Kevät kului T3:n vaihteiston kanssa näpräillessä. 5:sen rattaat jodlasivat ja se oli pääsyy remppaan. Ne on nyt vaihdettu, kaikki päätylaakerit on vaihdettu. Tietysti myös stefat ja o-renkaat.
Koeajolla kylmillä vaihteistoöljyillä oli hiljaista, lämmettyään 1. rapisee kiihdyttäessä, ei kuitenkaan moottorijarrulla. No, eikun purku, 1. rullalaakeri ja sisäkehä uusiksi.
Tänään taas koeajo ja sama toistui. Muilla vaihteilla äänimaailma on normaali, uudet viitosrattaat ääntävät vienosti.
Paikallaan vapaalla kaasutellessa napsahtaa kerran terävästi 2000 kohdalla satunnaisesti.
Kokosin laatikon entisillä shimmeillä, voisiko se olla syynä? Rattaathan eivät liu'u akseleilla, haarukat siirtävät niitä kytkentäpyöriä joten tuskin väärät hammaspyörät osuvat toisiinsa.
Saksalaisessa vaihteiston purku- ja kokoamisvideossa tulee ulostuloakselille 5. rattaan ja takimmaisen laakerin väliin o-rengas jota ei Haynesin rakennekuvassa näy. Jätin sen siis pois ja nyt mietin sitäkin että oliko poisjättö virhe eli tuliko ulostuloakselille liikaa päittäisvälystä sen takia. Jos tuli, miksi se vaikuttaisi vain 1. rattaaseen?