälkeen:
http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/gb_en_gallery_1100sport.htm (http://www.thisoldtractor.com/guzzitech.dk/gb_en_gallery_1100sport.htm)
Mikäli niin haluaa ;)
-
Vannekokohan tuossa eniten häiritsi. Tuossa koossa ei taakse oikein saa mitään tahmeampaa kumia. Eli se olisi ollut vaihtolistalla. Ja sille pariksi etuvanne ja ja..
-
Nyt sitä sitten harmitellaan, kun hienojen pyörien hintakäyrä lähtee nousuun...
Mikä Moto Guzzi on nyt halpa, mutta tulevaisuudessa voisi odotella arvostusta ja arvonnousua, joten mikä pitäisi ostaa nyt talliin?
-
Niin, arvelin että "uusin aito kaasariguzzi". Kun näytti, että se on pitkälle tehtaan jäljiltä (välipönttö oli pois, minkä tulkitsen tässä eduksi), jos pitäisi ulkonäön originaalina, arvo säilyy ymmärtääkseni silloin parhaiten? Joka tapauksessa - harvoin sattuu "vanhoja pyöriä", joissa on vähän kilometrejä. On tullut lähinnä vastaan Saksassa ja USA:ssa (foorumeilla), noissa maissa lienee verotus suhteessa kansalaisten varallisuuteen sellaista, että sellaisia harrastajia löytyy, joilla pyörä jää seisomaan talliin? Arvon suhteen, voisin kuvitella että ne tietyt, samat mallit pysyvät arvostettuina. Harvinaiset mallit lienevät hyvä veikkaus arvonsa säilyttäjissä (V7Sport, 750S, 750S3, LeMans I-III-V, 1000S, Daytona Racing, Daytona RS, 1100 Sport Corsa, V11 Coppa Italia, Nero/Rosso Corsa, Scura R). Olisiko Cali EV myös sellainen, vaikka edustaa paljon valmistettua mallia?
-
Tuossa koossa ei taakse oikein saa mitään tahmeampaa kumia.
Tuosta: https://fi.mynetmoto.com/tyre.cfm/mnm000009279/dunlop-160-60-zr18-(70w)-alpha-13---dunlop.html (https://fi.mynetmoto.com/tyre.cfm/mnm000009279/dunlop-160-60-zr18-(70w)-alpha-13---dunlop.html)
Mikä Moto Guzzi on nyt halpa, mutta tulevaisuudessa voisi odotella arvostusta ja arvonnousua, joten mikä pitäisi ostaa nyt talliin?
Seuraile Mobile.de:stä hintakehitystä - uudesta ensin laskee x vuotta, jonka jälkeen kääntyy nousuun ???
T,
Jukka
-
Veikkaan myös että sportimmat Guzzit tulee olemaan arvossa, senkin tähden ettei mitään vastaavaa enään tehdä.
Eiköhän Centauro, Bellaggio ja muut vähemmän valmistetut myös.
-
ettei mitään vastaavaa enää tehdä
Naulan kantaan. Eikä tietty tulla tekemään, kun kehitys kehittyy ja säädöksiä säädetään. Piaggion markkinointiviisaat hyödyntävät asiaa tehokkaasti viimeiseen asti: V7 -mallinimi on edelleen käytössä ja tekniikka on kovasti retroa. Täällä on sydäntäsärkevää kehua ja kritiikkiä V7-III mallista ja Piaggion nykymenosta (pari ammattilaista, kovasti arvostettu Guzzi/Aprilia kauppias "Micah" ja kaiketi koko elämänsä Guzzeja korjannut P.Roper äänessä) http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?332167-V7III-series-bikes-just-arrived (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?332167-V7III-series-bikes-just-arrived)
Edit 18.5:
Räpläämätön Daytona RS: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=244171061&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=18100&makeModelVariant1.modelDescription=Daytona&pageNumber=1&scopeId=MB
(http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=244171061&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=18100&makeModelVariant1.modelDescription=Daytona&pageNumber=1&scopeId=MB) saksaan rekisteröity aikanaan 15 kpl.
-
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2136676
Vm. 1990, 13 tkm ?
Juuri sisäänajettu..
-
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2136676
Vm. 1990, 13 tkm ?
Juuri sisäänajettu..
Mittarilukema 13 990 km
Eiköhän kohta tule joku Gruppolainen kertomaan, että mittarilukema on ihan oikean, mutta se ei ole ajettu kilometrimäärä... ;D
-
Puuttumatta siihen mikä on oikea mittarilukema on tullut vuosien mittaan selväksi että mittarivikoja on joissakin mallisarjoissa, melko uusissakin, ilmennyt tarpeettoman tiheästi. Mutta sen vuoksi ei ketään pidä syyttää valehtelijaksi.
Pyörän suurinpiirteinen käyttömäärä on mahdollista todeta muutenkin. Juuri Californiamallien oikein hyvä kohde on vaihdevivun välykset. Harva jaksaa tai tietää pitää kyseistä laakerointia niin puhtaana ja voideltuna että välystä ei syntyisi.
Kahvojen laakerointi väljistyy myös. Hyvällä ylöspidolla 100.000 km ajettu laite (varsinkin ruiskuvehkeet) voi näyttää ka tuntua kuin uudelta mutta siinäkin on kuluvia kohteita joista selviää onko väitetty ajokilometrimäärä sinne päinkään.
Kumiosien kuluneisuudesta (polkimet, jalkatapit) ja maalipintojen naarmuisuudesta (jalkatappien tienoot, tankin takaosa) voi päätellä jotain.
Kuluminen on kuitenkin tapauskohtaista. Esimerkiksi ajettua 30.000 km matkaa on vaikea arvioida vaikka mittarissa onkin vain 5000 km. Mutta se että mittari on toisella kierroksella niin sen pystyy kyllä arvioimaan oikein melko suurella todennäköisyydellä.
Kolarikorjaukset ovat sitten toinen juttu. Niistäkin voi jäädä jälkiä vaikka vaurioituneet osat olisi vaihdettu. Mutta hyvin korjattu kaaduttu pyörä voi olla hyvä ostos. Jotain voi kertoa etupään alakolmion yhteydessä oleva ohjausrajoitin. Jos se on voimakkaasti vääntynyt tai muokkautunut on kyse kovasta iskusta keulaan. Joissakin malleissa on etuteleskoopit lyöneet niin voimalla runkoon että runkoputket ovat lytyssä. Sellaiseen pyörään ei pidä ryhtyä.
Pyöriä maalataan yli tai varustellaan muistuttamaan tuoreemman mallisarjan mallia jos valmistus- tai rekisteröintivuosi antaa tähän mahdollisuuden. Maalattujen osien kääntöpuolelta voi löytyä totuus. Valmistuskilpi ja Trafin tiedostot kannattaa tsekata kyseisen yksilön kohdalta nyt kun ei enää rekisteröintitodistuksia ole paperisena käytössä.
-
Kun myyjänä on liike, ja otsikossa lukee "AJ. 13 tkm", niin eikös liikkeen voi vetää vastuuseen, jos jälkeenpäin selvästi todetaan, ettei mittarilukema pidä paikkaansa ? (Ei, en ole ostamassa, mutta joku muu)
Jarrupalojen ei pitäisi olla kovin kuluneita. Renkaita on voitu vaihtaa, vaikka eivät loppuun kulukaan, mutta jos nyt pyörässä olevat renkaat ovat vanhat, niin mittarilukema saa lisävahvistusta.
-
Ja ylipäänsä pyörästä pitää löytyä noilla kilometreillä seisotusvaivoja. Kuitenkin liki kolmekymmentä vuotias mopo ja 500km/vuosi noilla kilsoilla. Eli on seissyt ja varmaan pitkiä siivuja.
-
Kaasarivehkeestä kun nostaa luistin pois, niin voi sanoa jotain kilometrimäärästä.
Sitä ne mittarinruuvajat ja kahvakumien vaihtajat ei aina muista...
-
Eihän se ole hullu, joka pyytää ;)
https://urly.fi/MWN (https://urly.fi/MWN)
T,
Jukka
Ps. https://urly.fi/MWP (https://urly.fi/MWP) vrt. lentävä linnoitus...
-
Ehkä siinä on pari tonnia tinkivaraa.....
Yleensä se on niin kuin vanha sanonta sanoo: aika tavaran kaupittee.
Uusi menettää, erityisesti täällä autoveromaassa, hinnastaan jyrkästi suuren osan heti alkuunsa ja sitten hieman hitaammin kunnes pohja on saavutettu. Mutta jos pyörää on pidetty hyvin tai kunnostettu niin jossain vaiheessa hinta alkaa hitaasti nousemaan. Erikseen on tietyt trendit jotka suosivat tietynlaista pyörää ja se korottaa hintoja joihinkin malleihin.
Mutta mahtaako Guzzista ja mistään sen malleista tulla trendipyörää?
-
Olisko niin, että myyjä voi sanoa naiselle, että pyörä on myynnissä..
-
Eihän se ole hullu, joka pyytää ;)
https://urly.fi/MWN (https://urly.fi/MWN)
T,
Jukka
Norton sanoo: "Vaarallinen sivusto estetty" - onhan se mobile.de vaarallinen, voi tulla kalliiksi. ;)
-
tällainen tarttui silmään tori.fi:ssä
https://www.tori.fi/keski-pohjanmaa/Moto_guzzi_V11_37346337.htm?ca=15&w=3
Nätti on
-
On se pirun nätti eikä hinnan kiroissa - mutta kun koeajoin Piikkiössä Le Mansia, selkä kramppasi - eikä se mikään extreme ole.
Vanhuus ei tule yksin ja nyt olen vielä vanhempi. ;D
-
Luulin että tätä mallia on gruppolaisilla 2 (gringo, KeiMin). Mutta näyttää niitä kertyvän, kappaleita erikoismalleista (Rosso Mandello, Scura, Tenni, Rosso Corsa, Nero Corsa, Coppa Italia, Scura R) V11 -sarjasta.
-
Jälkituotuja on huono etsiä tullinkaan tilastoista, kun siellä voi mallina olla mitä vaan.
-
On kyllä kaukana tuo pyörä ... 16 km . ;D
Mr
-
Sain aikaiseksi käynnin Le Mansia katsomassa. Kohtaleisen siisti maalipinnoiltaan , paitsi pyttyjen maali kuprinut ja rekkarin kilpitelineessä ruostetta. Onko yleensä maalatut ?
Ei öljyvuotoja havaittavissa. Kelkottu Saksasta ja ollut pääkupunkiseudulla Joupilla jossain liikkeessä myynnissä ja siirretty nyt Kokkolaan.. miksi ?
Luulisi sielläpäin olevan enemmän markkinoita. Onnistuin jopa pääsemään satulaan. Yllättävän matala istuinkorkeus tosin kahvat taas niin alhaalla että ajoasento ei vanhalle miehelle sovi.
Mistralit paikoillaan ja alkuperäisetkin tulossa. Huoltokirjassa saksalaisten merkintöjä. Kait tuosta saisi tosi siistin fiksaamalla. Jätin ajamatta...satoi kaatamalla ;D
Mr
-
Kelkottu Saksasta ja ollut pääkupunkiseudulla Joupilla jossain liikkeessä myynnissä ja siirretty nyt Kokkolaan.. miksi ?
Kokkolan myyjä sanoi ottaneensa vaihdossa sinne 1400:n Caliin?
Tuotu ja verotettu V11 mallina 2012 / 48tkm...
Kokkolan myyjä
sanoi harrastajan ottaneen kuvia ja laittavansa niitä Guzzi foorumille ;)
T,
Jukka
Ps. Ei kuulemma ole "apteekin hinta" ja kauppaan ilmeisesti kuuluu myös vaihteensiirtäjän jousi, mikäli autokauppias oli oikein ymmärtänyt.
-
Kelkottu Saksasta
Tarkoittanee siis että on tuotu maahan ansaintatarkoituksissa, ei ole ollut Suomessa vielä kellään ajossa? Missä lie tuon 5v seisonut jos maalit kärsineet? "Lastu": Daniele Moto (Saksa) erikoisalaa, voisin arvata. Heidän RexXer -ohjelmistonsa ecussa, optimoitu tuohon pakoputkeen, lambda-off. Ei pitäisi olla huono kulku, n.80hv takapyörässä.
Jos olisi mintissä ja kilometrejä vähemmän, hinta alkaisi olla kohdillaan. Mutta tuossa kunnossa vähintään 2K pois, näitä kukaan huoli, italialaiset, tietäähän ne. Sähkövikoja kuuluu olevan, ja mikä se oli se jousi, takajousi, katkeilee yhdessä kuljettajan pinnan kanssa (vanteissa ei yhtään jäljellä), käyttäjäkunta tosiaan sellaista että kansalaisluottamusta nauti yksikään (jossain Il Falcone lehdessä oli oikeen kuva piirretty, yhdestä niistä viidestäkymmenestä turjakkeesta, hävetköön)... Eihän sillä kehtaa mennä torille T-paita päällä auringonottoon, kun kellään ei ole samanlaista, saa hävetä silmät päästään, nimeäkään osaa kukaan lausua...MG...mikä lie brittien automerkki...HD:n osaa motoristi tavata mutta Guzzi... Ja herra paratkoon, se avokardaani, jos ei oma lahje niin kyyditettävän naapurin kakaran lahkeen syö ja koko ipanan perässä...ja rasvanippa on sellaisessa paikassa että purattaa takapyörän ja takaswingin aina, rasvauksen jälkeen vaseliinit löytyvät kuskin oikeasta lahkeesta (vasempaan on tullut ainaisen jännityksen johdosta lusikallinen muuta tavaraa)...silti kardaani on vaihdettava käyttöohjeen mukaan, 30tkm välein...kierroslukumittari huurtuu ja kytkin kolisee...niissä kuuluu olevan yksilevyiset räjähtelevät kytkimet, kylmä rinki atherissa saa ajaa joka hetki, metallia viuhuu pitkin korvia joka reissulla...ilman alasuojia ei parane edes ajatella ajoon lähtevänsä...sivujalka ottaa maahan jos kallistaa...reaktiotangot katkeilevat...ohjaustanko ravistaa paikat hampaista ja ajoasento tuhoaa selän välilevyt...sulakkeet muuttuvat muodottomaksi muovivelliksi...releitä saa vaihtaa 2 viikon välein...ja ne Öhlinsit...aina on öljylammikko etupyörän alla, joka pitää kauhoa moottoriin... ettei punainen valo jatkuvasti pala...ja suodatin...ette kyllä usko mutta koko öljypohjan irrotuttaa, koko öljypohjan, ensin on irrotettava satakahdeksankymmentäkahdeksan kiinniruostunutta pulttia...siellä se olla möllöttää, suodatin, moottorin sisällä...itsestään irti kiertyneenä öljyjen seassa...ja jos lentokentälle menee...siihen voi luottaa että viimeisenä on listalla...jaa Saksasta tuotu...no kyllähän nämä veljet tietää...BMW:llä ymmärtävät ajaa...lähettävät vanhat ruosteiset pelinsä tänne korpikyliin...kyllä olis parempi ajatella, enste, ettei pahoita mieltään.
-
Miksei myyjiä pakoteta laittamaan sellaista varotuslappua Guzziin, niinku tupakka-askeissa? Minäkin menin viime kesänä tietämättömyyksissäni vaihtamaan ihan hyväkuntoisen HD:n MG:iin ja nyt ei enää ole juuri hiuksia jäljellä, kun lukee näitä juttuja.
Nimim. Hyväkuntoinen Vintage myytävänä 20 000€:lla
-
Yllättävän matala istuinkorkeus tosin kahvat taas niin alhaalla että ajoasento ei vanhalle miehelle sovi.
Ikää 61 v. ja pituutta 184 cm. Siis minulla, ei Nero Corsalla.
Mielestäni kuitenkin varsin mellevä peli ajella pitkiäkin reissuja. Maantiellä. Taajama-ajo ja ruuhkissa ryömiminen on tietysti aika lailla haitarista.
Touringsportti. Pitäisi toki testata oikein kunnon reissulla esimerkiksi Mandelloon ja takaisin, että mitä se lopulta on. Kokemukset perustuu pelkästään kurvailuun syylänä kotimaan äidinkasvoilla. Ja ilman kyytiläistä. Siinä menee raja mun kohdalla.
Vaan enpä ole kovin innokas muutenkaan mihinkään rautaperseajoihin millään vehkeellä. Enempi läskiperseajoon. Munkkipossukahvit jokaisella Teboililla.
MattiS. Olen verrannut aiemminkin täällä foorumilla Guzzilla ajoa siihen sittasontiaisen lentoon. Sen siipipinta-ala ei riitä mitenkään sellaisen möykyn ilmassa pitämiseen, mutta kun se ei sitä itse tiedä, niin lentää vaan. Sama kävi minullekin pitkästi yli 20 vuotta, kunnes löysin tämän Gruppon foorumin. ;D
-
Miksei myyjiä pakoteta laittamaan sellaista varotuslappua Guzziin, niinku tupakka-askeissa? Minäkin menin viime kesänä tietämättömyyksissäni vaihtamaan ihan hyväkuntoisen HD:n MG:iin ja nyt ei enää ole juuri hiuksia jäljellä, kun lukee näitä juttuja.
Nimim. Hyväkuntoinen Vintage myytävänä 20 000€:lla
Olen saanut palautetta kirjaantumattomilta Foorumin lukijoilta joista eräskin sanoi lukeneensa vain muutaman jutun ja oli todennut että ei ikinä Guzzia. "Niissä on niin paljon vikoja."
Toki voisi tehdä poikkeuksen ja kertoa että vikoja ei ole taaskaan ollut. Mutta ketä se kiinnostaa?
Tiedän että erään merkin avoimella (Suljettukin palsta heillä kyllä löytyy.) foorumilla ei saa tuoda esille negatiivisia seikkoja pyörästä. Asiaa valvoo muun muassa merkin maahantuoja.
Varmasti siitäkin on iloa harrastajille mutta onko siitä suurtakaan apua jos, kaikista odottamattomista seikoista johtuen onkin ilmennytkin ongelma, ei siitä saa kysyä?
-
Mikä on kyseisen Rosso Corsan käypä arvo?
Kontra http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=5692 (http://www.v11lemans.com/forums/index.php?showtopic=5692)
T,
Jukka
Ps. Lupailee hyvää keliä huomisesta - voisi vaikka kurvailla tuonne rannikolle ;)
-
https://www.nettimoto.com/moto-guzzi/california/2136676
Vm. 1990, 13 tkm ?
Juuri sisäänajettu..
Hintahan oli aiemmin 3990 €. Sillä ei mennyt, niin laittoivat pari tonnia lisää. No. firman nimikin on Auto Casino, että arpovat uudet hinnat kuukauden välein ?
-
Mites tällainen? https://www.blocket.se/stockholm/Moto_Guzzi_V35_TT_74301751.htm?ca=11&w=3