Kirjoittaja Aihe: Siinä se sitten...  (Luettu 18622 kertaa)

TunturiTT

Vs: Siinä se sitten...
« Vastaus #15 : Lokakuu 10, 2021, 21:24:10 ip »
Enduro juu. Vuosia tehnyt sellaista mieli syksyisin. Nyt siivosin tallia ekaa kertaa syvälllisemmin 18 vuoteen. Laitoin aika kasan tavaraa kiertoon, niin kohta oli tilaa ja näppirahaa enduroa varten. Itse kun olen aika kookas, piti sekin ottaa pyörää valitessa huomioon. Speksit oli siten; 21/18 vanteet, vähintään 125cc, kilvellinen ja korkea. Löytyi sitten Derbi Senda 125 R. Aika raasussa kunnossa, mutta kaikki kohdat osuvat. Lisäksi keula on Paioli, moottori Honda, leveä takahaarukka ja aika kohtuu moderni geometria. Moottoria voi aina kuitenkin päivittää.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Breeze

« Vastaus #16 : Lokakuu 10, 2021, 22:05:52 ip »
Miula on ollut jo vuosia talvienskana jamaha XT 350 raasu, joka on rakennettu oman mielen mukaan talvikäyttöön.
Siinä on ollut piikit alla varmaan jo neljä vuotta putkeen.

Talvienskailu jääteillä ja saariston hyvillä lumiteillä on oikein mukava laji.
Makkaran paisto onnistuu oikein hyvin retkisatamissa, jossa on polttopuut ja grillikatos valmiina.
Tämäkin vielä! ! !

Hajakenttä

« Vastaus #17 : Lokakuu 14, 2021, 17:16:15 ip »
Tänään meni Anni talviunille. Perusteellinen pesu, tankki täyteen, renkaisiin hiukan ylipainetta, akun miinusnapa irti ja sylintereihin hiukan öljyä tulpanreiästä vaikka ei sitä kaikki tarpeellisena pidäkään.

Kiinnitti huomiota kuinka puhtaita oli sytytystulpat ja pakoputkien suut. Se lienee seurausta E85 polttoaineesta, jolla olen tänämän kauden ajanut keväästä asti. Jostain luin, että paloviinassa on aina hiukan vettä seassa sen luonnollisen absorbtion takia ja se höysystyessään putsaa moottoria. Bonuksena saatu etu etanolikäytöstä. Muutenkin kokemukset siitä on olleet hyviä. Moottorin käynti ja veto on sitkeästi vääntävää ja pehmeää ja ainakin minulle mieluista. Ilmanpilaamisesta moittiville kanssaihmisillekin voi aina näpäyttää, että ei tässä polteta bensaa!

Tällä kaudella ei tullut ajoa kuin reilut 4 tkm. Se on vain puolet edellisten vuosien määrästä, ikä alkaa painaa.

Sentire la forza!
Terv: Timo

Breeze

« Vastaus #18 : Lokakuu 14, 2021, 18:22:59 ip »
tankki täyteen

Onko tankissa bensaa vai etanolia?
Tämäkin vielä! ! !

@

• Death to Stock
« Vastaus #19 : Lokakuu 14, 2021, 19:14:29 ip »
Tänään oli taas hyvät ajokelit, reipas 200 km. Lauantaiksi on luvattu aurinkoista ja 8-10 astetta Etelä-Suomeen ja Guzzit laitettu talviunille.  :)

Jukka Laine

• Administrator
  • Kotirintamamotoristi
« Vastaus #20 : Lokakuu 15, 2021, 06:57:46 ap »
Moposelipaattia viikko takana. Eiköhän tämä tästä lutviuvu.
Enskuun jäläkeen alle kuukaus ja päivä alakaa piteneen ja sitten ootellaan jo MP22-häppeninkiä.
Käykää verenluovutuksessa, guzzistit!
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Hajakenttä

« Vastaus #21 : Lokakuu 15, 2021, 11:04:43 ap »
Sentire la forza!
Terv: Timo

motomatti

« Vastaus #22 : Lokakuu 15, 2021, 12:23:10 ip »
Vaikka ajoinkin Cali 1400:lla merkittävän matkan mennäsuvella etanolilla niin tankki taisi jäädä yli puolilleen Shellin 98-oktaanista. Vaan onpa siinäkin hieman etanolia joukossa. Tosin alle 5%. Tankki on tiivis niin polttoaineen kevyimmät komponentit eivät yhden talven aikana ehdi merkittävästi haihtua. Huhtikuussa -22, jos silloin kokolailla terve olen ja saanut pitää ajokortin, niin täyteen ladatulla akulla ei pitäisi olla minkäänlaista ongelmaa koneen pyöräyttämisessä tulille.
Myös California Adamant on samalla hoidolla Kerhon lämpimässä pyörävarastossa talvehtimassa.

@

• Death to Stock
« Vastaus #23 : Lokakuu 16, 2021, 15:49:29 ip »
Vähissä alkaa olla prätkät tien päällä. Tänään heitin parin sadan kilsan lenkin Lahti-Jaala-Heinola-Marjoniemi-Kallkkinen-Lahti-suunnalla. Normaalisti joutuu moikkailemaan yhtenään, nyt ei ainuttakaan prätkää näkyillyt, sen sijaan hirvenmetsästäjiä oli sitäkin enemmän. Vaikka kannatankin hirven- ja muiden elukoiden kantojen radikaalia vähentämistä, niin onko pakko metsästää hyvien mutkateiden varrella ja pilata motoristien ajonautinto hätyyttelemällä hirvet pusikoista :( Kyllähän motoristien pitäisi olla etusijalla kaikessa tekemisessä.

Guzzr

« Vastaus #24 : Lokakuu 19, 2021, 20:54:37 ip »
Lunta ilmassa tänä iltana ja pakkasöitä.
Akut ovat mpyöristä poisotettuja.
Ajoin eilen kesän viimeinen pikku mpretki. Ja päivä ennen toisella mpyörällä väh. pitempi lenkki´- tie oli kuiva.
Saabin katsastusreissu tänään ja huomenna talvipyörät Fordin alle. Klassikkoengl. autokin oli liikenteessä tänään.
Näin päivät menee kun on syysloma".
Täytyy nyt ehkä  taas aloita moottoripyöräjahti: Ehkä joku hieno mp löytyis nettisivuilta, mutta mistä löytyis esim.
italialainen paitsi se tavallinen" nettimoto-sivulta
Uusi aihe :

@

• Death to Stock
« Vastaus #25 : Lokakuu 24, 2021, 19:26:04 ip »
Vielä on turhan aikaista lopetella ajokautta. Juuri äsken Lahden satamassa pienessä lumisateessa MotoUutisten koeajopyörän viimeisiä ajoja ennen kuin pyörä puretaan ja asetetaan näytteille kevään MP-näyttelyssä. Kilometrejä on 170 heppaiseen Multistradaan kertynyt keväästä n. 40 000.

@

• Death to Stock
« Vastaus #26 : Lokakuu 25, 2021, 18:01:04 ip »
Hienot ajokelit jatkuvat etelä-Suomessa mutta siitä huolimatta lajikumppaneita ei tien päällä taaskaan näkynyt. Mopoparkissa olisi ollut hyvin tilaa muillekin. Outo juttu, sillä tänäänkin lämpötila oli karvan verran alle hellerajan. Ei liian kylmä eikä kuuma. Vettäkään ei satanut kuin aamupäivällä ja sekin tihuuttamalla.

TunturiTT

« Vastaus #27 : Lokakuu 25, 2021, 21:57:49 ip »
Joo, kurakausi aloitettu. Hauskaa oli! Omalla farmilla ja lähimaastoissa reilun tunnin rypeminen. Rakentelin ensin leikkuulaudasta pohjapanssarin. Takarengas on ihan loppu, keula vaatii läpikäynnin ja pienempi eturatas ei ehtinyt viikonlopun hurvitteluun. Mutta koko rahalla hupia!
Saattaa olla, että vaihdan jonkun muun pyörän alustan kokonaisuudessaan tuohon. Verkot on jo vesillä..
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2021, 08:21:03 ap kirjoittanut TunturiTT »

motomatti

« Vastaus #28 : Lokakuu 26, 2021, 00:12:35 ap »
TTT:n hurvittelusta tulee mieleen omat Rautavaaranaikaiset riennot mieleen. Tosin eräät, harvat, isännät valittelivat että joku on käynyt siirtämässä hiekkaa metsäautotieltä "lepikkoon". Lohdutuksena heille että en ollut ainoa. Pikkupolkujen koluamisesta ei kukaan valittanut. Onnistuimme, jopa, perustamaan Rautavaalle, yhdessä silloisen vaimokokelaan kanssa, alan yhdistyksen. Se, valitettavasti, kaatui siihen että muutimme pari vuotta myöhemmin pois kaupallisista ja opiskelusyistä. Sukupuolikumppaniehdokas muutti Eestiin ja minä opiskelemaan silloiseen Mänttään lisää lentokonetekniikkaa. Koulutetuista mekaanikoista oli silloin huutava puute. Minulla oli hyvä pohja Ilmavoimista. Vuotta myöhemmin, asiaa jota emme olisi voinut edes "arvata", oli Elisabethin Hornet-kiima, joka sitten kulminoitui siihen että taas, uudelleen, olin lentokoneasentajan roolissa uudelleen mutta vaativimmissa hommissa. Kun se proggis oli hoidettu maaliin niin minut siirrettiin avaruusalusosastolle. Olin, hyvin ilmeisesti, varsin joutilas siihenkin hommaan. Muut teki Hornetteja sarjatyönä, minä ihan muuta. Palkkakin oli, pitkästä aikaa, kokolailla kohdallaan. Huomasivat, varmaan, etten ole ihan sarjatyöhenkilö sillä en ole koskaan tykännyt tehdä kahta kertaa samaa hommaa. Kuvittelin että avaruusaluksia ei tarvita kuin yksi. Kuitenkin tehtiin, aina, kaksi samanlaista. Se oli (Kaiketi vieläkin.) sääntö ESA:n hommissa. Yksi hyvä ja varakappale. XMM ja Rosetta olivat projektit. European Space Agency oli tilaaja.

Että on kiva olla eläkkeellä. Voi suunnitella päivien riennot hyvissä ajoin mutta parempi kun ei kauheasti suunnittele.

Mainittakoon että olen, edelleenkin, kokolailla hyvissä väleissä elävien exsien kanssa. (No. Yksi on Perniön kirkon kupeessa kuopattuna. Kieltämättä kaipaan. Teini-ihastus. Toinen rantaruotsalainen, elossa oleva, soittelee satunnaisesti kaljaspäissään.) Viimeisin ex on nykyisen yhtiökumppanini vihittynä vaimona. Se sitä edellinen ex, Rautavaaran aikainen, on Suomen Eestin suurlähetystössä duunissa. Ei mitään turhia mimmejä. Arvostan kaikkia suuresti.

Luin tuon uudestaan. Metsäpoluilta naimajuttuihin. joo o. No, nyksä piti monen kotimaisen mp-kerhon tilejä aikanaan. Vaan ei pidä enää kun pääsi päällikköhommiin. Tuntee ennestään nuo exsätkin... Siis jo ennen minua. Taisi tietää mitä... Kaikilla on omat ristinsä.

Jos nyt joku edellä mainittu ottaa nokkiinsa, tai heidän omaisensa, valitan avautumistani ja varsinkin tässä yhteydessä mutta tämä jotenkin helpottaa oloani siksi että en ole kaikille ollut, aikoinaan, kovin kiltti.

TunturiTT

« Vastaus #29 : Lokakuu 26, 2021, 08:19:48 ap »
Kyseessä ei ihan ollut pelkkää soratie suristelua, vaan piti sisällään ihan kunnon rapaa, umpista metsää ja parempi- sekä huonompikuntoista tukkitietä.