Arvaus: Akkuklipsit huonot, tarrat liimattu vähän vinoon, repsottaa valmiiksi jostain kulmasta.
Piirilevyllä olevat ledit eivät ole osuneet aivan kotelon reikien kohdalle. Sähköisesti sinänsä
toimiva.
Pitää käydä katsomassa lasit silmillä miltä esittelykappale näyttää. Se sinänsä ei kaikkea kerro myyntikappaleen tilanteesta. Mutta monitoimisuus tekee siitä, hintaansa nähden, tarpeellisen työvälineen. Mikäli toimii.
Bilteman takuu on puoli vuotta. On ollut joitakin tuotteita jotka olen palauttanut mutta en enää pitkään aikaan ole sieltä sutta saanut. Toki kriittinen silmäkin on kehittynyt.
Akkuklipsit ovat itseltä: teen yleensä latureille sen että laitan klipsien tilalle kaksinapaisen pikaliittimen. Omissä käyttöpyörissäni on myös asennettuna akunnapoihin johtopari joissa on liittimen vastakappale. Vaiva ei ole iso: korkeintaan 30cm kaksoisjohdinta, kaksi 6mm:n Abikoa ja toiseen päähän kaksinapainen liitin. Olen käyttänyt Supersealia tarkoitukseen. Näin siksi koska latureiden mukana tulee vain yksi vastaava johdin. Eikä aina sitäkään.
Ei tarvitse edes satulaa irrottaa kun saa näin turvallisesti latauksen käyttöön. Sama liitin toimii myös mahdollisten lisälaitteiden käyttövoimalähteenä.
Joissakin pyörissäni, kuten 1400 Californiassa on akun esille kaivaminen työlästä sillä sen ja ECUn päällä, satulan lisäksi, on melko suurikokoinen kansi kiinni kuudella ruuvilla ja kahdella eri kantatyypillä.
Toinen pyörä on Centauro jossa akku on hankalasti. Siinä akku lepää kyljellään vaihdelaatikon ja takapyörän välissä. Sinne suunnittelin LiFePo-patteria vastaavalla varustuksella.
Myös alkoholipyörän akku on vaihteiston takana. Olen suosinut 16 - 20 Ah:n akkuja. Latautuvat nopeasti täyteen jopa pienitehoisella Saprisan laturilla.