Kirjoittaja Aihe: Norge kokemusta  (Luettu 28761 kertaa)

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #15 : Kesäkuu 29, 2007, 02:50:04 ap »
Lyhyesti:

5W-40 ei pysynyt koneessa. Ajo-olosuhteet olivat melko lämpöiset tuolloin Baltian kierroksella, ulkolämpötila enimmillään vajaat 30 astetta ja öljynkulutus mainitut noin 0,5 litraa. Ilmanputsarin öljynkerääjässä runsaasti öljyä. Astiaan laskettaessa tuli reilu desi. Ajettu matka noin 3300 km.

10W-60 pysyi sisällä. Olosuhteet tarkkailujaksolla Lofoottien kylmät, alle 10 astetta. Ei mainittavaa öljynkulutusta. Öljynkerääjästä tullut öljy ei peittänyt edes astian pohjaa eli ei käytännössä ollut mitattavissa. Ajettu matkaa noin 2300 km. 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Norge kokemusta
« Vastaus #16 : Kesäkuu 29, 2007, 04:25:40 ap »
NorgeGTL kirjoitti:
Lainaus
Lyhyesti:

5W-40 ei pysynyt koneessa. Ajo-olosuhteet olivat melko lämpöiset tuolloin Baltian kierroksella, ulkolämpötila enimmillään vajaat 30 astetta ja öljynkulutus mainitut noin 0,5 litraa. Ilmanputsarin öljynkerääjässä runsaasti öljyä. Astiaan laskettaessa tuli reilu desi. Ajettu matka noin 3300 km.

Kylläpä huohotti !  :O
Titaniumin kuski

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #17 : Kesäkuu 29, 2007, 04:33:05 ap »
I.H. kirjoitti:
Lainaus

Kylläpä huohotti !  :O

 

Joo... ja arvaa kylmäsikö noviisia Guzzin omistajaa, että tallainenko tämä sitten onkin...

Henkilökohtaisesti en näe mitään syytä liisiä tuosta 10W-60 -öljystä vaikka olen just niitä Delvac-miehiä. Delvacia käytin Bemareissa vuosikaudet ja siihen kävi hyvin. Voisi kait tuota joskus kokeilla Norgessakin mutta jos tuo akilleen kantapää on tuo öljyn viskositeetti kuumana niin se taitaa Delvacissa loppua kesken. 

 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Norge kokemusta
« Vastaus #18 : Kesäkuu 30, 2007, 10:16:28 ap »
Viime syyskuussa mandellosta kotiin tultaessa huomasin laivalla että mitä p*****e joko se nyt merkkaa paikkaansa , nimittäin muutama tippa öljyä laivan kannella !! Mutta kyse oli kuitenkin melko kovasta ajosta johtuvasta huohottamisesta eikä sen jälkeen ole tiputellut.
Titaniumin kuski

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #19 : Elokuu 05, 2007, 03:48:35 ap »
No niin... on perälaukkuongelma ratkaistu. Kävin Piikkiössä ja takuuseen meni ja uusi laukku hoituu ajan saatossa. Lopullinen ratkaisu oli kuitenkin se, että hain Motomarketista Givin V46-laukun kiinnityssarjoineen. On ainakin tarvikelaukkujen aatelia.

Sekään ei ole täydellinen. Asensin siihen selkähnojan mallia Touring ja emäntä haukkui virityksen alimpaan helvettiin. Ilmeni jotta joudun tekemään uudet kiinnikkeet laukulle eli laskemaan ja siirtämään taaemmas jotta apumies mahtuu paikalleen. Alkuperäinen on tuossa suhteessa huomattavasti parempi.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

puolapek

  • Viestejä: 40
Norge kokemusta
« Vastaus #20 : Elokuu 10, 2007, 07:16:27 ap »
NorgeGTL kirjoitti:
Lainaus
 Toinen mainittavan arvoinen asia on perälaukun pohjan murtuminen, joka johtunee laukun heikosta materiaalista ja/tai laukun kiinnityksestä teelineeseen, joka on oikeastaan vain kiinnityspisteiden varassa saamatta tukea mistään muualta.  
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, että onhan laukun telineen takakiinnityspisteen metallinen vahvike paikallaan.  Omassani meinasi asentaja jättää sen ensin kokonaan pois, kun ei tahtonut saada laukun lukitusta telineeseen toimimaan!

Miten muuten olette hyödyntäneet Norge GTL:n satulan alla olevaa vaijerin pätkää, jossa on lenkit kummassakin päässä ?

Itsellä vasta GTL:llä reilu 4000 km takana, eikä mitään teknisiä ongelmia ole ollut. Mitä enemmän ajaa, sitä paremmalle vaan maistuu!

 

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #21 : Elokuu 10, 2007, 09:59:35 ap »
puolapek kirjoitti:
Lainaus
 


Miten muuten olette hyödyntäneet Norge GTL:n satulan alla olevaa vaijerin pätkää, jossa on lenkit kummassakin päässä ?



 

Mielestäni telineessä on kaikki paikallaan eikä Piikkiössäkään kukaan maininnut mitään puuttuvan. Baltian möykkelikkö vain taisi olla liikaa.

Vaijeria en ole hyödyntänyt. Sehän on kypärälukko mutta mulla on sellainen näppärämpi numerolukolla oleva käytössä, jolla padan saa lukittua ohjaustankoon kun nimenomaan avokypärärälle on hyvä paikka sarvien välisssä. 
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

hannujussi

  • Viestejä: 89
Norge kokemusta
« Vastaus #22 : Elokuu 13, 2007, 03:16:02 ap »
Moro.

Nyt on taas lisää kokemusta Norgesta. Lomareissu Saksan kautta Itävaltaan ja Sveitsiin alkoi mukavasti. Etelä-Saksassa alkoi kytkin temppuilla, ei irrottanut, tarkistimme nesteet ja totesimme, että lopussa alkaa olla, jostain vuotaa. Lisää nestettä ja matka jatkuu, Itävallan puolelle päästyämme ja pysähdyttyämme rajalla hydrauliletkun suojasukka puhkeaa ja nesteet suoraan koneen päälle, komeat savut lähtee. Nyt alkaa katteiden purku ja vuodon etsintä, paikalle tulee myös paikallisen autoliiton kaveri joka soittelee eri puolille etsien huoltoa, kaikki ovat kuulemma lomalla. Selvää vuotokohtaa ei löydy, mutta saammepa ainakin kuoren pois hydrauliletkusta jolloin neste ei pääse kertymään suojamuovin ja teräspunosletkun väliin. Soiteltiin Piikkiöönkin josta koettivat löytää lähinta Guzzin huoltajaa, olisi ollut kuulemma Saksan puolella noin 100 km olinpaikastamme, soitto sinne ja toteamus, että lomat pyörii Saksan poijalla. Lopulta löysimme netin jonka kautta saimme lähimmän Guzzin huoltajan yhteystiedot noin 60 km päästä Schruns nimiseltä paikkakunnalta. Mopo oli siinä kunnossa kytkimen osalta ettei sillä voinut ajaa kaupunkiolosuhteissa joten Norge peräkärryyn ja menoksi, kustannus 284 ekee. Tuttu logo tienvarressa ja norge pajalle ilta 19.00, kaveri rupesi heti töihin ja purki pyörän takaapäin niin, että pääsi käsiksi hydrauliletkun alapäähän käsiksi, tosi hankalassa paikassa. Vika löytyi hydrauliletkun liitoksesta, prässäys oli todennäköisesti epäonnistunut ja vuoto pikkuhiljaa laajeni posahtaen lopulta tietenkin lomareissulla. Kaveri teki töitä noin 2 tuntia, yritti ensin korjata vanhaa, mutta totesi, että ei pidä tehtaan tekele ja laittoi lopulta omista värkeistään jatkamalla uuden letkun paikalleen, kustannus vain 100 ekee. Kytkin toimii taas, yöpaikka löytyi samasta kylästä, oikein motoristihotelli, vaatimaton tosin, mutta kyllä uni maittoi remppapäivän jälkeen.  Aamulla kävimme vielä kiittelemässä ja hyvästelemässä remonttimiehen joka puhuu vain saksaa ja me vain englantia, kaverin nimi Hohenfellner, osoite Silvrettastrasse 201, Schruns, ammattimies ja Guzzifani viimeisen päälle, oli nimittäin kymmenkunta erilaista Guzzia tallissaan. Täältä jatkoimme matkaa eteenpäin yhtä reissun hienointa mutkatietä jota tuskin olisi löytynyt ilman ko. kytkinongelmaa, Norgen keskituki on kyllä kaksi päällä näissä mutkissa aivan liian alhaalla,mutta se on sitten jo toisen tarinan arvoinen.

 

klain

  • Viestejä: 86
Norge kokemusta
« Vastaus #23 : Elokuu 14, 2007, 01:09:43 ap »
Outoa että Motoitalia ei löytänyt lähintä Guzzi huoltoa. Mistä linkistä huollot löytyvät?

hannujussi

  • Viestejä: 89
Norge kokemusta
« Vastaus #24 : Elokuu 14, 2007, 01:53:32 ap »
Linkki löytyi Moto Guzzin tehtaan kotisivujen kautta kohdasta Moto Guzzi Worldwide ja sieltä Austria, paikallisilta sitten kyseltiin mikä olisi lähinnä meitä sillä hetkellä. Motoitalia ei pystynyt kovin paljoa tuossa tilanteessa auttamaan, johtui varmaankin siitä, että osa porukkaa oli lomalla ja eivät ehkä osanneet hahmottaa eri paikkakuntia meidän sijaintiimme nähden oikein.

 

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Norge kokemusta
« Vastaus #25 : Elokuu 16, 2007, 04:34:57 ap »
Summu kirjoitti:
Lainaus



Tuosta paksummasta öljystä näyttäisi olevan kahta koulukuntaa. Jotkut sanovat että sitä ei Suomessa tarvita kun täällä ei ole samat ajo-olosuhteet kuin esimerkiksi Välimeren maissa.  Ja eipä tuota 10w-60 öljyä näyttäisi edes kovin paljon tarjolla.

Joku palstalainen taisi tuottaa itse tynnyrillisen aitoa tavaraa Italiasta. Siistii.
Ensi kesäksi ajattelin vaihtaa Castrolin TWS 10-60W - öljyt caliin . Sitä saa Motonetista
Titaniumin kuski

MikaA

  • Viestejä: 47
Norge kokemusta
« Vastaus #26 : Elokuu 16, 2007, 06:22:52 ap »
Lainaus käyttäjältä: I.H.
Lainaus



 
Ensi kesäksi ajattelin vaihtaa Castrolin TWS 10-60W - öljyt caliin . Sitä saa Motonetista
Olen käyttänyt TWS:ä lempparissa. Hyvin tuntuu toimivan. Ei vaan ole ihan halvimmasta päästä öljyjä

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Norge kokemusta
« Vastaus #27 : Elokuu 16, 2007, 07:47:52 ap »
57,50 / 4 L
Titaniumin kuski

  • Vieras
Norge kokemusta
« Vastaus #28 : Elokuu 19, 2007, 08:29:36 ap »
Mulla on Teboilin 10W-60 koneessa ja Red Linen Light Weight laatikossa ja teboilin 80W-90 molykoten kera perässä. Noi TB:n öljyt on siitä mukavat, että niitä saa ostettua lähes kaikilta TB huoltamoilta myös matkan aikana. TB:n voiteluainetehdas on Haminassa ja siellä menee sellaisiin purkkiin öljyjä, kun Castrol ja BP . . . .

Väriaineet muutetaan ja uudet hinkit alle.

Jyrki-boy

 

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Norge kokemusta
« Vastaus #29 : Syyskuu 20, 2007, 08:03:12 ap »
Poikkesin Kuopiossa H.S.Pitkäsellä ja paikalla oli uusi Norge GTL mutta ilman TomTomia mutta hinta oli sama 23100 kuin ennenkin. Liekö valmistajalle tullut mitta täyteen ja aparaatista olisi luovuttu kun ei uuttakaan mallia ole siihen asennettu...
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99