Kirjoittaja Aihe: Ketjun saa poistaa  (Luettu 1373 kertaa)

Jani Janhunen

Ketjun saa poistaa
« : Syyskuu 12, 2023, 23:47:01 ip »
Iltoja, kysynpä täältä ennen kuin vien satulan satulasepän käsittelyyn, että olisiko jollain jäänyt mahdollisesti ylimääräiseksi 2006 Caliin sopivaa "korotettua" tai etuosastaan topattua satulaa? Vaihtoehtoisesti tulisi kyseeseen myös keino astinlautojen tai jalkatappien siirtämiseen hieman alas- tai eteenpäin. Vakio EV satulaakin voi tarjoilla, Corbinia tuskin kenelläkään on joutilaana.

Jos löytyy joutilaat ala-kehtoputket jalkatapeille, niin saa tarjota.

Jani, o4o-7347556
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2023, 08:26:43 ap kirjoittanut Jani Janhunen »

@

• Alcohol! No good story starts with a salad.
Vs: California 2006 korotettu satula
« Vastaus #1 : Syyskuu 17, 2023, 10:08:38 ap »
Yritin aikoinani saada Calin ajoasentoa edes siedettäväksi ja tein siirtosarjat astinlaudoille eli hieman eteen, alas ja kallistettuna. Jossain romulaatikossa nuo edelleen lienevät. Myöhemmin olen laittanut pyörään tapit, joiden siirtosarjaa on muokattu alaspäin. Myös penkki ja stonga on uusittu, joten polvikulma on huomattavasti loivempi kuin orgiksessa.

Jani Janhunen

« Vastaus #2 : Syyskuu 17, 2023, 11:11:23 ap »
Moi, näinkin tuosta kuvan aiemmin, katsoin että hienosti tehty siirtosarja tapeille. Mulla ei nyt periaatteessa ole niin väliä onko tapit vai laudat, tosin tapeille joutuu nuo alakiskot vaihtamaan. Tutun -00 vuoden EV:tä olen testaillut, siinä on korotettu penkki ja se tuntui kyllä hyvältä. Mun Calissa on Vintagen satula, ja se on melkoisen ohut. Noissa uudemmissa 2006 -> Caleissa ymmärtääkseni jousto vähän pidentyi, ja sitä kompensoidakseen satulaa madallettiin ettei satulakorkeus nouse liian ylös. Mulla ei sen suhteen ole ongelmaa. Yritinkin jo käydä Kuutakoskella näyttämässä satulaa, mutta seppä oli lomalla. Niin ja edit vielä sen verran, että polvikulma ei ole niinkään ongelma, vaan lonkan ja yläkropan kulma. Joko pikkuisen voi nostaa satulaa, tai hivenen laskee tappeja tai lautoja. Laudat on sen verran ylhäällä, ettei maltillinen lasku juuri vie kallistusvaroja.

Jani

@

• Alcohol! No good story starts with a salad.
« Vastaus #3 : Syyskuu 17, 2023, 11:51:52 ap »
Mun Calin DIY-penkki on nyt myös Kuutakoskella. Viime talvena vein penkin pitkällisen harkinnan tuloksena Nastolaan päällystettäväksi millimetrin tarkoilla ohjeilla höystettynä. Eipä noista ohjeista ollut apua ja lopputulos oli surkea ja revin taas peitteen irti. Melkoinen homma kun päällys oli niitattu kiinni lasikuituun ja piti repiä niitit irti, paikata reiät sekä maalata alapuoli uudestaan. Lisäksi jouduin lisäämään takaisin täytettä etuosaan, jonka penkkimaakari oli veistellyt pois helpottaakseen työtään. Kannattaa varoa naisväkeä tässäkin asiassa.  ;D

Edit: noita astinlautoja on varaa laskea ja kallistaa. Eivät koskaan raapineet asfalttia edes alppiteillä.