Kirjoittaja Aihe: Nevada ongelma taas  (Luettu 5739 kertaa)


Vaiska

  • Viestejä: 106
Vs: Nevada ongelma taas
« Vastaus #16 : Toukokuu 21, 2021, 11:36:09 ap »

No niin, tilasin osanumerolla Stein-Dinseltä. Ilmoittivat sieltä, että toinen osanumero on väärä ja nimesivät mielestään oikean osan.

Mutta, mutta! Järkyttävä ero hinnoissa!

Mielelläni tukisin suomalaista moottoripyöräkauppaa, koska on tärkeää, että meillä on varaosia saatavana. Näillä hinnoilla se on kuitenkin mahdotonta:

Staattori + säädin on maahantuojan kautta tilattuna 1470 €. Stein-Dinse pyytää osista 554,60 €. Molemmissa osat ovat tilaustavaraa ja luvattu toimitusaika on sama. Niksmanni on ainakin ennen ollut sanansa mittainen ja  luotettava toimittaja.


Hajakenttä

  • Viestejä: 955
Vs: Nevada ongelma taas
« Vastaus #17 : Toukokuu 22, 2021, 12:54:16 ip »
Kyllä se noilla kuntoon tulee.

Muista sitten paikalleen asentaessa, että se on koko pyörän likaisin paikka, eikä liittimet ole mitenkään lialta suojattu. Laita niihin siksi ennen kytkemistä reilusti puhdistettua vaseliinia koskettimiin. Tämän ikäisiin ajopeleihin kannattaa muutenkin aina laittaa rasvaa liittimiin ym. sähkökoskettimiin sitä mukaa kun niitä joutuu availemaan.

Saattaa olla turhaa sen staattorin uusiminen, mutta eihän siitä haittaakaan ole. Siinä on hyvin vähän mitään rikkoutuvaa. Kun se nyt on pajan pöydällä niin mittaa yleismittarilla ohmialueella sen käämin vastus, liittimen koskettimien välinen vastus. Se kertoo onko käämi poikki tai oikosulussa. En ole mitannut, enkä tiedä paljonko ohmeja pitäisi olla, ei kuitenkaan 0 (oikosulku) eikä ääretön (poikki) vaan ehkä satoja ohmeja. Voit tehdä saman mittauksen sille uudelle verrokiksi. Luultavasti se on ehjä, joten voit paketoida sen varaosahyllyyn.

Staattorin asennuksessa on oltava tarkkana, että roottori ei hankaa siihen pyöriessään ja ilmarako on tasainen joka puolella. Roottori on voimakas magneetti ja nappaa lujasti kiinni stattorin rautakehään. Apuvälineenä voi käyttää sopivan paksuisesta, liukkaasta paperista käärittyä lieriötä roottorin ympärillä.

Sentire la forza!
Terv: Timo

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Nevada ongelma taas
« Vastaus #18 : Toukokuu 22, 2021, 13:19:41 ip »
Hajakentän ehdotuksessa käyttää paperia staattorin ja roottorin välissä keskitysvälineenä ei sinänsä mitää vikaa ole mutta kun asennuspaikat, kierteet ja osat ovat puhtaat pitäisi keskityksen käydä automaattisesti.
Toki ennen staattorin asennusta voi tutkia onko roottori heitoton eli se ei vispaa pyöriessään.

Vaiska

  • Viestejä: 106
Vs: Nevada ongelma taas
« Vastaus #19 : Kesäkuu 26, 2021, 20:08:35 ip »
Alkaa  vähän turhauttaa tämä varaosien odottelu. Paras sesonki menossa ja Nevada odottaa edelleen osia...

Hajakenttä

  • Viestejä: 955
Vs: Nevada ongelma taas
« Vastaus #20 : Heinäkuu 01, 2021, 14:55:57 ip »
Ovatko osat siis olleet jo yli kuukauden matkalla? Ei se ole normaalia. Kyllähän sieltä voi sähköpostilla kysyä: ovatko kilkkeet matkalla lainkaan? Minulle tuli alle viikossa regulaattori USA:n Denveristä. Alkuperäinen Nevadaan kuuluva Ducati Energia. Hinta oli 123$ johon tuli täällä vielä tulli ja alv päälle 48€. (Ei sinullakaan muuta ole rikki kun se regulaattori.)

Sentire la forza!
Terv: Timo

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Nevada ongelma taas
« Vastaus #21 : Heinäkuu 01, 2021, 18:45:36 ip »
Miule tuli prätkän osa ameriikasta reilussa viikossa suomeen ja kotiin parissa viikossa...
Tämäkin vielä! ! !

Vaiska

  • Viestejä: 106
Vs: Nevada ongelma taas
« Vastaus #22 : Heinäkuu 03, 2021, 15:25:28 ip »

Joo, ongelma oli siinä, ettei osia ollut Stein Dinsellä hyllyssä, vaan joutuivat tilaamaan ilmeisesti tehtaalta. Nyt osat ovat Saksassa. Vähän hitaasti kulkee tavara tehtaalta eteenpäin.

Tilasin toiseen pyörään (ei Guzzi) vilkut USA:sta. Lähtivät kyllä melko pian liikkeelle, mutta pyörivät USA:ssa pari viikkoa ja lähtivät sieltä sitten Japanin kautta Suomeen. Kesti yhteensä noin kolme viikkoa tulleineeen.