Kirjoittaja Aihe: Piaggio X10  (Luettu 14090 kertaa)

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Piaggio X10
« : Joulukuu 09, 2021, 16:54:54 ip »

Hei.
Hieman poikkean aiheesta...Piaggion tuote kuitenkin ja skootteriksi kutsutaan. Pari kesää nyt ollut ajossa. Tuli perheeseen sattumalta, kun tulee talvisin katseltua huutokaupan sivuja liian tiuhaan. Ensimmäinen skootteri minulle ja pientä opetelua ajamisen suhteen on myäs ollut. Ensiksi jalat on käyneet lähes tarpeettomiksi... tosin pystyssä pysymiseen tarvitaan  ;D
Toinen on että molemmissa kahvoissa on jarrut... en tosin nyt juuri muista kummassa on etujarrut, mutta X10:ssä on yhdistelmäjarrut kuitenkin.
Kokemuksia: Matalan painopisteen takia helppo hallita vaikka soralla 15 " etupyörä ei kaikista kivempia olekkaan.  Sorateitä nykyisin vältän kun ilmanotto vetää kaikki pölyt suodattimeen ja vaatisi ilmanoton uudelleen järjestelyä. Asvaltilla ajomukavuus on hyvä ja kulkeekin ihan riittävästi. Fiiliksestä tulee paljon rennompi matkatessa skootterilla jalat rennosti astinlaudalla ja suojaavan pleksin takana.  Kulutus 500 ccm koneen 41 hv voimin sallittuja ajonopeuksia hyödyntäen on ollut 3.5 - 4 l / 100 km. 
Huolto:  Öljyjen ja nesteiden vaihdot ihan normaaleja. Variaattorin huolto olisi helppo jos olisivat panostaneet suunnitteluun plastikkaosien purun suhteen. Ajallisesti esityöt vievät suurimman osan ajasta.  Onneksi on paljon videoita ettei hirveästi riko paikkoja ns. "väärin purettu" periaatteella.  Paljon uutta on oppinut ja vielä ei huoltoliikkeeseen ole tarvinnut viedä.
Tällä pyörällä on käyty Portugalissa ja ajettu nyt 32 tkm ja pysytty mukavasti motoristien mukana.   Katsotaan saanko liitettyä kuvaa mukaan..

Mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Piaggio X10
« Vastaus #1 : Joulukuu 09, 2021, 17:15:20 ip »
Sisko hankki viime vuonna Piaggio Beverly,oliko se nyt 300-kuutioinen. Siinä on 16-tuumaiset pyörät. Huoltamisen jälkeen tein koeajolenkin. Yllättävän positiivinen kokemus. Kieltämättä alkoi maksiskootteri kiinnostamaan. Gilera gp-kasisatasta olisi kiva kokeilla. Huoltamisessa muovien purku oli tässäkin turhan työlästä ja erikokoisia pultteja ja ruuveja oli ihan riittävästi.Tästä Piaggiosta näytti variaattorin hilut olevan aika loppu tässä 30 tuhannen kilometrin jälkeen. Osat ei olleet hirveän kalliit on mutta ainakaan Naraku-merkkisiä osia ei voi kehua.Aiheutti ylimääräistä purkua, kun jäi käyntiääneen kolina.oli boorit kampuraan niin väljät uudessa osassa, että siitä kolisi.

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Piaggio X10
« Vastaus #2 : Joulukuu 09, 2021, 22:06:02 ip »

Gilera/ Aprilia on erikoinen peli variaattori / ketjuvetosysteemillä.  Hyvä on kuulemma kulkemaan ja vakaa.
 Akseliväli on makseissa yleensä aika pitkä. X10:ssa 1625 mm ja painoakin 242 kg
mr
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää