Kyllä se noilla kuntoon tulee.
Muista sitten paikalleen asentaessa, että se on koko pyörän likaisin paikka, eikä liittimet ole mitenkään lialta suojattu. Laita niihin siksi ennen kytkemistä reilusti puhdistettua vaseliinia koskettimiin. Tämän ikäisiin ajopeleihin kannattaa muutenkin aina laittaa rasvaa liittimiin ym. sähkökoskettimiin sitä mukaa kun niitä joutuu availemaan.
Saattaa olla turhaa sen staattorin uusiminen, mutta eihän siitä haittaakaan ole. Siinä on hyvin vähän mitään rikkoutuvaa. Kun se nyt on pajan pöydällä niin mittaa yleismittarilla ohmialueella sen käämin vastus, liittimen koskettimien välinen vastus. Se kertoo onko käämi poikki tai oikosulussa. En ole mitannut, enkä tiedä paljonko ohmeja pitäisi olla, ei kuitenkaan 0 (oikosulku) eikä ääretön (poikki) vaan ehkä satoja ohmeja. Voit tehdä saman mittauksen sille uudelle verrokiksi. Luultavasti se on ehjä, joten voit paketoida sen varaosahyllyyn.
Staattorin asennuksessa on oltava tarkkana, että roottori ei hankaa siihen pyöriessään ja ilmarako on tasainen joka puolella. Roottori on voimakas magneetti ja nappaa lujasti kiinni stattorin rautakehään. Apuvälineenä voi käyttää sopivan paksuisesta, liukkaasta paperista käärittyä lieriötä roottorin ympärillä.