Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Uutiset:
KERHON PÄÄSIVU:
https://www.guzziclub.fi
Etusivu
Ohjeet
Kirjaudu
Rekisteröidy
Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
»
Yleinen keskustelu
»
Tekniikkapalsta
»
Kaasuvaijeri
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Kirjoittaja
Aihe: Kaasuvaijeri (Luettu 739 kertaa)
TimoEv
Viestejä: 1 969
Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Kaasuvaijeri
«
:
Joulukuu 31, 2022, 09:35:37 ap »
Toinen kaasuvaijeri on yhden langan pärsinyt alapäästä. Ilmeisesti kannattaa vaihtaa samalla vaivalla molemmat.
Riittääkö pelkkä vaihto, vai pitäiskös ruiskujen balanssi yms. tarkistaa / säätää, jos ei muita ruuveja käpälöi?
Kirjattu
motomatti
Viestejä: 12 514
Vs: Kaasuvaijeri
«
Vastaus #1 :
Joulukuu 31, 2022, 11:05:16 ap »
Tärkeintä on että vaijeri ei jää "kantamaan" eli pikku välys pitää jättää vetopuolelle.
Vanhoillekin vaijereille on käyttöä: vanha nippa ja pätkä vaijeria pois ja yhtä paljon vaijerin kuorta sekä ruuvinippa vaijerin päähän niin saa aikaiseksi varavaijerin joka ei takalaukun pohjalla paljon tilaa vie. Pääsee korpiväliltä pois...
Tällä setillä pärjäilee yllättävän hyvin:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/moottoripyoraily/moottoripyoran-varaosat/mp-vaijerit/vaijerien-korjaussarja-2000022953
Lisäksi pitää olla hyvälaatuiset sivuleikkurit ja pieni ruuvimeisseli. Pyörän työkalusetin meisseli ei sovi näihin rientoihin.
Uusissa moottoripyörissä ei enää ole vaijereita lainkaan. Kaikki toimii hituvirtalaitteilla eli asentoantureilla, kiertovastuksilla, tms.
Kirjattu
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Gruppo MOTO GUZZI Finlandia Foorum
»
Yleinen keskustelu
»
Tekniikkapalsta
»
Kaasuvaijeri