Ajovarusteista on varmaan ollut tällä palstalla keskustelua monta kertaa aiemminkin. Varmaan osin makukysymyksiä, mutta valinnalle löytyy tietysti faktapohjaakin. Minulla on tuollainen 5 vuotta vanha Rukan Gore-Tex ajoasu. Suhteellisen tyytyväinen olen ollut, mutta housujen osalta kyllä miinuksena on se, että polvisuojien kera housut ovat kovin kankeat ja se vaikeuttaa mukavan ajaoasennon saamista (ajokkina Breva 1100, jossa polvikulma on melko jyrkkä). Olen alkanut pohdiskella vähintäänkin noiden ajohousujen vaihtamista toisenlaisiin. Joissakin ajohousuissa näyttää olevan erilaisia joustavia elementtejä polven yläpuolella ja vyötärössä. Myös polvitaipeen tausta on joissakin ajohousuissa tehty muuta pukua paremmin taipuvaksi, minkä voisi myös ajatella parantavan ajomukavuutta. Nahkaiset ajoasut lienevät paremmin taipuvia kuin nämä tekstiiliasut. Ainakin joillakin valmistajilla on myös nahkaisia touring-mallisia ajohousuja (mitään ratapukua en tarvitse). Onpa mieleen tullut sellainenkin ajatus, että pitäisin tuon vanhan takkini ja mahdollisesti ostaisin sen kaveriksi nahkaiset ajohousut. Lyhyellä sovittamisella liikkeessä ei aina saa asiasta oikeaa kuvaa ja siksipä kyselen käytännön kokemuksia.