Kirjoittaja Aihe: Kaasuvaijeri  (Luettu 739 kertaa)

TimoEv

  • Viestejä: 1 969
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Kaasuvaijeri
« : Joulukuu 31, 2022, 09:35:37 ap »
Toinen kaasuvaijeri on yhden langan pärsinyt alapäästä. Ilmeisesti kannattaa vaihtaa samalla vaivalla molemmat.
Riittääkö pelkkä vaihto, vai pitäiskös ruiskujen balanssi yms. tarkistaa / säätää, jos ei muita ruuveja käpälöi?


motomatti

  • Viestejä: 12 514
Vs: Kaasuvaijeri
« Vastaus #1 : Joulukuu 31, 2022, 11:05:16 ap »
Tärkeintä on että vaijeri ei jää "kantamaan" eli pikku välys pitää jättää vetopuolelle.

Vanhoillekin vaijereille on käyttöä: vanha nippa ja pätkä vaijeria pois ja yhtä paljon vaijerin kuorta sekä ruuvinippa vaijerin päähän niin saa aikaiseksi varavaijerin joka ei takalaukun pohjalla paljon tilaa vie. Pääsee korpiväliltä pois...

Tällä setillä pärjäilee yllättävän hyvin: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/moottoripyoraily/moottoripyoran-varaosat/mp-vaijerit/vaijerien-korjaussarja-2000022953 Lisäksi pitää olla hyvälaatuiset sivuleikkurit ja pieni ruuvimeisseli. Pyörän työkalusetin meisseli ei sovi näihin rientoihin.

Uusissa moottoripyörissä ei enää ole vaijereita lainkaan. Kaikki toimii hituvirtalaitteilla eli asentoantureilla, kiertovastuksilla, tms.