Omat eväät reissuun.
Tätä olen jo toteuttanut. Päiväajelueväänä kaksi pyöreää ruisleivän palaa, emmentalia pari siivua, tavallista vähärasvaista kinkkua kaksi siivua ja välissä paksuhko siivu päärynää. Toimii ainakin minulla. Saatteeksi pari desiä punaista maitoa. Jälkiruoaksi pieni omena. Taas jaksaa ainakin parisataa kilometriä. Litran vissypullo jos sattuu janottamaan. Ei tarvitse ulkoisia palveluita. Toisinaan myös kahvia termarissa.
Suunniteilla on yönylireissu ja sen evästys. Teltta yöstämistä varten, ym kamat. Trangia, Saarioisten makaronilaatikkoa tai maksalaatikkoa, pala voita tai ruokaöljyä (Oliiviöljykin toimii.) ja paistamaan. Jos haluaa niin voi kuullottaa muutaman siivun sipulia lisämausteeksi. Sopii lounaaksi ja päivälliseksi eikä ehdi pilaantumaan parin päivän aikana vaikka ei kylmiötä olekaan. Välipalana hedelmiä. Kaikki runsaasti sokeripitoinen vain väsyttää vaikka nälkäinen sitä himoitsisikin. Hätävarana toki suklaapatukka voi pelastaa.
Aamiaisella eli motoristikielellä ahmiaisella tietenkin kahvia, ruisleipää, juustoa ja makkaraa oman maun mukaan. Tomaatin voi syödä siinä sivussa.
Mitoitus matkan mukaan ja tienvarren Salessa (Norjassa Coop.) voi täydentää jos reissu venyy. Noin neljän päivän jälkeen makaronilaatikko ei enää oikein maistu vaikka olisikin sinappi ja ketsuppi matkassa.
Savukalaa saa monesta paikasta vaikka sitä vakuumiversiota karsastan.
Mutta kukin tarpeidensa ja mieltymystensä mukaan. Moottoripyörän kuljetuksessa kuitenkin kuluu energiaa yllättävän paljon. Myös kyytiläiseltä.
Sooloajossa en aina ole makaronilaatikkoa jaksanut lämmittää vaan lusikoinut puoli rasiaa kerralla ja matka jatkuu...