Hei.
Hieman poikkean aiheesta...Piaggion tuote kuitenkin ja skootteriksi kutsutaan. Pari kesää nyt ollut ajossa. Tuli perheeseen sattumalta, kun tulee talvisin katseltua huutokaupan sivuja liian tiuhaan. Ensimmäinen skootteri minulle ja pientä opetelua ajamisen suhteen on myäs ollut. Ensiksi jalat on käyneet lähes tarpeettomiksi... tosin pystyssä pysymiseen tarvitaan

Toinen on että molemmissa kahvoissa on jarrut... en tosin nyt juuri muista kummassa on etujarrut, mutta X10:ssä on yhdistelmäjarrut kuitenkin.
Kokemuksia: Matalan painopisteen takia helppo hallita vaikka soralla 15 " etupyörä ei kaikista kivempia olekkaan. Sorateitä nykyisin vältän kun ilmanotto vetää kaikki pölyt suodattimeen ja vaatisi ilmanoton uudelleen järjestelyä. Asvaltilla ajomukavuus on hyvä ja kulkeekin ihan riittävästi. Fiiliksestä tulee paljon rennompi matkatessa skootterilla jalat rennosti astinlaudalla ja suojaavan pleksin takana. Kulutus 500 ccm koneen 41 hv voimin sallittuja ajonopeuksia hyödyntäen on ollut 3.5 - 4 l / 100 km.
Huolto: Öljyjen ja nesteiden vaihdot ihan normaaleja. Variaattorin huolto olisi helppo jos olisivat panostaneet suunnitteluun plastikkaosien purun suhteen. Ajallisesti esityöt vievät suurimman osan ajasta. Onneksi on paljon videoita ettei hirveästi riko paikkoja ns. "väärin purettu" periaatteella. Paljon uutta on oppinut ja vielä ei huoltoliikkeeseen ole tarvinnut viedä.
Tällä pyörällä on käyty Portugalissa ja ajettu nyt 32 tkm ja pysytty mukavasti motoristien mukana. Katsotaan saanko liitettyä kuvaa mukaan..
Mr