GuzziDiag koodaaja kirjoittaa Saksan foorumilla 28.3.2021:
”
7SM ohjauslaite on historiaa. Uusi V85TT käyttää uutta 11MP:tä. Myös MIUG3 kuuluu menneisyyteen, se vaihdettiin MIUG4:een. Tämä tarkoittaa… paljon töitä. Valitettavasti näissä ohjauslaitteissa on ainoastaan CAN-Bus kommunikointia varten, ei K-Line enää. Tämä tarkoittaa myös: tarvitaan uusi adapteri. Olen pyrkinyt käyttämään OBDLink:in adapteria lähtökohtana, ne eivät tosin ole niitä halvimpia, sitä vastoin kuitenkin jonkin verran laadukkaampia. Oli aikanaan tarkoitus testata, onko mahdollista tehdä turvallisesti bluetoothia käyttäen ohjelmistopäivitys K-Line -tiedonsiirrolla. Muussa tapauksessa tulee käyttöön OBDLink SX, joka liitetään USB:hen. Vanhemmissa kannettavissa ei myöskään ole bluetoothia, siihenkin tarvittaisiin siis adapteri. Tätä ajatellen olisi olemassa mahdollisuus tehdä kuitenkin jotain älypuhelimelle (ainakin diagnoosi).
”
USA:n Apriliafoorumilta:
- Magneti Marelli 11MP ECU
- uusissa moottoreissa (uusimmat 660/V4)
- 50% enemmän johtoja
- USA:ssa dealerit eivät voi päivittää näihin race -karttoja
- EU:ssa race kartat ovat kuitenkin PADS -järjestelmässä saatavilla
- ohjaa elektronista tietoliikennettä (”six-axis IMU”)
- 144 pinniä kytketty moottoripyörään (7SM = 80 pinniä)
- kellotaajuus ja flash muistin kapasiteetti nelinkertainen 7SM nähden
- mahdollistaa mutkan mukaan toimivat etuvalot ja valojärjestelmän reagoinnin päivänvaloon
- mahdollistaa jarruvalon kirkkauden toimimisen jarrutustehon mukaan
- lisäksi vakiot: moottorinohjaus, cruise control ja ajomoodit

PS.
Mutta eipä taida juuri ketään Suomessa olla, joka olisi 7SM ecun karttoihin puuttunut ? Aprilia V4 -kuskit tekevät race map päivityksiä ja siihen liittyviä toimia ("kaasun opetus" jne.), kuten nimimerkki "motomatti".
Niin on mennyt mutkikkaaksi...
Mutta itse GuzziDiag: vianhaku, erilaisten arvojen haku näyttöön, huoltotoimet, vikakoodien lukeminen ja nollaaminen - tuo kaikki olisi varmasti hyödyksi kaikille vaikka ecu olisi kuinka "mutkikas".