Unohda tiivistemassa. Keräät sillä hankaluuksia.
Jos ei mistään saa alkuperäistä tiivistettä voi sen tehdä itse. Kaksi tapaa: matkia vanhaa ja leikata sen mukaan tai naputella pienellä kuulapäävasaralla öljypohjaa vasten uuden kunhan muistaa ne öljypohjan keskemmälläkin olevat tiivistyskohdat.
Tietääkseni LM V on öljypohjaltaan ihan perusmallinen jos siihen ei ole laitettu lisävarusteena pohjastaan loivan V:n muotoista öljypohjaa jota sillointällöin niissä näkee.
Siinä lienee myös öljypohjan korokelaippa, lähinnä kehä, toisinto öljypohjan tiivistepinnasta. Jos senkin irrottaa niin tarvitaan kaksi öljypohjan tiivistettä.
Itse toimin niin että käytän hyvin niukasti tiivisteliimaa ja liimaan tiivisteen öljypohjaan ja sen yläpintaa levitän kauttaaltaan vaseliinia ennen asennusta. Näin tiivisteestä saa monikertakäyttöisen.
Itse olen etuoikeutettu koska asun niin että tiivistekauppa näkyy ikkunasta eli matkalla johonkin voi poiketa ohi mennessä. Mutta saa tiivisteitä sieltä tilatakin. Niillä olen pärjäillyt. Tilaa saman tien kaksi.
https://www.storm-motor.fi/merkkikohtaiset-osat/athena-oljypohjan-tiiviste-ath-s410190026003/Tässä ne muutkin tiivisteet.
https://www.storm-motor.fi/merkkikohtaiset-osat/athena-moottorin-tiivistesarja-ath-p400190850380/Valitettavasti kumitiivisteet pitää ostaa muualta kuten huulitiivisteet ja o-renkaat. Tavalliset kaupalliset käyvät aivan hyvin paitsi kampiakselin takapään tiiviste pitää olla alkuperäismallinen eli varustettu kierteellä ja vielä tiettyyn suuntaan. Sen voi tilata muunmuassa Stein Dinseltä:
https://www.stein-dinse.biz/eliste/?sid=cacagfa12cc8gb1159669g&lg=en osa numero 32.
California 1000 vastaa kokolailla koneen ja voimansiirron osalta tiivisteissä mutta ei tietenkään kaikissa rakenneosissa.
Vilkaisen vielä toimivatko laittamani linkit.
Näyttivät linkit pelaavan. Sitten vain tilailemaan. Ainakin viikko aikaa ajokauden alkuun...