Onko kellään muulla vastaavaa ilmiötä tullut eteen.?
Vastaavanlainen pyörä on. Siinä en ole huomannut moista ilmiötä mutta, toisaalta, en ole kovin tyhjäksi tankkia päästänytkään. Tankkaan kohtapuoliin sen jälkeen kun "varatankkivalo" syttyy tai jopa aikaisemminkin jos huoltoasema osuu kohdalle ja kahvihammasta kolottaa samaan aikaan.
Ainakin voi kuvitella mikä voisi aiheuttaa, vikamielessä, kyseisen vaivan.
Tankin sisällä on pari huoltokohdetta kuten polttoainesuodatin ja imusuodatin. Ne ovat letkuineen koottu yhteen yhdellä nippusiteellä. Jos nippuside katkeaa pääsee koko viritys hajaantumaan ja silloin voi olla niin että imusuodatin ei yllä enää tankin alimpaan osaan. Kohde on normaali huoltokohde jossa suodatin vaihdetaan ja samalla tarkistetaan tankin sisäpuoleinen johdotus, letkut ja muut rakenteet. Uusi tiiviste on hyvä olla sillä vanha voi olla venynyt tai vikaantunut avattaessa.
Ohjekirjan tiedoista poiketen tankin saa irti irrottamatta sivupaneeleja. Niiden yhdet kiinnitysruuvit kun ovat liimattujen kotkankuvien alla. Muiden päreiden purkamista toki on tiedossa. Rosterinen tankin korkin ympärillä oleva koriste lähtee taaksepäin vetämällä kun korkki on auki.
Jos erityisesti uteloittaa voinee tyhjään tankkiin vilkaista täyttöaukon kautta esimerkiksi boroskoopin eli endoskoopin eli tähystyskameran avulla ja havainnoida onko syytä huoleen. Pieni "hammaslääkärin peili" ja taskulamppu voi olla myös toimiva tarkasteluvälineistö. Kameran suhteen pitää tietää kestääkö se bensiiniä.
Ko. kameralla voi olla muitakin kohteita. Hinnat alkavat alle sadan euron.
Kunhan kelit kuivahtavat niin saatan kokeilla varakanisteri mukana onko omassa tonninelisatasessa samaa vaivaa. Melko aikaisin se ryhtyy laskemaan kilometrejä siitä hetkestä kun polttoaineen määrän varoitusvalo on syttynyt.