Kirjoittaja Aihe: Nevadan tyhjäkäyntisuuttimen koko 35  (Luettu 8761 kertaa)

Monti

Vs: Nevadan tyhjäkäyntisuuttimen koko 35
« Vastaus #15 : Elokuu 19, 2024, 17:08:01 ip »
Kurkkua asentaessa taisi löytyä syyllisen syyllinen. Ilmansuodinkotelo ei ole kunnolla paikallaan. Etukiinnikkeestään (11) irti ja reilun sentin verran liian takana. Koitin korjata mutta vaatinee tankin irroitusta jota olen hannannut, mutta pakkohan sekin on ottaa haltuun kun kerran harrastepyörän olen hankkinut eläkepäivieni iloksi. Nyt teen sellasen hätäkorjauksen että laitan pyykkipinnasta kyhäämäni kiilan akun ja sen kotelon väliin että se ei ainakaan heilu valtoimenaan.

Jojje

« Vastaus #16 : Elokuu 19, 2024, 19:36:09 ip »
Vuosi sitten, Nevadan hankittuani teetätin tämän homman Piikkiössä... Meikäläisen ajokilometreillä en ihan jokavuotiseksi tätä hommaa katso. Mutta Latzkon videosta näkyy, mitä kaikkea se teettää: https://www.youtube.com/watch?v=Z4P-0iXAS3I

Monti

« Vastaus #17 : Elokuu 19, 2024, 20:37:07 ip »
No jopas on. Moto Matilla on paljon helpompi ohje jonka mukaan omaani vaihdoin toissa kesänä tallikaverin VAHVALLA avustuksella omaani suodattimen. Nyt ei onneksi tarvi ryhtyä edes niin isoon operaatioon ja mulla sama juttu kilsojen kanssa (tuskin tuhatta kaudessa) kun valtaosan pörrään Vespalla. Toi kotelo pitää vaan saada siirrettyä pikkusen eteenpäin että saan sen lukittua tohon kulmarautaan (11). Loogista että kaikki on alkanut sen irtoamisella. Silloinhan on tullut väljyyttä kurkkuihin ja lopuksi toisen rikkoutuminen varmaankin just silloin kun perse piti nostaa peräöljyn vaihtoa varten. Huojentavaa on se että todennäköinen vika on löytynyt. Olen vaan vielä niin arka kajoamaan kun en ole ennen tankkiakaan irrottanut.

http://www.motomatti.fi/2014/04/nevadan-ilmansuodattimen-vaihto.html

motomatti

« Vastaus #18 : Elokuu 19, 2024, 20:56:12 ip »
Kiitos kannatuksesta.
Idea ei ole minun vaan ihan mp-huollossa töissä ollessa kantapään kautta opittu tieto. Sekä ollut esillä joissain korjaamokirjoissakin.
Koska olen kuullut nevadistien kiroilua aiheen piirissä niin arvelin aiheesta tehdä julkaisun. Kohteeseen myydään kahta kokoa suodatinta. On paksumpi ja ohuempi. Ohuempi laitetaan kuten Latzkon videossa on esitetty. Sen sijaan blogissani esitetty tapa sopii molemmille vahvuuksille. Paksumpi riittää pidempään. Lisäksi tulee yksi toinenkin asia hoidettua: rungon kiinnityspultit. Ne pyrkivät löystymään itsekseen. Samalla ne saa puhdistettua mahdollisesta ruosteesta ja liasta ja kiristettyä oikeaan kireyteen rasvattuina. Seuraava kerta on helpompi...
Sellaisen ehdon olen laittanut että tavattaessa, mikäli ohjeistani on ollut apua, se maksaa vähintään ison tuopin olutta.
Latzko taitaa olla tuntityöhenkilö...

Monti

« Vastaus #19 : Elokuu 22, 2024, 02:36:58 ap »
Vähintään iso tuoppi olutta. Selevä se  ;)