Kirjoittaja Aihe: Nevada startti  (Luettu 2242 kertaa)

canam

  • Viestejä: 46
Nevada startti
« : Kesäkuu 06, 2021, 19:38:22 ip »
Viikko sitten olin aikeissa lähteä ajeleen. Startatessa ei muuta kuin naksutusta.
Ensin irroitin sivutuen kytkimen; jumitteli, mutta ei syy ollut siinä.
Startti irti ja pääty auki. Kollektori sininen, toinen hiili jumissa ja päätylevy halki.
Seuraavana päivänä Autosähkökorjaamoon startin kanssa. Asentaja otti laitteen ja meni koneelle.
Aikansa naputeltuaan ilmoitti; tämä on Guzzista ja samanlaisen (Valeo) saat "tehdaskunnostetun" huomen aamulla,
heti 9 jälkeen. Hinta 271€ tai vaihtoehtoisen uuden satasen lisähinnalla.
Seuraavana aamuna kymmenen jälkeen menin noutamaan ja siellä se oli.
Kotiin ja laite paikoilleen, käynnistys ja kävi.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Nevada startti
« Vastaus #1 : Kesäkuu 06, 2021, 20:00:20 ip »
Tuo päädyssä oleva hiilisilta on melkoisen herkkä murtumaan jos sitä ei käsittele hellävaroen. Mitä lie kovamuovia.
Valeo poikkeaa muista starteista sillä että sen hiilet ovat asennettu aksiaalisesti eikä kehälle kuten monissa muissa starttimerkeissä. Muuta syytä rakenteeseen en ole keksinyt kuin että kokoonpano on nopea toimenpide.

Valeo on myös hyvin korkeakierroksinen koska sen etupäässä on vääntömomenttia nostava planeettavaihde. Sekin kaipaa joskus puhdistusta ja uuden voitelun. Joskus planeettavaihteen takakansi on irronnut ja kiilautunut roottorin ja kestomagneettien väliin. Joskus sen voi korjata, joskus ei. Kunnossa oleva Valeo on tehokas käynnistäjä eikä ota akulta isoa virtapiikkiä kuten vanhemmat kenttäkäämeillä varustetut käynnistinmoottorit. Valeo on purettavissa ja puhdistettavissa ja siihen on ainakin toistaiseksi saanut ostaa erikseen hiilet.