Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Yleinen keskustelu => Tekniikkapalsta => Aiheen aloitti: minizz66 - Maaliskuu 02, 2014, 14:54:23 ip
-
Olis tollasessa V50 hieman käyntiongelmaa, hyvät neuvot/arvailut tulis tarpeeseen.
Käy tyhjäkäynniltä--> 3000rpm asti ihan ok jonka jälkeen alkaa paukuttaa putkessa eikä kierrä. Nopeat kaasunavaukset saa myös röpöttämään heti. Sytytys pitäis olla kohdillaan, kuitenkin reilusti myöhäistämällä koneen saa kestämään kierrokset ilman pauketta. Puolat,kärjet ja konkat on uudet, silti kärjissä kipinöi??Mistä vois johtua?
Kaasarit on putsailtu ja uusilla tiivisteillä ja imukauloilla, suuttimet lähellä vakiota.
Moottorissa puristukset tallella ja venttilin välykset ok.
???
-
Lataako? Onko akussa eloa?
-
Lataako? Onko akussa eloa?
lataa joo ja akkukin on uus..
-
Tsekkaa sytkän ajoitus vielä kerran huolella. Voipi olla piuhat ristissä.
-
onko stroboa että pystyy kattomaan toimiiko ennakon säätö kierrosten mukana pitäisi olla joku 30 - 40 astetta varmaan kun kierroksia
-
Sytytysjärjestys lienee oikein. Kärkien alla on ennakkosäädin. Sen nokan akseli on toisinaan jumittunut. Puhdistus ja voitelu. Huom! sen saa kahteen eri asentoon paikoilleen. Vain toinen on se oikea. Kärkien välissä ei pidä kipinöidä. Syynä esimerkiksi vääränlaiset kondensaattorit.
-
Joo kaikki on tarkisteltu ja yritetty laittaa korjauskirjan arvoihin. Se nokan akselikin pitäis olla oikein.
Ei kait se toimis/kävis ollenkaan jos sytkä olis isosti väärin? Tosiaan tolla ajeltiin viimekesänä jolloin oli vähän samaa ongelmaa, pienemmässä määrin tosin. Keskialueella puutu totaalisesti mutta kun sai kierrokset yli sen 3500 niin lopun se kiersi hyvin..Talven aikana on hierottu tota sytkää edes takas ja vähän joka setupilla...ei vaan toimi kunnolla. Pitää strobolla vielä kattoo toi ennakonsäätimen toiminta, sitä ei oo strobolla tarkistettu. Ja tosiaan kärkiä,konkkia ja puolia on vaihdeltu uusiin (3 settiä konkkia testattu) ja aina kipinöi kärkien välissä, alkaa usko menee.. ;D
-
Kuinka pahasti kipinöi kärkien välissä? Ei pikkuinen pahaa tee.
-
Voin ottaa videoo ens kerralla ku käyn potkii renkaita...
-
Takavuosina taistelin V50n kanssa käynnistä ja sain sen viimein laakin peliksi kun aikani sytytystä ihmettelin. Kärjet eivät auenneet oikeastaan ollenkaa jotenka syttökin oli keturallaan. Kärkien välyksen ja sytytysennakon säädön jälkeen ei paukuttelua esiitynyt kuin akun vajaatoiminnan kanssa. Onko bensalinjassa suotimia? Nekin voi joskus ahistaa jos eivät päästä tarpeeksi lientä läpi. Ilmanputsarikin on syytä tarkistaa.
Kärsivällisesti vaan etijäppäin.
-
Tässä tapauksessa on varmaan kärkiä hierottu ja ihmetelty, mutta itsellä oli joskus tuossa pikkuisessa kärkiriemua. Ostin uudet kärjet ja kohta vaihdon jälkeen alkoi meno heiketä. Ei löytynyt syytä, kun oireet olivat kuin bensan puutteessa. Tarinaa löytyy haulla palstalta, täytynee kaivella. Vihdoin huomasin kärkien liukupalan painuneen käytössä, kuluivat todella vinhaan. Kärkiväli tuntui hyvältä, mutta ennakko oli pielessä. Käänsin sitten kärkilevyllä kymmenisen astetta perusennakkoa ja pyörä meinasi karata käsistä! Tuli varmaan instant 10-15 heppaa lisää. Ja moottori ryhtyi vetämään puhtaasti kierrosten yläpäähän asti.
-
Oireyhtymä on kyllä hyvin merkillinen. Niin on kyllä neuvokin: Ekana kokeile vetää puolille hyppyjohto suoraan akulta. Noin vanhoissa pyörissä on kai niin simppeli sähköpuoli, että sen voi tehdä ilman että mikään menee rikki: siis puolia syöttävän karvan rinnalle toinen, joka ei tule virtalukon eikä liittimien kautta. Toiseksi, jos keksi jonkin keinon varmistaa, että kärjet saa maattoa, niin tee se.
Omalaatuiset viat on silloin tällöin kosketus- ja maattovikoja, joiden löytäminen voi olla pain in the ass.
Toinen paragrafi: Kokeile mitä vaikuttaa jos siirrät luistien neulat ääriasennosta toiseen.
-
Tässä tapauksessa on varmaan kärkiä hierottu ja ihmetelty, mutta itsellä oli joskus tuossa pikkuisessa kärkiriemua. Ostin uudet kärjet ja kohta vaihdon jälkeen alkoi meno heiketä. Ei löytynyt syytä, kun oireet olivat kuin bensan puutteessa. Tarinaa löytyy haulla palstalta, täytynee kaivella. Vihdoin huomasin kärkien liukupalan painuneen käytössä, kuluivat todella vinhaan. Kärkiväli tuntui hyvältä, mutta ennakko oli pielessä. Käänsin sitten kärkilevyllä kymmenisen astetta perusennakkoa ja pyörä meinasi karata käsistä! Tuli varmaan instant 10-15 heppaa lisää. Ja moottori ryhtyi vetämään puhtaasti kierrosten yläpäähän asti.
Hyvä muistutus siis kärkiajan kasvateille on selvää että aina jos koskee kärkiväliin niin ennakko on kattottava koska miten se meni kymppi välissä on viisi astetta tai jotain tämä ei ole selvää nuorille omallekkin esikoiselle automekaanikolle on kärki vehkeet aika vieraat viiminen auto ittellä kärjillä oli -82 polo joskus 2000 luvun alulla, mille on vielä tuplakärjillä.
-
Ootko ihan varma, ettei imupuolella ois pienintäkään vuotoa?
Jos laite kerran pelittää hyvin3000 rpm asti, saa se liikaa ilmaa palaamistapahtumaan nähden (tai liian vähän polttoainetta)
-
Millen kaasarin kumikurkku murtui joskus lähes poikki, mutta siitä ei seurannut kuin sen puolen sylinterin tyhjäkäynnin loppuminen, kierroksilla kävi ihan hyvin.
Jos se sytytyspuoli, erityisesti keskipakosäädin, on jo tarkistettu, niin voisi ottaa ilmanputsarin pois kokonaan kokeeksi. Mulla joskus toinen pyörä temppuili kevään eka reissulla, kävi kyllä tyhjäkäyntiä mutta voima uupui kierroksilla. Ilmanputsariin kertynyt töhnä (öljypitoinen ?) oli kuivahtanut talven aikana ja tukkinut putsarin.
-
Nojoo nyt saatu guzzi pelaamaan...
-Puolat vaihdettu tarvikkeista takaisin orkkiksiin ja johdotus uusittu. (kipinöinti kärkien välistä loppui)
-Bensafiltterit poistettu letkujen välistä.
-Sytkä säädetty kirjan arvoihin strobolla ja astelevyllä, samalla tarkistettu ennakonsäädin.
-Kaasarit synkattu carbtunella.
Nyt se toimii niinkuin kuuluukin, ei pätki,prötää tai aikaile, pikku lenkin kävin heittämässä niin noin hyvin ei oo toiminu kertaakaan. kiitokset vaan vinkeistä...
-
Loistavaa!!!
-
Hyvä että rokkaa! Laita silti filtterit letkuihin, ne kaasarin tulofiltterit menee uskomattoman helposti tukkoon..
-
Hauskoja kilometrejä ketterällä Kustilla tiedossa. Kuvatuksen voisit armaastasi pistää palstalle.
-
Hauskoja kilometrejä ketterällä Kustilla tiedossa. Kuvatuksen voisit armaastasi pistää palstalle.
linkitin kuvan viimekesältä tonne jäsenistön mopoihin...
-
Bensiinin seassa voi olla hituloita jos ja kun tankki ottaa ruostetta sisäpuolen pintaan. Oma kokemukseni huoltoasemien jakelupisteiden polttonesteiden puhtaudesta on hyvin myönteinen. Oma Mille GT on juonut huoltoasemien tankeista tähän mennessä jotain 20 000 litraa bensiiniä eikä kaasuttimien vastaanottopäässä olevista suodatinverkoista ole löytynyt merkittävästi töhkää tähän mennessä, myöskään kaasuttimissa ei ole ollut mitään tukkeentumiseen liittyvään ongelmaa. Monenlaisia autonräppänöitäkin on itsellä ollut käytössä 35 vuotta, perheen kesken neljäkin samanaikaisesti, eikä yhdessäkään ole ollut epäpuhtaasta polttoaineesta johtuvia käyntihäiriöitä. On voinut olla pelkästään hyvää säkää, mutta aika pitkään sitä on riittänyt.
-
Itse olen saanut tankatessa putket tukkivaa töhnää. Mutta siinä taisi olla huono tuuri just mulla.
Mutta oman pikkulohkon tulofiltterit ovat tukkeutuneet muutamaankin kertaan. Ilmeisesti kyseessä on oman tankin mujut. Olen muutamassa pyörässä huomannut, että kaikki valmistajat eivät ole peittäneet täyttöaukkoa, kun tankki on maalattu. Tankin sisällä, keskitunnelin päällä, on ollut maalisuhua. Tämä sitten pikkuhiljaa irtoaa bensan sekaan.
Mutta tulevaisuutta varten, kannattaa letkuihin asentaa putsarit, voi säästää monelta harmilta.