Parina viime vuotena olen viimeiset savut ottanut lokakuun puolivälissä, ja niin tapahtunee nytkin. Lämpimään talliin jo laitoin, ja luopuminen on meneillään, mutta kyllä se vielä sieltä ainakin kerran ulos tulee, jos sattuu kaunis vapaapäivä. Kun aloitan huoltohommat, sitten pyörä ei enää ennen maalis-huhtikuuta suuremmin liiku.
Työlistaa on kertynyt, mutta ei mitään ihmeempiä. Kymppitonni kilometrejä tuli taas. Renkaat pitää vaihtaa. Etupyörän laakerit siinä samalla uusiksi. Sivuseisontatuen tappokatkaisija pitää saada pelaamaan. Oikea pytty vähän sirittelee. Venttiilit voisi kurkata siinä jossain vaiheessa. Putsailen varmaan releet ja liittimet ja katson kaikki kiinnitykset.
Ohjainlaakeri ei vielä pykäile, mutta yhtä vanha se on kuin mopokin, 20 vuotta. Juhlavuoden malli Mandellosta.
Kesällä vaihtuivat jarrupalat ja -nesteet sekä etujousiin stefat ja nesteet. Vasempaan pyttyyn piti tehdä uudet kierteet tulpalle. Onnistui hyvin, kun poika on varmakätinen ja -silmäinen asentaja.
Mittarissa on 126 500 (tai enemmän, koska pyörän on ensimmäinen omistaja tuonut käytettynä Saksasta), joista minä olen ajanut 53 000. Ei ole säästelty, mutta jonkinlaista huolta on pidetty. Vääjäämättä sitä tulee vanhuus silti tällekin. On muutamakin kerta mietitty pyörän eläkkeelle siirtämistä. Jo edellinen omistaja, guzzisti, sitä harkitsi.