Aivan, oli tuumaustauko sillä kohdalla kun katselin jo avattuja purkkeja joita hyllyssäni oli lukuisia mutta kaikki SAE10. Periaatteessa tuli eri öljyt eri puolille kun laitoin pullon lopun yhtä yhdelle puolelle ja toista merkkiä toiselle. Kevät sen sitten näyttää. Vaihtoehtona lienee SAE7,5.
Se että tuliko öljyä laitettua ihan oikea määrä mutta ei ainakaan liikaa. Jos on niin että keula käyttäytyy omituisesti niin pitää muutama kuutiosentti lisätä. Liika öljy taas pilaa keulan toimintoja ja lyö käsille isossa montussa. 1400 Californian keula on kovin perusmallinen. Ei mitään hienouksia kuten esimerkiksi California 3 keulat joissa on säätönupikoita jousipaineeseen ja vaimennukseen ja kahdet eri öljytkin per keulaputki. Niitä on kiva remontoida kun kaikkia osia on saatavilla paikallisista laakeri- ja hydraulikkaliikkeistä. Parit keulat olen tehnyt Ruotsin suuntaan kunn siellä ei ole, kuulemma, osaamista. Taitaa olla vain halusta kiinni.
Ensimmäisessä keulaöljynvaihdossani oli olevinaan kiirus kun tein sitä alkukesästä ja piti lähteä hetikohta kokoontumiseen Kerhon porukalla. Silloin en ottanut elementtejä pois ja kävi ihan odotetusti: koska eri puolella on eri vaimentimet niin toinen niistä tyhjenee vaan toinen ei kokonaan. Laitoin mittakannulla saman määrän öljyä molempiin niin kävi että toisella puolella oli kokolailla oikea määrä ja toisella liikaa. Ei toiminut hyvin. Blogiini tulee huomenissa, räntäsadepäivä nääs, tekstiä kuvien kera. Kunhan heräilen.
Tänään oli muutoinkin tehokas päivä. Kerkesin jeesaamaan kaveria hänen projektinsa suhteen, tekemään em. öljynvaihtorupeaman ja vielä illansuussa Verstaallani ahdettua Guzzi T3:sta ehdin rakentelemaan. Tosin kahvittelussa ja jaskanpauhannassa taisi mennä puolitoista tuntia ilman tuottavaa tulosta.